35-40 tysiecy / środowisko miejskie

35-40 tysiecy / środowisko miejskie

19 Cze 2009, 21:28

Serdecznie witam wszystkich Forumowiczów! Jestem w tym miejscu nowy, to mój pierwszy post. Sprowadza mnie tutaj oczywiście zmiana dotychczasowego auta, z którą się właśnie noszę. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś, poświęcając chwilkę wolnego czasu był w stanie doradzić coś rzucając okiem na moje typy - wszelkie uwagi będą mile widziane :wink: Nadmienię, iż moje doświadczenie jeśli chodzi o motoryzacyjne zakupy jest znikome, zatem mam kilka wątpliwości zanim zdecyduję się zainwestować w coś przeznaczone na zakup pieniądze. Przechodząc do rzeczy...


KWOTA: jak w temacie, chciałbym zmieścić się w granicy 35 - 40 tysięcy.

ROCZNIK: chciałbym by było to coś od roku 2004 w górę, choć nie odstręcza mnie zakup samochodu starszego, choć w dobrym stanie, solidnej marki i mającego opinię dobrego wozidełka. Ustalmy, że rok 1999 będzie granicą, względem której niżej się nie posuniemy.

PRZEZNACZENIE AUTA:
jeśli chodzi o mnie, to 90% moich jazd odbywa się w aglomeracji miejskiej (mieszkam pod Warszawą, po Warszawie się poruszam). Najczęściej podróżuję sam, czasem we dwójkę, podróże w pełnym komplecie zdarzają się naprawdę od święta (okazyjne podwózki, wyjazdy poza miasto, wakacje). Zastanawiałem się zatem nad samochodem klasy kompaktowej. W auto segmentu B raczej bym nie wchodził, ze względu na moją słuszniejszą posturę, po prostu nie chciałbym wyglądać w nim jak w koszulce za małej o 1 numer :wink: :wink: Aczkolwiek jestem świadom, iż auta segmentu B nieustannie rosną - przymierzałem się jakiś czas temu do nowej Corsy znajomego i było w porządku.

NA CZYM MI ZALEżY: mógłbym w zasadzie wpisać tu powszechną adnotację: ma mało palić, nie psuć się, części muszą być tanie itd itp. Ale bądźmy realistami :wink: Rocznie przejeżdżam około ~15 tysięcy kilometrów, zatem zastanawiam się nad kupnem auta benzynowego. Z obiegowej wiedzy kojarzą, iż zakup diesla w takim wypadku (możliwe kosztowniejsze awarie, droższe przeglądy i ubezpieczenie), nie ma sensu. Nie wiem natomiast jak ma się sprawa z LPG, gdyż nie miałem z nim doświadczenie w mojej motoryzacyjnej karierze. Będę wdzięczny za sugestie w tym temacie, być może przełamanie mojego stereotypu o dieslu.

Jeśli chodzi o mnie na dzień dzisiejszy wpadła mi w oko Toyota Corolla E12 w wersji 1.4 /97 km. Wg opinii stosunkowo bezawaryjny japończyk, dobrze wykonany, oparty na solidnej i prostej konstrukcji.

Co o niej sądzicie? Będę wdzięczny za opinie, jak i za propozycje innych aut, spełniających kryteria, które starałem się powyżaj nakreślić. Z zaciekawieniem będę śledził wątek, liczę na kulturalną wymianę opinii :wink:

[/b]
Tony V.
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 19 Cze 2009, 21:01
Miejscowość: Błonie

19 Cze 2009, 22:00

ja z takim budżetem celowałbym w silniki 1.8-2.0 ze względu na moc, która jednak jest dla mnie wykładnikiem bezpieczeństwa na trasie. Jeśli wyższe spalanie miałoby być problemem to zagazować.
Lukxxx
Początkujący
 
Posty: 148
Rejestracja: 04 Mar 2009, 21:32
Miejscowość: Lublin

19 Cze 2009, 23:12

Ahoj!
Za te pieniądze zachaczasz o biedniejsze wersje nowych:
- Dacia Logan i Sandero (od 31,5 w górę - a 37 to już prawie full wypas)
- Chevrolet Aveo - heczbek i sedan (od 37,5 w górę)
- Kia Rio - heczbeck i sedan (37,5-38,5)
- Renault Thalia - od 35

Przypuszczam, że jest tego na rynku więcej, ale te biorę pod uwagę dla siebie - dla rodziny za ok. 35-40 tys. :)

Ponadto Chevrolet - przynajmniej na stronie - ma promocję na poprzedni rocznik. Może i Lacetti (a to juz chyba klasa C) znajdziesz za mniej niż 40 tys.?

