Sprzedający zataił poważne wady auta i zganiał wszystko na mechanika –

03 Maj 2025, 12:12

Cześć,
kupiłem auto od osoby prywatnej, która zapewniała mnie, że samochód jest zdrowy, nieuszkodzony, nic nie cieknie, i że „mechanik wszystko sprawdził – wszystko okej”.
Wspomniał tylko, że ktoś lekko dojechał mu w tył, ale że to nie miało wpływu na stan auta. Powiedział też, że hak jest „zdjęty”, nieuszkodzony.

Po zakupie wyszły na jaw poważne problemy:

Tylna część auta jest wygięta tak bardzo, że dotyka butli gazowej, co w mojej ocenie zagraża bezpieczeństwu.

Hak jest zgięty, co świadczy o znacznej sile uderzenia – zdecydowanie więcej niż „lekki kontakt”.

Auto ma również wyciek oleju, choć sprzedający zapewniał, że „nic nie cieknie, wszystko suche”.

Samochód przeszedł przegląd techniczny 15 dni przed sprzedażą, co przy tym stanie technicznym budzi podejrzenia.

Na wszelkie pytania zbywał mnie, mówiąc, że „mechanik oglądał – wszystko w porządku”.

Nie znam się na samochodach, nie jestem mechanikiem i niestety 1 maja nie miałem jak podjechać na stację diagnostyczną, żeby to dokładniej sprawdzić. Obejrzałem auto z zewnątrz i od spodu, ale bez podnośnika i wiedzy nie miałem szans wykryć takich rzeczy. Wiem że teraz już takiego błędu nie popełnię.

Czy w tej sytuacji mogę:

Odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy?

Powołać się na wprowadzenie w błąd lub podstęp?
Szumi91
Obserwowany

07 Maj 2025, 14:47

Szumi91 napisał(a):Powołać się na wprowadzenie w błąd lub podstęp?
nic nie ugrasz, sam sobie jesteś winien bo zamiast ufać sprzedającemu powinieneś auto zweryfikować, nie trzeba być mechanikiem ani znawcą żeby zauważyć wygiętą blachę czy wyciek oleju.
Szumi91 napisał(a):niestety 1 maja nie miałem jak podjechać na stację diagnostyczną,
było się umówić na inny dzień.
Szumi91 napisał(a):Powiedział też, że hak jest „zdjęty”,
tu już powinna się zaświecić lampka ,dlaczego jest zdjęty....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika