1.8t vs 2.7bi turbo

16 Gru 2018, 19:11

Oj Panowie, na tuningu to sie znacie prawde mowiac jak d... na muzyce, wszyscy lacznie z Panem moderatorem.
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=115591&hl=Td05
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=106375&hl=Td05
W zeszlym tygodniu skladalem s3 8l na k04-064 bez kucia i wyplula 340km i 420nm, w tym 380nm z 3k. Powtarzalne 4,2s do setki. Ile ma Wasz clk500 oswiecicie mnie? To auto go wciaga nosem.
Jedynie Pionek napisal prawde, bo 1.8t po chipie/tuningu to calkiem inny silnik.
Ostatnio edytowany przez ArteK 19 Gru 2018, 14:30, edytowano w sumie 2 razy
Powód: Pilnuj słownictwa
Tede79
Nowicjusz
 
Posty: 7
0

16 Gru 2018, 19:16

Pionek tym filmikie potwierdziłeś to co pisałem wcześniej że tabelki z pałerem nadają się na podcier. 300m 3,5 gdyby ważył tyle co skoda vzyli mnie o 200kg, gdyby zamiast 4ero biegowego automatu miał manual a silnik był z tego stulecia to już porównanie wypadłoby inaczej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11121
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

16 Gru 2018, 19:16

No fajnie wszystko spoko tylko że takie auta nie za bardzo mają sens do użytku codzinnego na dłuższy okres bo kaska z kieszeni będzie wypływała szybciutko, a to skrzynia nie da rady a to półosie a to przeguby i można tak wymieniać w kółko. A do popitalania to najlepsze jest to co ktoś najlepiej zrobi proste.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

16 Gru 2018, 19:21

Ale ja nigdzie nie pisalem ze taki tuning jest tani, ale ze mozliwe jest zrobienie z 1.8t swietnie jezdzacego 300-350km i to juz z 3k, a nie z 4,5. Tu kluczem jest dobor turbo, jak ktos wrzuca gt28 czy gt30 to niech sie nie dziwi ze wstaje powyzej 4k i auto jezdzi zero-jedynkowo.
Tede79
Nowicjusz
 
Posty: 7
0

16 Gru 2018, 19:34

Tede ale umiesz czytać ...jak złożysz mi takie s3 za 25k to biorę je...do tego nie ośmieszaj się bo Ty uważasz że tyle zabiegów w 21 wieku i 420 nm to dobrze? I to jeszcze przy 4200rpm. Dlatego fajnie chłopczyku iż myślisz że posiadasz wielkie łał. Wiesz moje auto ma zajebistej charakterystyki od 3200rpm 650nm i z Twojego 1,8 robi taki wiatrak że nawet nie zdążysz powąchać spalin. Zresztą z rs3 14r. Po programie zrobił więc ...nie chce mi się dyskutować z dziećmi o tabelkach.
Tede jeszcze doczytałem Twoj farmazon o turbinach i znowu widać przedszkole...dlatego dzieciaki bawią się inaczej niz dorośli :ok:
P.s
No i te 4,2s do 100km/h rozbawiłeś mnie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11121
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

16 Gru 2018, 19:35

Tylko powiedz mi jaki sens wysilać ogryzka w którego non stop trzeba pakować kasę bo coś nie wytrzymuje?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji
    "Nowy Santa Fe kontynuuje globalny sukces modelu. Zaprezentowany w 2001 roku, model Santa Fe pierwszej generacji jest podstawą wiarygodności i doświadczenia marki w segmencie SUV" powiedział Thomas A. Schmid, Dyrektor Operacyjny ...

16 Gru 2018, 19:40

@szybki
Mam wrazenie ze pan jestes jakims 10letnim pajacem. Szkoda nawet komentowac twoich wypocin, nie chce mi sie brudzic rak i klawiatury na ciebie.
Niesamowite ze twoje 2.5tfsi robi 650nm. Tyle to na stage 2 sie tam robi, ale grube mody u moderatora dzialu tuning od siedmiu bolesci.
Dzieciaczku bobasku :happy: :mrgreen:
Tede79
Nowicjusz
 
Posty: 7
0

16 Gru 2018, 20:15

.....
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11121
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

16 Gru 2018, 20:24

Dlatego tede siedź sobie dalej w świecie 1,8 i tabelek :D
Wumba powtórzę zapraszam do mnie pokaże Ci kilka tematów w realu zobaczysz tabelki vs życie.

P.s.

Kao żeby zrozumieć kwestie ogryzków, starych technologii trzeba do czegoś dorosnąć a przede wszystkim czegoś doświadczyć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11121
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

16 Gru 2018, 21:52

A skąd jesteś, bo pół Polski niezbyt mam ochotę jechać xd
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

17 Gru 2018, 00:29

Wumba rób jak uważasz, takie głupoty gadałem jak byłem dzieckiem aż miałem okazje posiadania dwóch aut o podobnej tabelce z mocą...wtedy mi zaświtało że jednak jest jakiś pier...olenie z odpowiedzialnością mocy...za szybkość, fan, skuteczność... Jeżeli nie chcesz się rozwijać w kwestiach tunów nie przyjeżdżaj kup sobie zwykłe 1,8t zrób program, jak chcesz wydać worek kasy ale poczuć fajną jazdę to 2,7bit. Dobrą opcją jest s3 tsi ale to większy budżet.
I chyba tyle w temacie. Oczywiście wyżej wyśmiewane clk v8 też nie jest głupie.
P.s.

