REKLAMA
Niskie temperatury zimą zawsze bardzo dają się we znaki kierowcom. Codzienne poranne odszranianie szyb za pomocą skrobaczki z pewnością nie należy do przyjemności. Ciekawą alternatywą może być środek w płynie, który usuwa szron i lekkie zlodowacenie bez konieczności „skrobania”.
Bardzo często pod warstwą szronu lub lodu na szybie czołowej pojazdu znajdują się również drogowe zanieczyszczenia lub po prostu warstwa kurzu. Dlatego użycie skrobaczki do usunięcia nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem ponieważ zanieczyszczenia, które znajdują się pod lodem w połączeniu ze skrobaczką bardzo szybko i skutecznie mogą doprowadzić do porysowania szyby.
Inną metodą jaka jest dość często stosowana to odmrażanie szyb poprzez skierowanie nawiewu ciepłego powietrza na szybę jednak ta metoda również jest dość niebezpieczna, ponieważ różnica temperatur może doprowadzić do pęknięcia szyby! Dodatkowo zanim nawiew zacznie grzać, silnik musi być ciepły, a to przy niskiej temperaturze wymaga czasu a najlepiej przejechania krótkiego odcinka (auto które stoi wolniej się rozgrzewa), co w przypadku zamarzniętych szyb jest wykluczone.
Dobrym rozwiązaniem problemu zamarzniętych szyb wydają się być środki w płynie, które po naniesieniu na szyby rozpuszczają szron i lód.
Są one przeważnie dostępne w postaci rozpylacza co ułatwia naniesienie środka na szybę, a następnie wystarczy uruchomić wycieraczki (sprzwdzić czy nie przymarzły) lub użyć ściągaczki do szyb.
Środki w płynie doskonale usuwają szron z szyb bez użycia skrobaczki, dzięki czemu szyba nie jest narażona na porysowanie. Większość tych preparatów ma specjalny skład który jest całkowicie bezpieczny dla wszystkich elementów z tworzyw sztucznych dla uszczelek gumowych oraz dla lakieru. Opakowania mają przeważnie pojemność 500 ml i są bardzo wydajne dzięki zastosowaniu atomizera.
Już kilkanaście sekund po zastosowaniu szyba staje się przejrzysta i całkowicie wolna od lodu.
Warto zwrócić uwagę na to aby kupowany odmrażacz był z atomizerem ponieważ ma on przewagę nad aerozolem (produktem w sprayu). Atomizer jest niezawodny nawet w najniższych temperaturach. Natomiast ciśnienie gazu (produkty w sprayu) zmniejsza się wraz ze spadkiem temperatury dlatego też produkty w sprayu mogą zawieść.
Warto przeczytać:
Akumulator zimą - dbamy o niego aby nas nie zawiódł!
Autko na PB + LPG czy na ON?
Porsche z dieslem już w produkcji!