308 - który silnik

07 Lis 2023, 13:09

Dzięki za post :)
Kochan
Nowicjusz
 
Posty: 8

07 Lis 2023, 19:45

MotoAlbercik napisał(a):Sprawa jest prosta do sprawdzenia, zweryfikowania...Napewno jeździsz do sklepów. Jak podjedziesz na parking, rozglądnij się za 308, poczekaj aż przyjdzie ten co nim przyjechał, zapytaj ile ma przejechane i jak sie jeździ. Przejdz się po osiedlu ( jak mieszkasz w bloku ) poszukaj 308, bo napewno będzie i popytaj.
Ja uważam, że 308 są dobre. Jeżdżą i mają na licznikach duuużo więcej niż te 80 tyś. Pod moim blokiem stoją dwa. Jeden to chyba pierwsza wersja, bo to ten taki mały, typowo kobiecy, a drugi to ten wiekszy, więc chyba 2. Ten pierwszy ma najechane 180 tys km i jest z 2008 roku. Benzyna, nie pamiętam jaki silnik. Mogę zapytać sąsiada. Drugo nie wiem ile ma, ale jeździ już od co najmniej 6 lat nim. I jakoś się nie psują.... Ja jak kupowałem moją 307CC i 407 kombi, to też w necie naczytałem się, jakie to te Peugeoty i Citroeny są awaryjne i problematyczne w naprawach.......Mnie moje jakoś się nie bardzo psują. Oba zagazowane. Od sąsiadów się jakoś nie psują. Na drogach można ich też dośc sporo zobaczyć... Nie wiem skąd na naszym forum taka nienawiśc do Francuzów....Ja uważam, że to normalne auta, jak każde inne. A czy będzie sie psuło jak kupisz, to loteria jak przy każdym innym aucie. Kupisz Peugeota i będziesz jeździł, a kupisz Skodę, VW i będą się psuły. Kupisz Peugeota i twój będzie się psuł, a od 3 sąsiadów będą jeździły.


Zacznijmy od tego że jest na maxa nieobliczalna elektromechanika a chyba o to jest trudno zadbać. Więc niby nikt nie pisze a moduły bsi potrafią kosztować 300zł ale i 800zł. Do tego niby moduł bsi prosta sprawa ale nie zapomnij że jednemu wywali usterką wycieraczek a innemu nie włączy wentylatora chłodnicy w korku i będzie kabum. Ostatnio wymieniałem bsi gdzie wentylator działał poprawnie ale tylko przy włączonej klime. Żeby do tego dojść trzeba było sprawdzić silnik wentylatora, coś jeszcze przy nim i termostat. Termostat też nie mógł być normalny tylko oczywiście z dziwnymi wtyczkami które nigdzie się nie podłącza i jedne są wadliwe a drugie nie.

Do tego 308 w benzynie są kiblami silnikowym
Bluehdi hmmm wystarczy wystukać ile kosztuje zbiornik mocznika z pompką albo termostat gdzie np. trzy elementy abcadla pt. Mocznik, termostat i alternator wersji s&s to 10k!!! A gdzie dwumasa, DPF czujniki wokół tego wszystkiego, turbiny i inne łakocie.

Nie wspomnę o utleniających się wiązkach elektrycznych albo modułach bsi które im nowsze tym gorsze i często są nie do kupienia. Obecnie szukam bsi do bluehdi to był jeden moduł za 900zł używka ale nie zdążyłem go kupić.

Albercik piszesz o 307cc bo ja mam 2,0 w automacie. Walnęly zamki z obu stron i tylnej klapy już X2, bsi X1, pękają deski rozdzielczej od str.pasażera, lampy tylne po 250zł za sztukę bo odpadają klosze a są 4ery lampy, kruszące się uszczelki podszybia cena z dupy bo 99% w ogłoszeniach jest z połamamą uszczelką, walnęła wiązka od czegoś tam więc radio przestało działać, odpadające zaślepki zamków bzdet ale ciágle coś. Jest to auto mojego syna które mu się spodobało a ja zaakceptowałem. Jest mi teraz wstyd że tatuś świadomy motoryzacyjne dał się tak wmanewrować.

Najgorsze jest to że jak wsiadasz do takiego auta to potrzeba modlitewnika. Dziś rano wspólnie odsłuchiwaliśmy bo znowu coś zaczyna się dziać.

Dla mnie te auta są dla osób o całkowicie przesuniętej granicy postrzegania badziewia.

A 308 jest tylko ładniejsza i nic więcej technicznie gorsza o drożyznę nowinek.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lis 2023, 21:26

szybki napisał(a): Termostat też nie mógł być normalny tylko oczywiście z dziwnymi wtyczkami które nigdzie się nie podłącza i jedne są wadliwe a drugie nie.
Są normalne tylko jest jedno ale........ W oryginale, stary typ, czujnik temperatury jest z kabelkiem . Nowy typ czy tam zamiennik ten czujnik jest na wtyczkę . Wymieniając termostat trzeba go kupić z wiązką elektryczną i się podłączy . Ot tyle ........
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4723
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lis 2023, 22:08

bonifacy napisał(a):Ot tyle ..

I ot tyle :D ale Pan który handluje częściami do aut z Fr męczył bułkę o kompa żeby nie trzeba było zamawiać starego typu czujnika :D
Udało się czujnikiem ale i tak potem wywaliło bsi :D
I tak ciągle coś. A to klosz lampy odpadł a to zamek klapy, a to zamek drzwi, a to szyba krzywo się domyka, a to odpadła zaślepka zamka a to...i tak ciągle a to jest 307 gdzie silnik sam w sobie nie jest zły więc gdzie tu mowa o 308 :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lis 2023, 22:37

A tam , tam tam ....... kupują , jeżdzą , cieszą się ......a niech tak będzie ..... Wciągnij co nieco dla poprawy humoru i się nie stresuj :mrgreen: Jest tyle tych pugotów na rynku że ktoś i tak kupi . Twój przekaz tego nie zmieni :mrgreen: Będzie co robić na warsztacie, będzie kasa, będą dudki :naughty:Tyle z mojej strony .....
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4723
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lis 2023, 08:13

z punktu widzenia mechanika/elektronika to ...polecam :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

08 Lis 2023, 10:56

Panowie - ale po co wy się przegadujecie :?: Jak napisałem - sprawa jest prosta do rozwiązania...Po co się na siłę przegadywać? Podejśc do jednego, drugiego a nawet trzeciego właściciela 308 i po prostu zapytac. Jak długo ma to auto, co się w nim psuje itd. Części? Ceny części można sprawdzić dzisiaj bez najmniejszego problemu w necie...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000