Polonez - Popychacze zaworowe

11 Lis 2008, 15:49

Jak dostroić zawory w rozrządzie z popychaczami hydraulicznymi w Polonezie 1.6 GLI??
Matixter
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 11 Lis 2008, 20:53

    A co rozumiesz przez słowo "dostroić"?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    13 Lis 2008, 21:44

    Chodzi o to że były zawory fabrycznie ustawione i ja je niepotrzebnie przestawiłem i nie wiem zbytnio jak teraz ustawić tak jak było :)
    Matixter
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    13 Lis 2008, 22:58

    Tam nic nie przstawisz tak będzie jak było,Jeden warunek że dobrze zmontowałeś.
    stefan215
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 62

    13 Lis 2008, 23:13

    Jak to nic nie przestawisz ? Tam są popychacze chydrauliczne i oprócz tego jeszcze śryby regulacyjne na dżwigienkach , tak jak w starszych silnikach bez chydrauliki . Jak to właściwie ustawić to nie pamiętam - głupot nie będę pisać . Niewłaściwe ustawienie może spowodować podparcie zaworu lub utrate właściwości hydraulicznej regulacji. A pewnie kolega pokręcił tymi śrubkami ...........
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4728
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    14 Lis 2008, 16:49

    Luzu zaworów w tym Polonezie się nie reguluje - są tam popychacze hydrauliczne,które kasują luz na zaworach za pomocą ciśnienia oleju.Regulować można same popychacze,ale nie jest to prosta robota.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    14 Lis 2008, 18:05

    Robota jest prosta - dla kogoś kto kuma o co chodzi , ale bardzo czasochłonna . Zajrzałem tu http://www.forum.fsoautoklub.pl/printvi ... 1455119b09 , a tam jest to opisane .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4728
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    15 Lis 2008, 10:04

    I wszystko jasne :) .Ja dodam jeszcze od siebie,że te 2,5 obrotu czasami nie sprawdza się nawet w nowych silnikach,nie wspominając już o nieco zużytych.Wszystko zalezy od tego,jak kto użytkował samochód.Regulację tego luzu popychacza jest czysto doświadczalne i trzeba robić to metodą prób i błędów aż do skutku,pamiętając by nie przeholować...Dlatego napisałem,że nie jest to takie proste...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000