[100 modeli] 15 najmniej awaryjnych używanych|17 z dobrym silnikiem...

17 Sty 2021, 19:29

Indeks 100 modeli aut używanych

15 najmniej awaryjnych
17 z dobrym silnikiem
indeks 70 różnych z informacjami


Jeśli ktoś chce mieć wkład w rozwój indeksu, można pisać pod postem.

Najpopularniejsze tanie modele używane pod względem niskiej awaryjności:

Mazda 323 BG/F/S BA/BJ/P/P BA/P BA B3
(VI BJ od 2000/+ trwały, ale nie 1.3 i 1.8 (nie u każdego) benzyna i nie D, ew. 2.0 DITD/TD, czasami rdza) wersja 1.5 trochę słaba na trasę, ale najtrwalsza. Dwie osoby z tyłu mają komfort, ale trzy, lub dwie i fotelik dziecięcy, to już ciasno.
Pilnować terminowych wymian olejów i płynów, i można spokojnie jeździć bez obawy, że się nie dojedzie. Silnik ma ponad 220 000. Sądzę, że bez kłopotów pojeździ jeszcze dwa razy tyle. Zimą 5l/100 2.0, trasa poniżej 5, miasto poniżej 7. Benzyna - malo pali przy jeździe na trasie przepisowe 90km/h spalanie według komputera 6,2l średnie spalanie w mieście 8,6l. Oczywiście jak przyciśniesz, to spalanie jest duże. Dieslem w pewnym momencie jeździłem głównie po mieście (i było krótkie przełożenie jedynki + dość głośno)
Prowadzi się jak przyklejone. Np. generacja BG miała ocynkowane blachy – jak auto nie przeszło duuużego dzwona i nikt nie narzucał na nie szpachli łopatą, to raczej nie powinno być problemu z korozją

Mazda VI BJ Astina / Sportive / Protege

Audi 80 B4

Skoda Octavia I

Skoda Fabia II 1.4 16V/1.6 8V (źle wyregulowany gaz plus wtryski marki valtek czyli najgorszy badziew na rynku stosowany w tamtych latach masowo stąd siadające wtryski, Polecanie skody czy czegokolwiek z vag z silnikem 1.4 16v to nieporozumienie. Ten silnik ma wadę fabryczną co 100tyś km trzeba szlifować cylindry, czyli remont silnika lub nawet wcześniej kiedy dochodzi do drgań silnika. Nie mówię tu o lekkim falowaniu na obrotomierzu, a drganiach całego samochodu. Temat znany posiadaczom Golfa, Polo, Fabii czy Ibizy. Trzeba kupować te auta z silnikami po modernizacji, najlepiej auto danej marki z końca produkcji wtedy nie ma problemów wiem, bo mam... silnik poza rozrządem właściwie bez obsługowy oleju od wymiany do wymiany bierze ok 0,5l.)

Golf IV (unikać FSI, TDI mają nietrwały rozrząd, może znajdzie się jakieś R32 w dobrym stanie) są też 4x4 (kopcą i miewają duże przebiegi)
Audi A3
Seat Leon

Audi A4 B5 (oba są też 4x4) (sporo jest tego i do tego zajechanych)
VW Passat B5 (w tych dwóch by silniki były nie większe jak 2.0, 1.9 TDI nieśmiertelne, korozja w powypadkowych)

Honda Accord VI (należy przyjrzeć się przede wszystkim podwoziu. Jeśli nie jest przegniłe na wylot, to bez obaw takie auto za 3–6 tys. zł można kupić. Silnik benzynowy 1.8 i 2.0 to jedyny, który zasługuje na uwagę. Problemy mogą wynikać wyłącznie z dużych zaniedbań – na przykład długotrwała jazda na gazie bez regulacji zaworów.

