1.8t vs 2.7bi turbo

1.8t vs 2.7bi turbo

15 Gru 2018, 22:33

Hej, zastanawiam się nad samochodami z tymi silnikami. W grę wchodzą audi s3 8l, a4 b6 (1.8t) oraz s4 b5, a6 c5 (2.7 bi turbo). Wszystko w quattro. Które z tych aut byłoby względnie najtańsze w utrzymaniu? Które mniej awaryjne? Jakie plusy/minusy ma każdy z tych silników? Do wydania mam 25-30k
Wumba
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 27 Paź 2015, 18:16
Prawo jazdy od: 30 11 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110/140
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
0

Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

16 Gru 2018, 10:41

A4B6 1.8T będzie najtańsze w utrzymaniu (co nie znaczy, że jest to tani samochód w utrzymaniu).

Z tymi wszystkimi S4 i 2.7 Bi-Turbo podstawowym problemem będzie znalezienie czegoś w sensownym stanie - utrzymanie tych aut jest drogie i rzadko kiedy ktoś się ich pozbywa, gdy są doinwestowane.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5684
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

16 Gru 2018, 12:20

Wumba jak zaczynasz temat od ekonomii to kup sobie a4 1,8t będzie tak jak ossy napisał, zrobisz program i będziesz miał namiastkę jazdy szybszym autem. Jak chcesz s3a tym bardziej s4 2,7bit to pytaj o doznaniaz jazdy a nie o kasę.
Dla mnie zrobione 2,7 daje super jechanie bo jest duża pojemność, v6 i bit. Napęd jest pancerny ale tyle plusów bo musisz się zmierzyć z gównolitem made in germany i z grupą docelową Januszy uśmiercających to auto. Jak chcesz płynąć to 2,7bit...tylko niech Ci nasi fani wieśvagenowi nie mówią że będzie tanio.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5723
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

16 Gru 2018, 12:25

Tanio to by było jakbym sobie starą corsę kupił. Jestem w 100% tego świadomy. Dlatego dodałem słowo względnie.

Silnik z jakim oznaczeniem w a4 b6 1.8t jest najlepszy? Są jakieś nieudane wersje? Który najłatwiej rozkręcę pod 300km? Czy 30k na zdrowe a4 b6 1.8t quattro + ewentualne naprawy + mody właśnie pod 300 kuni wystarczy?
Wumba
Początkujący
 
Posty: 155
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 27 Paź 2015, 18:16
Prawo jazdy od: 30 11 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 110/140
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
0

Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

16 Gru 2018, 12:54

Zastanów się...gdyby chodziło tylko o kunie to w ciągu tugodnia miałbyś pewnie 600kuni tylko o skuteczności jednej zdechłej szkapy. Problem polega na tym że kuniami operuj umownie więc 1,8t jest starym knotem który ma małą pojemność i te 300km w nim nie oznacza ani niuta ani charakterystyki. Najprościej popatrzeć na możliwości nowych tsi z literką R żeby zobaczyć co stare 1,8t może albo nie może. 2,7 bit bije na głowę 1,8t.nawet jak jeden i drugi będzie miał zbliżoną moc. Dlatego Ci mapisałem że jakma być tanio to kup zwykłe 1,8t podkręć go jakimś softem + proste zabiegi przy turbawkach i ciesz się namiastką szybkiego auta. Potem masz s3 a najfajniej ale i majdrożej będzie s4 2,7bit.

Obrazowo jest tak...dogadaj się z kimś kto przewiezie Cię np. Clk 5,0 który ma 300km i dogadaj się z kimś kto Cię przewiezie zwykłym a4 1,8t też 300km.i chcesz się założyć że po wysłuchaniu litani wkładu pracy i kasy oraz po doznaniach z 300km 1,8t w porównaniu do clk v8 o tej samej mocy nawet nie będziesz chciał oddać siku na 1,8t ? :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5723
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1

Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

16 Gru 2018, 14:39

@szybki
Sorry ale piszesz takie glupoty ze trudno nie skomentowac.
Jezdziles jakims 1.8t z k04-064 lub td05-9.8t? Albo td05-10.5t z walkiem ssacym adr?
Mniemam ze nie skoro piszesz takie glupoty.
Na tych turbinach co napisalem masz full boosta od 3k i spokojnie moge zrobic 400nm przy tych 3k, albo nawet wczesniej, tak ze korby poleca. Tak wiec te wszystkie opowiesci o malej pojemnosci i tym ze przy 300km bedzie pozno wstawac mozna miedzy bajki wlozyc. Na tych turbina robie po 360-400 km bez pierdniecia i z pelnym ogniem od 3k. A na seryjnej korbie 320-330km. Ten clk sie wypierdzi w takim porownaniu.
Tede79
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 16 Gru 2018, 14:34
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Arizona Proving Ground (TAPG) - tor testowy Toyoty w USA Toyota Arizona Proving Ground (TAPG) - tor testowy Toyoty w USA
    Przez 300 dni w roku świeci tu słońce. W sierpniu średnia temperatura osiąga 41°C, lecz i upały 48°C nie są rzadkością. Przez kilkanaście najchłodniejszych dni w roku termometr wskazuje 12 stopni powyżej zera. W rozgrzanym ...
    Drift kontrolowany z najwyższą prędkością Drift kontrolowany z najwyższą prędkością
    Nissan ustanowił rekord świata Guinnessa w kategorii driftu z najwyższą prędkością. Specjalnie przygotowany NISSAN GT R NISMO z roku modelowego 2016 wszedł w poślizg kontrolowany przy prędkości 304,96 km/h. Masato Kawabata, ...

  • Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    16 Gru 2018, 14:50

    Tu masz 320 koni:

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5684
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    16 Gru 2018, 15:32

    Czyli co, mam rozumieć że 300 koni w 1.8t będzie gorsze niż 300 koni w 2.7bit? Nie bardzo rozumiem wasz tok rozumowania
    Wumba
    Początkujący
     
    Posty: 155
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 27 Paź 2015, 18:16
    Prawo jazdy od: 30 11 2014
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.9 TDI 110/140
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    16 Gru 2018, 15:41

    Nie, nie bedzie gorsze. Nie sluchaj glupot. W 1.8t fajnie zrobic 300-330km na np k04-064. Fajny, bezawaryjny setup, chociaz to koszt 15k. Jak masz ochote na wiecej to dopiero wtedy warto 2.7bit.
    1.8t nawet na 400km bedzie szybko wstawac tylko na odpowiedniej turbinie. Dopiero pozniej robi sie problem.
    Ostatnio edytowany przez mike, 16 Gru 2018, 19:27, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: Stosuj polskie znaki
    Tede79
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 16 Gru 2018, 14:34
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    16 Gru 2018, 17:52

    Wumba nie słuchaj dzieci...gdyby było wszystko takie oczywiste to każdy kupiłby 1,8t i go dłubną a tak nie jest. Widziałeś kiedyś osobę doświadczoną żeby budowała szybkościowca dd ulicznego ma małej pojemności? Jest to domeną dzieci czytających tabelki. Temat jest rozległy i to bardzo jedno jest pewne 300km z 1,8t jest skrajnie inne niż z 2,7 bit już nie wspominając o v8. Jeżeli jesteś moto zajawkowiczem to dawaj do mnie przewiozę Cię różnymi źródłami pałera wtedy zobaczysz że moi przedmówcy nawet nie są w d... tylko jeszcze w jelitach. :) Jak coś pokaże Ci flmiki z porównań ...ale dopiero jak się spotkamy. Musisz się piśpieszyć bo jedno z aut zmienia set-up i dopiero na wiosnę będzie jeździć.

    I pamiętaj złotą myśl że mocą sprzedajesz auto a nm zapierda...lasz. bez Pojemności nie ma niuta :D
    Jest to duże uproszczenie ale pojemności i fizyki nie oszukasz.

    P.s.

    Żeby Cię uświadomić to wyjadaka motoryzacyjny wyda 20k na zmianęcharakterystyki silnika zwiększając moc np: z 400 na 430km a dziecko powie że to lipa bo w 1,8t 30km.to masz za 3k. I zgadnij czemu.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5723
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    1

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    16 Gru 2018, 18:23

    Padłem :happy:
    Tede79 napisał(a):Ten clk sie wypierdzi w takim porownaniu.


