1.0 tce lpg - RN17

25 Mar 2022, 12:11

Witam, niedługo będę odbierać dacie jogger z silnikiem 1.0 tce lpg (ten sam motor co w duster II).
Jestem totalnym laikiem w tym temacie. Jaki olej warto wlewać do tego motoru ? Producent zaleca ten z normą RN17 (zaleca tez wymianę oleju co 30k, więc to normę traktować z przymrużeniem oka?) czyli dla przykładu :
Olej silnikowy Castrol GTX 5 l 5W-30
Elf EVOLUTION FULL-TECH R RN17 5 l 5W-30
Który z nich wybrać ? (przeglądając fora czasami doszedłem do wrażenia że castrol to słaby olej ? nie wiem czemu. Tak przynajmniej -uważają "wyznawcy motula i liqui moly"? Czy są może jeszcze jakieś inne lepsze ? Duży wybór i człowiek nie wie co wybrać.

Tutaj ciekawy materiał

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jest to oczywiście tylko porównanie w garażowych warunkach ale dosyć ciekawe :)

Wracając do tematu, silnik jest z turbo. Mam kolejne pytanie, mianowicie. Odbiorę samochód i zamierzam od razu udać się na wycieczkę 600-900km żeby go sobie lekko dotrzeć. Potem zamierzam zrobić... właśnie ile zrobić km do pierwszej wymiany oleju ? Czy to jest np przesada że pierwszy olej wymienie po 2k drugi po 6k i dopiero co 10k?
Chyba większość osób wymienia po 3k i potem już co 10k.
Ostatnie pytanie. kupuje olej 5l do silnika wchodzi powiedzmy 4l. Co z tym 1l zrobić ? Zazwyczaj warsztat chcę taką resztę ? czy zostawić sobie i wykorzystać ? Ile taki olej może czekać do następnej wymiany ?
Co do samej czynności docierania silnika. Mam jeździć "spokojnie" i nie przekraczać 3k obrotów ? Czyli biegi zmieniać w granicach 2700-2800 obrotów ? Jest to mały silnik, więc chyba nie dobrze zmienić tych obrotów przy 2,5 skoro przy następnym biegu spadnie do 2k lub niżej. Co prawda jest turbo i samochód ponoć się zbiera okej w tych dolnych partiach obrotów ale to chyba nie jest w porządku dla silnika jak dodaje gazu gdy mam 2k lub mniej obrotów ?
Gość117958
 

25 Mar 2022, 12:40