Rover 600 (inaczej opakowany Accord)
Toyota Yaris 1.0
Honda Civic
Fiat Stilo

"Do 1,000 zł powinno naprawić się istniejące usterki. Takie auto po emerycie/sąsiedzie:

Fabia I
Thalia
Megane I
Logan
Punto II
Albea
Astra II/III
Peugeot 306, 406
starsze Hyundaie, Kia
Suzuki Swift
Corolla (może być droższa)

Na nieduże trasy:
Lanos
Nubira"

Fiat Croma
Citroen C5 (ocynk)

Różne tańsze modele (lista przypadkowa)

Astra
Vectra

Mazda 3 BK 2003-2008
Mazda 626

Peugeot 206
Peugeot 306/Sedan/po liftingu
Ford Laser II
Honda Civic V/ VI Liftback/Coupe/ VII Type R / VIII Coupe/Sedan / IX
Opel Astra F po liftingu
Ford Escort V po liftingu
Rovera 218 SLD
Ford Mondeo I
Ford Escort V/VI
Ford Orion III
Toyota Corolla E100 (VII)
Ford Focus I RS / II Sedan / II RS
Seat Toledo

Alfa Romeo 147
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 159
Alfa Romeo Brera

Kompakty

BMW Seria 1 E81/E82/E87/E88 (116i/120i/120d/130i/135is)
("Do dziś seria 1 z lat 2004-12 uchodzi za jeden z najlepiej prowadzących się kompaktów na rynku" ale mają sporo usterek, bardzo mało miejsca z tyłu)
Volkswagen Golf V (choć jest bardziej awaryjny niż starsze modele)
Volkswagen Polo IV
Opel Corsa D (IV)
Opel Astra 3 (lub GTC 2005)
Suzuki Swift Sport Katana / IV-VI
Renault Clio 3
Fiat Punto II / 2012
Renault Megane II RS
Seat Ibiza III
Seat Leon III
Fiat Bravo II
Opel Astra G (II)
Chevrolet Cruze II Hatchback
Hyundai i30 II / III N / III Fastback


Lista tańszych “szybszych” min. V6, V8

Chrysler 300C (jest jednym z najtańszych w eksploatacji samochodów w tej klasie. Zarówno W210, jak i W211 znacznie gorzej wypadają pod względem awaryjności)
Dodge Magnum
Dodge Charger
Audi S3 8P, czyli drugiej generacji. Problem w tym, że fabrycznie auto generuje z silnika 2.0 TFSI 265 KM, ale bardzo często są to jednostki po tuningu 300+, lepiej samemu zlecić tuning fabrycznej wersji z powodu możliwości ukrytych wad)
Audi A4/S4 B6 (drogie naprawy napędu rozrządu, B7 to tylko lifting i rocznik)
Audi TT (?drogi w utrzymaniu)

Audi A6 C5/S6 (wnętrze!) (wysokie koszty utrzymania!)
Najbezpieczniejsze V8 jest w A6 C5, oczywiście jeżeli napinacze są sprawne i wszystkie podciśnienia, wężyki, gruszki (trochę tego jest!) działają. Jedynie automat w C5 to okrutny muł i często się psuje
S6 C5 ma 8 cewek zapłonowych, 4 sondy lambda, nawet koszt odpowiednich opon może być dla kogoś zaporowy.