FIAT Linea? - z ekopromocją (oddanie w rozliczeniu/złomowanie poprzedniego samochodu) też powinienieś zmieścic sie do 40 tys.

Co do gabarytów - byłem na jeździe próbnej Tata Indica oraz Indigo - z przodu dwóch chłopa 185-190 i po 130kg się dość wygodnie mieściło. Zarówno benzyna 85KM, jak i dizel 70KM raźno ciągnął mnie wraz kolegą i dilerem na dokladkę -ok. 350kg. A Tatę to i w dizlu za takie pieniądze kupisz.


Logan jest zdaje się z tego towarzystwa najwiekszy, mam jazdę próbną w przyszłym tygodniu i moge napisać jak mi było.

Jeśli masz jeździc głównie sam lub we dwójkę, to wówczas jazda próbna - bo zazwyczaj jeździsz z dilerem - dośc dobrzy odtworzy taką sytuację. Sam wówczas ocenisz czy te 75-90KM jakie te samochody zazwyczaj oferują tobie wystarczą.

Borys
Ostatnio edytowany przez Borys68, 20 Cze 2009, 10:52, edytowano w sumie 1 raz
Borys68
 

20 Cze 2009, 08:34

Ja ci doradze jeszcze jeden nowy samochód
Opel Astra III 1.4 90km 5dr za 39 950

A z używek:
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł]
piotreq
piotreq
Zaawansowany
 
Posty: 525
Rejestracja: 30 Lis 2008, 21:47
Miejscowość: Bydgoszcz

20 Cze 2009, 10:38

najlepszym rozwiązaniem będzie toyota yaris
Konradoo7xxx
 

20 Cze 2009, 11:13

Ech, jazda po Warszawie jest jazdą ekstremalną. Mimo, że na krótkie dystanse najlepszy jest faktycznie benzyniak, to taki silnik 1.4 wypije Ci przy warszawskich warunkach i z 8-9 litrów.

Ale fakt - Corolla bardzo dobry wybór.
Możesz za te pieniądze wziąć pod uwagę też Focusa w dieslu 1.8 TDCI i Leona 1.9 TDI.

Jeżeli jednak chcesz benzyniaka, to Twoja Corolla jest strzałem w dziesiątkę.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    "To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć"
    W 6-godzinnym wyścigu na torze Silverstone, pierwszej rundzie serii FIA World Endurance Championship, Toyota wyprzedziła Porsche, choć jednocześnie rywalizacja między TS050 Hybrid a 919 Hybrid była bardzo zacięta. To dobra ...
    Filmy szpiegowskie Toyoty Supry z toru Nürburgring Filmy szpiegowskie Toyoty Supry z toru Nürburgring
    Szpiegowski film z testów Toyoty Supry na torze Nurburgring. Tył auta przypomina koncepcyjny supersamochód Toyota FT-1. Premiera flagowego auta sportowego Toyoty jest przewidywana na 2018 r., rok po debiucie ...

  • 20 Cze 2009, 11:20

    dlatego też chodzi mi po głowie wrzucenia na pokład LPG, ale jak już wspominałem na samym początku tematu, nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie. świadom jestem faktu, że technologia instalacji poszła o wiele do przodu, ale jednak mam w oczach obraz kuzyna z rodziny, który zimową porą błagał swego Poldolota o chęć zapalenia :)

    czy LPG w takim wypadku (miasto, raczej krótsze niz dłuższe trasy) miałoby rację bytu?

    właśnie wróciłem z placu dealerskiego, gdzie w oko wpadła mi piękna A3 z 2003 roku 1.6 benzyna. wiem, ze wspominałem, iż auto od roku 2004 w górę, ale na jej widok serce zabiło mi mocniej. Zaraz rzucę okiem na AutoCentrum ile takie benzynowe cudo wypija wg opinii jego użytkowników. Przez chwilę przemknęła mi wizja LPG w tym aucie, ale nie wiem, czy nie byłaby to zbrodnia w stosunku do A3.

