1,9 Multijet Luzy zaworowe

03 Sie 2021, 21:47

Czy w tym silniku reguluje się luzy zaworowe, przy jakim przebiegu.

Mój ma 180kkm. Delikatnie słychać klekotanie na biegu jałowym, i dodawaniu gazu, w zimie intensywniej, ustaje przy hamowaniu silnikiem(zerowe spalanie).

Samochód stracił moc, ale to może być też przez zapchany dpf. Pół roku temu był czyszczony(płukany), samochód obecnie jeździ na miejscu, w górach, nie ma się kiedy wypalić. Z drugiej strony przebieg nie wyklucza też turbiny, wtrysków.

Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
krzych0104
Nowicjusz
 
Posty: 22

03 Sie 2021, 22:51

Który 1.9? W moim 8v reguluje się płytkami, ale przy 197k km b. ładnie pracuje. W 16v są hydropopychacze.

Najlepiej jakbyś zapodał jakiś filmik jak to chodzi, bo klekotanie to subiektywne odczucie. Może się nawet okazać, że zmieniłeś olej na inną markę i dźwięk silnika może być inny.
Gość114260
 

04 Sie 2021, 07:13

Nie będzie tego słychać na filmie, zlewa się z pracą silnika a przynajmniej nagrywając tym co mam. Głośniejszy jest jedynie zaraz po odpaleniu i w zimie. Podobnie przed wymianą oleju. Moim zdaniem pojawiło się to kiedy jeździłem ok 2 tygodnie(krótkie dojazdy na miejscu) na trybie awaryjnym po zapchaniu się dpfa. Po wyczyszczeniu kiedy samochód odzyskał moc dalej ten klekot był słyszalny.
Silnik 120KM 8V.
krzych0104
Nowicjusz
 
Posty: 22

04 Sie 2021, 14:08

Z czego ten klekot? Głowica?
Gość114260
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...