Megane 2.0 tce lpg lovato

18 Kwi 2016, 18:10

Witam,

Mam okazję kupić od znajomego Meganke III 09' z silnikiem z pośrednim wtryskiem 2.0 tce 180 w naprawde idealnym stanie, z tym, że od 6 miesięcy jest w niej zamontowany gaz LOVATO (nie wiem dokładnie jaki, kosztował na pewno ok. 3tys zł) i od 5 miesięcy jest zmodowana na 220km i 370Nm. Co sądzicie o tym? Macie jakieś wiekszę przeciwwskazania co do tego połączenia? Dodam, iż jechałem tym samochodem, naprawdę świetnie jedzie, zero szarpnięć itp, jedynie co mnie martwi to żywotność podzespołów i czy po kilku miesiącach nie zobacze choinki na desce rozdzielczej.. Przez te pół roku sprawuje się świetnie na gazie.

Z góry dzięki za pomoc! :)
Gostek89
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Megane

19 Kwi 2016, 11:02

Podstawowe pytanie, dlaczego znajomy sprzedaje to auto skoro pół roku temu zakładał gaz? Taka inwestycja zazwyczaj jest na min. dwa lata użytkowania auta.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Kwi 2016, 14:52

Kupił inny samochód, wiem, że ten akurat jest sprawny i aktualnie nie ma wkłądu. Reduktor SHP i wtryski KP, co o tym sądzicie? Na forach nie ma zbyt wiele informacji o aktualnie montowanych lovato, jednak nikt ich nie poleca i mam watpliwosci, czy cos sie nie uszkodzi albo nie zobacze choinki na desce rozdzielczej.. Gdybym ja to montował to bym dobrał dużo pewniejszą instalację.
Gostek89
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Megane

19 Kwi 2016, 15:07

Na instalację zapewne jest min. dwa lata gwarancji więc myślę, że nie ma co się martwić zawczasu jak wszystko chodzi poprawnie :)
Daleko masz do firmy która zakładała gaz w tym samochodzie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Kwi 2016, 15:54

Blisko dość, to nie stanowi problemem, tylko się o wtryski martwię, bo raczej słabe chyba są. I czy aby taka instalacja nie zniszczy innych podzespołów? bo z czasem mogę te wtryski zmienić na lepsze prawda?
Gostek89
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Megane

19 Kwi 2016, 17:49

Gostek89 napisał(a): tylko się o wtryski martwię, bo raczej słabe chyba są. I czy aby taka instalacja nie zniszczy innych podzespołów?

Nie ma co się martwić za wczasu, jak działa to się cieszyć i oszczędzać. Jeżeli wtryskiwacze będą działały nieprawidłowo można uszkodzić silnik, ale nie ma co panikować w końcu jest jeszcze gwarancja. Pamiętać tylko o przeglądach aby jej nie stracić.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Kwi 2016, 20:39

O nieprawidłowe działanie się nie obawiam akurat, bo są sprawne jak widać. Tylko jak to jest właściwie z tą mocą 220km na 4 wtryskach KP + w internecie piszą jedni, że mają 42km/cylinder a inni, że 67 - jest ktoś w stanie to zweryfikować, którzy mówią prawdę? Wątpię, że jakikolwiek gazownik zamontuje takie co mają 42km/cyl do auta co ma 180km w serii..
Gostek89
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Megane

20 Kwi 2016, 18:35

Co to ma teraz za znaczenie skoro wszystko działa, jeżeli nie pali się błąd od składu mieszanki nie ma się czym martwic.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002