Jestem z mazowieckiego. I za wiedzą zrobiłem mnóstwo kilosów i wydałem furę $$$... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11121
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

17 Gru 2018, 00:45

Panowie, ja nie chcę robić auta na 500 czy niewiadomo ile kunia. Chcę kupić zadbane autko, zmienić turbo, wtryski, ic i cieszyć się jazdą autem z ponadprzeciętną dynamiką, stąd pomysł zrobienia takiego s3 1.8t w okolice 280-300 (tyle w s4 b5 po samym sofcie pewnie będę miał?)

S3 jest teraz na olx sporo, s4 b5 ciężko będzie coś znaleźć, raptem 20 sztuk

Dodam, że prawdopodobnie nie będzie to moje główne autko. Do zamulania po mieście w drodze po bułki czy pracy będzie mi służyło stare poczciwe punto czy inny tani dupowóz w lpg :)

Mazowieckie bardziej północna część czy południowa? :) Jak północna to szanse rosną :p
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

17 Gru 2018, 01:32

No właśnie więc kup coś zwykłego normalnego. Bo tutaj rozkminy trwają jakbyś się zastanawiał czy 918 Spyder lepszy czy Aventador, a wg mnie to i 200 koni na początek Ci starczy.
Tylko zastanów się czy chcesz iść w coś co jest rodem z czasów Twojego Leona czyli lata 90 bo S3 8L taki jest.

Na Twoim miejscu to bym kupił jakiś kompakt fajny w wersji sportowej.
Z vagów to może być nawet Golf V GTI albo Cupra R, S3 8L te 225 konne
albo konkurencja....jest trochę tych aut

Wiesz problem taki że kupisz nawet zwykłe 1,8T cywilne pt AUM 150 koni, to są te same graty co 180 i zrobisz 210 koni i to będzie latać fajnie.
Tylko że to już stare auta i przy kasie 30 tys nie wiem czy warto? chyba że jakiś Top Sport Leon na wypasie totalnym.

Tak w ogóle okolice 270 koni w 225 konnym BAM-ie nie robi się jakoś super skomplikowana metoda
tu masz fajną S3 po sofcie + wydech 265 koni
http://gregor10.pl/audi-s3-8l-1-8t-bam- ... m-stage-2/

Tylko skąd wiesz czy 300 koni Ci wystarczy? to też się znudzi.
a tu masz np golfa V
http://gregor10.pl/vw-golf-mk5-2-0tfsi- ... m-stage-2/
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

17 Gru 2018, 16:23

Wiesz, nie dowiem się czy 300 koni mi wystarczy póki nie będę miał takiego auta 8) i nie wystarczy mi jednorazowa przejażdżka a raczej posiadanie takiego auta w dłuższym okresie czasowym, teraz jeżdżę 140konnym dieslem i na początku mi starczyło, teraz mi mało, i to sporo za mało.

w s3 dużym atutem jest quattro, nawet jeśli jest to haldex, w cuprze, golfie, focusie, astrze tego nie ma. Z resztą w rodzinie mam golfa 5 jak i focusa, a corsą sam przez jakiś czas jeździłem, więc przeglądając wszelkie ogłoszenia tych aut (nawet jeśli w jakimś stopniu różnią się od tych co mamy w domu) mam odruch wymiotny :lol: mimo wszystko chyba nie wykluczam żadnego z tych aut

By niekoniecznie iść w coś z czasów obecnego Leona rzuciłem też propozycję a4 b6, już troszkę nowsze auto. Zastanawiają mnie jednak słabe osiągi 1.8t we wszelkich testach względem takiej s3 (wagę mają porównywalną, minimalnie lżejsza jest s3). Czy to przez stały napęd quattro? Bo tera przez myśl mi przeszedł 1.8t bex + podstawowe mody typu wtryski+turbo+ic

No jest jeszcze a3 8p 3.2vr6 - tylko czy realne w tych pieniądzach? Na minus słaba możliwość modzenia

Ale ustalmy jeszcze odpowiedź na pytanie z tematu. Na moje potrzeby 1.8t będzie wystarczające? :D
Ostatnio edytowany przez Wumba, 17 Gru 2018, 17:14, edytowano w sumie 1 raz
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0

17 Gru 2018, 16:36

Wumba napisał(a):No jest jeszcze a3 8p 3.2vr6 - tylko czy realne w tych pieniądzach?

Nie, do tego rozrzad+wszystkie pierdolki i wychodzi 10tys
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0