Audi A8 (5-8K, Quattro, duże silniki i V8, D3 awaryjne)
Mercedes CLS 320 2003
Mercedes E500 W211 (uważam za ryzykowne, ale “nie jest wyjątkowo awaryjne, tylko mają skomplikowaną konstrukcję i parę rozwiązań, z którymi większość mechaników sobie nie radzi np. system hamulców SBC, a z tymi blachami to bzdura ma tak samo słabe blachy jak i BMW, pełny ocynk.”)
Volkswagen Passat, Phaeton (ale lepiej S500 lub Seville)
Lexus GS450h (trwałe, ale jak się zacznie psuć to drogo, eksploatacja droga)
Volvo S60 I (4x4, manual/auto)
Volvo V70 II R (-||-, 2.5T/300KM/gaz)
Honda Legend 2008 rok, 3,5L V6 wolnossące 295KM z napędem 4x4, aktywnym tempomatem, autoklima, navi, szyber, roleta tylna elektryczna, fotele przód oba elektryczne z odcinkiem lędźwiowym, kierowcy 2 nastawy. Zmieniarka 6 DVD z obsługą mp3. Spalanie od 8-15L na setkę jadąc 90km/h na trasie. KB1 ma 5-biegowy automat. Da sie, ale nie chce się :). Miny kierowców za to bezcenne. Koszty, no cóż, model premium to i ceny premium. Duży przegląd na 120 tys. w serwisie z rozrządem itp. itd. to koszt około 9000 zł.
Cadillac STS/SLS (czytać zalecenia dla wersji z silnikiem northstar!)
W220 (ostatnio popularne perypetie z remontu tego modelu link)
BMW E39 528i, 530i, 540i (m-tech II jest to zawieszenie od wersji M5, głupi przedni wahacz kosztuje 1.5k, amortyzator przód 2,5k a zamienników niestety brak, rozrząd w V8 kosztuje 4-5 bez robocizny. Skrzynia 7-8k. Korozja rocznie z 2k średnio, żeby ją trzymać w ryzach. Mógłbym zrobić długą listę rzeczy, które po 20 latach wymagają "miłości" jak choćby reflektory i wypalone odbłyśniki w ksenonach.) (R6 ogólnie drogie w dobrym utrzymaniu)
BMW E60 (ryzykowne)

Inne
Honda Civic EP3 Type R 2001 (wnętrze!)
Citroen C4 (wnętrze)
Hyundai Coupe FL2 2007
Citroen C6
Lexus LS200 /IS200/IS300
Ford Taurus IV

Opel Vectra III
Volvo S80
Ford Fiesta IV Sedan / Zetec S / V ST / VI
Ford Focus III / III Sedan / III RS / IV Active / IV ST
Ford Mondeo
Ford Laser IV / V Sedan
Fiat Tipo Street
Chevrolet Cruze

Różne:

BMW E36 Compact 316i, 335i
Chrysler Sebring
Mitsubishi Eclipse (najlepiej 2G po liftingu)
Chrysler 300M (rdza - brak ocynku)
Ford Cougar
BMW 5 E34 1987
BMW 7 1996
Mitsubishi Galant (rdza)
Toyota Altezza RS200
Mazda Xedos 6
Toyota Supra
Mitsubishi Carisma
Toyota Celica
Volkswagen Bora
Volvo S40
Ford Scorpio II
Audi A2
Peugeot 307
Toyota Corolla IX (E120, E130)
Peugeot 308 I

SUVy:

Mazda CX-5, 6 (3?)
Suzuki Grand Vitara
Jeep Grand Cherokee ZJ
Chevrolet Tahoe/Suburban (także jako Cadillac Escalade czy GMC Yukon)
Volkswagen Touareg (ale wadliwy)
Jeep Grand Cherokee WK
Infiniti FX35 I FX45

Gdzie szukać:

OtoMoto, Sprzedajemy, OLX, Allegro, komisy, ebay, zagranica, sprowadzanie

Jeśli jakieś informacje w nawiasach Cię zainteresowały, zaznacz i skopiuj je do Google, i powinno wyskoczyć źródło, ale w większości przeprawiłem wszystkie litery na polskie i może być różnie.
deton24
Obserwowany
 
Posty: 1

18 Sty 2021, 08:02

Ja się zastanawiam czemu miał służyć ten temat? Zero spójności, namazane na kupie wszystko co da, ani ładu ani składu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12488
Zdjęcia: 80
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najdroższe Lexusy na rynku wtórnym - jakie to dokładnie modele?
    Co wyróżnia marki premium? Większość ludzi odpowie zapewne, że wysoka cena zakupu. O ile bazowe modele takich marek są dziś wycenione całkiem przystępnie, nie ulega wątpliwości, że marki z górnej półki ...
    Co piesi robią na jezdni?
    Może trudno w to uwierzyć, ale piesi leżą, siedzą i klęczą na jezdni. Ze statystyk policji wynika, że w 2016 roku zginęło w ten sposób w Polsce 81 osób, a 68 zostało rannych! Wśród wypadków spowodowanych ...

  •