    Chętnie poczytam więcej Twoich wypocin, tylko zostawię to na czas jak będę miał ochotę na jakieś kabarety :naughty:
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8361
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    16 Gru 2018, 18:29

    Wszystko zależy czego oczekujesz od auta ale jak 1,8T to albo coś mniejszego np Ibiza albo A3 w quattro albo S3/Cupra

    2,7TT bym odpuścił i szukał coś z TFSI, te 2 litrówki są niezłe, nie wiem od ilu $ zaczyna się S3 8P ale to auto jest masakrycznie mocne z napędem 4x4

    Więc trzeba zacząć od tego co się chce? jak masz Vaga 1,9 tdi to tak jak koledzy pisali zwykłe 1,8T zrobisz na 200 koni..nawet taki Leon Top Sport już fajnie lata, tylko intercooler będzie przekleństwem na pewno, w gorące dni odejdzie sporo mocy.
    Dla mnie S4 B5 itp 2,7 tt to są wersje dla koneserów jak S2 2,2T, ciężko znaleźć ciężko coś zrobić bo Ci nikt tego nie zestroi, sporo zajechanych trupów itd.
    Niestety teraz w VAG-u apropo tuningu wszyscy działają w obrębie TFSI, więc te stare odmiany są traktowane trochę po macoszemu i nie każdy tuner się nimi bawi.

    Z drugiej strony koledzy w Niemczech robią i takie zabawki, także można? można

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    swoją droga nie wiem po co koleś swapował 1,8T do Arosy, jak w Ibizie było 1,8T na gotowo..myślę że całe auto dużo cięższe chyba by nie było.


    A tak w ogóle mająć 30 kafli..hmm no ok S3 8L Czy Cupra 1M chodzą po 20 tys+ ale nie lepiej coś świeższego? Jednak taki Golf V GTI to już inna bajka, albo Astra H OPC, jest też Focus ST 2,5..
    Pionek
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1311
    Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
    Auto: Honda Accord
    Paliwo: Benzyna
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    16 Gru 2018, 18:48

    Pionek tym razem dobrze prawi :ok: bo nawet z 2,0tsi 300km to całkowicie inne 300km niż 1,8t. Tu kłania się pojemność i głowica.
    Reasumując zwykły 1,8t po sofcie jest to przyjemne trocho szybsze dd i nic więcej.

    P.s.

    Moi koledzy upalali arose 1,8t 300km a ja jeździłem coltem też coś pod 300km generalnie o kant dupy potłuc oba auta. ZREresztą właściel arosy wcale się z tym nie krył. Ogólnie filmiki z yt trzeba dzielić i pierwiosnki wyciągać. Nawet wskazania czasów 100-200 nie równają się fajności jazdy i ogólnej szybkości auta. Co do w/w arosy to za darmo bym wziął ale płacić kasę za taką jazdę to już lipa.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5723
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    16 Gru 2018, 18:51

    No niby tak ale filmiki filmikami, no ale na jakieś podstawie np tutaj Octavianka wciąga nosem Chryslera 3,5 V6 254 konie..
    A niby tylko 1,8T i 220 koni..to chyba też zależy jakie auto, jaki soft itd

    [Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




    Tak w ogóle zamiast gadać o koniach lepiej mieć auto zrobione i śmigać, pojedzie lepiej lub gorzej ale jest fun..
    Z resztą miałem ostatnio akcje, gość sprzedawał A3 1,8T 190 koni, to te 190 koni po podkręceniu to zupełnie co innego niż wcześniejsze 180 w Audi TT, tam to w ogóle nie jedzie :cry:

    Czyli generalnie nawet zwykłe 1,8T seria vs soft to jest przepaść.
    Tylko w tej kasie to chyba wolałbym a4 b7 1,8T niż B6..jakoś tak lepiej się prezentuje chyba, poza tym zawsze auto świeższe.
    Pionek
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1311
    Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
    Auto: Honda Accord
    Paliwo: Benzyna
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    16 Gru 2018, 19:07

    Pionek napisał(a):No niby tak ale filmiki filmikami, no ale na jakieś podstawie np tutaj Octavianka wciąga nosem Chryslera 3,5 V6 254 konie..
    no tak ale po 1 taka octavia jest o 300-400 kg lżejsza a po 2 amerykańkie silniki nie są wysilone ani dostrojone do popitalania, zawsze ten szczytowy wynik konny uzyskiwany jest przy końcówce obrotów, więc porównanie takie z dupy
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8361
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7
    0