Żwawe auto do 20k

09 Mar 2021, 10:46

Dzień dobry :piwo:
Wracam po dłuższej przerwie, nadszedł czas na zmianę auta. Mętlik w głowie mam i potrzebuję jakieś burzy mózgów i większej ilości opinii.

Czego szukam? Najbardziej zależy mi na hatchbacku i tym, żeby był dynamiczniejszy od obecnego auta. Przeznaczenie to dojazdy do pracy + kilka razy w miesiącu trasy po drogach krajowych + ekspresowych. Także chciałbym żeby auto w miarę już jechało, wyprzedzało i nie wyło jak zarzynana świnia przy 140 km/h ;)

Początkowi faworyci:
- Civic 1.8
- Bravo 1.4 Tjet
- Focus 2.0

Civica chyba odpuszczam, nasłuchałem się opinii że głośny, twardy i niezbyt komfortowy, do tego trzeba kręcić wysoko.

Bravo mi się podoba, dynamiczny, z wad to skrzynia M32 i podobno automatyczna klima awaryjna.

Focus... nie widzę większych wad, może poza tym że nudny w środku.

Do tego po głowie chodzi mi gdzieś BMW serii 1, ale obawiam się serwisu :lol:

Bardziej rozsądkowo to i30/Ceed z 1.6, ale kompletnie mi się nie podobają i średnio spełniają wymagania dynamiki.

Dorzucicie coś? Albo odrzucicie? :naughty:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Mar 2021, 10:58

Civica bym odrzucił bo to jest auto dla miłośników odciny i raczej kręcenie wysokie.
Focus niby ok, ale pytanie czy żeby odrzucić lepszą 'frajdę' z jazdy nie lepiej szukać turbo-benzyny?

Ja bym pomyślał nad
Astrą H 2,0T
Golf V 1,4/122
Bravo 1,4 t-jet
może jak było Megane I to teraz Megane II 2,0T
A4 B6 1,8T? (niby wyższa klasa ale ciasno jak w kompakcie)

Ceed-a też bym odrzucił, to jest znowu 1,6 silnik a klasa kompakt się nieco roztyła i wątpie żeby Ceed która ma 10 koni więcej zapewni Ci jakieś lepsze efekty i dynamikę niż to co w starszym lżejszym kompakcie.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Mar 2021, 11:09

Focus jest ok. W polifcie mimo wszystko może Ci się trafić rdza na dolnych rantach drzwi i przy listewce na bagażniku. Nalot na śrubach w podwoziu pomijam, bo to jest obvious :wink:
Z pokrewnych może s40? Czuć ducha Focusa, ale możesz wybrać wersję 2,4, która pojedzie fajniej niż 2.0
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Mar 2021, 11:25

Ople, Renault i inne Citroeny odpadają na starcie, w tym budżecie nic co mi się podoba nie znajdę, a Astrę H to ja mogę kupić za 10k, a nie 20k - porównując do Bravo to sorry, mimo że Fiat to wolę iść w jego kierunku, problem taki że ich jest malutko. Poza tym chciałbym spróbować innej motoryzacji :)

S40 w porządku, tylko nie wiem czy rozmiar zewnętrzny będzie OK. Chodzi o parkowanie, pod blokiem miejsca jest malutko i nawet Megane się muszę nagimnastykować, chociaż mam wrażenie że promień skrętu w tym aucie jest tragiczny.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Mar 2021, 11:41

Astra H 2,0T za 10k? powodzenia :yes:

Przy Volvo S40 2,4 trzeba pamiętać że to 5 cylindrów i dość paliwożerny silnik.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Mar 2021, 11:46

Chodzi mi ogólnie o Astrę H, 2.0T pod maską nie zmienia tego że wygląda dość staro, środek też jakiś tandetny mi się wydaje. Jedynie wersja GTC jakoś nadrabia ;)

Paliwożerność nie jest wielką wadą, rocznie będę robił max 10k, przy obecnej zdalnej to pewnie połowy tego nie wyrobię.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Mar 2021, 11:37

Znajomy mnie jeszcze namawia żeby wziąć diesla. Czemu? Bo są tańsze w zakupie i nawet jak coś padnie to budżet zostanie na naprawy. Nie wiem czy taki tok rozumowania jest dobry, w teorii będę robił trasy po 160-200 km co jakiś czas, ale do pracy to ja mam 7 km :roll:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Mar 2021, 12:14

To raczej zależy jeśli mówimy o Skodzie Octavii 1,9/101 mk1 tour z 2005 roku to może i tak ale nowoczesne diesle raczej nie, no i pytanie czy diesel z przebiegiem 300 tys to będzie auto gdzie różnica w cenie Pb vs ON pokryje naprawy.
Więc zależy o jakim dieslu rozmawiamy.
W sumie za 20 parę tys. można szukać Golfa 2008 mk6 2,0 tdi/110 po sofcie 190 koni ma i niskie spalanie, a wygląda 100x lepiej niż takie Bravo wg mnie
Ale czy coś się znajdzie no właśnie...no i te 7 km to może być problem.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Mar 2021, 12:22

Raczej chodziło mi o to, żeby tego diesla kupić za 15-16k i zostawić resztę na ewentualne naprawy. Bravo z 1.6 Mjet kupi kilka tysięcy taniej, Ceeda z CRDi czy Focusa z TDCi.

Tjet niby spoko, ale też ma dwumasę, turbo, podciśnienia i inne bolączki - też jest ryzyko władowania w naprawy. Wiadomo że ryzyko mniejsze bo to benzyna i niższy przebieg.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007