    A skoro jesteśmy już przy LPG...
    czy ktoś obeznany z tematem mógłby wymienić mi na co trzeba zwrócić uwagę, by samochód dogadywał się stosunkowo dobrze z gazem? wiem, ze przy takim wyjściu lepsze są silniki 8 zaworowe. od razu zaznaczę, że nie interesują mnie Lanosy do zagazowania itp.
    chodzi mi o coś stosunkowo nowego ( w górę od roku 2004) za kwotę, którą umieściłem w temacie). No i podstawowa sprawa - czy LPG w mieście, na krótszych trasach byłoby dobrym wyborem?
    Tony V.
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 19 Cze 2009, 21:01
    Miejscowość: Błonie

    20 Cze 2009, 11:32

    Jeśli jeździsz z LPG na krótkich trasach to wypadałby je często regulować
    Konradoo7xxx
     

    20 Cze 2009, 14:02

    Silnik 1.6 koncernu VAG idealnie nadaje się do założenia gazu.
    piotreq
    piotreq
    Zaawansowany
     
    Posty: 525
    Rejestracja: 30 Lis 2008, 21:47
    Miejscowość: Bydgoszcz

    20 Cze 2009, 14:06

    w wypadku A3 o której wspominałem o jakiej instalacji musiałbym myśleć? sekwencja? jak to mniej więcej wygląda w kosztach?
    Tony V.
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 19 Cze 2009, 21:01
    Miejscowość: Błonie

    20 Cze 2009, 19:04

    Ja ci mogę powiedzieć tyle że im droższa instalacja ( lepsza ) to i silnik będzie lepiej pracował
    Konradoo7xxx
     

    21 Cze 2009, 07:27

    instalacja kosztuje ok 2,5-3k. Mniej ważna cena, a sposób jej założenia. Praktycznie do każdego auta da się założyć. W większości będzie dobrze funkcjonowała (wyjątki to auta z wtryskiem Kjetronik) Audi??. Jeśli chodzi o A3 to zajrzyj na forum Audi na pewno podpowiedzą gdzie założyć gaz w Warszawie. Jeśli nie chcesz mieć niespodzianek to lepiej nie oszczędzać 300 złoty.
    Auto powinno się dobrze sprawować bez ubytków mocy. Przy dzisiejszych cenach paliw koszty szybciej się zwracają, ale trzeba pamiętać, ze do LPG trzeba mieć dobrze utrzymana elektrykę (wiec częstsze wymiany kabli i świec) do tego sekwencję odpala się na benzynie (można i na gazie, ale szybciej rozpieprza układ) więc dodatkowo trzeba doliczyć kilka litrów na 1000km jazdy.
    Joter
    Aktywny
     
    Posty: 299
    Rejestracja: 12 Lut 2009, 10:51

    21 Cze 2009, 12:21

    Ja ci mogę powiedzieć tyle że im droższa instalacja ( lepsza ) to i silnik będzie lepiej pracował

    A to za instalację nie można przepłacić i kupić zbyt dobrej, która jest nam niepotrzebna, bo gorsza na danym silniku też by śmigała?
    Dishman
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3725
    Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53

    21 Cze 2009, 12:42

    dziękuję za rady Panowie :) cały czas jestem w fazie konfrontacji poszczególnych modeli, biję się z myślami. Zastanawiałem się jeszcze nad Focusem II w dieslowskiej wersji, relatywnie młodszy przykładowo od Corolli, a pieniądze te same. Aczkolwiek skoro Toyota trzyma cenę to znaczy, że jest tego warta - tak to sobie tłumaczę. A Wy potrafilibyście doradzić coś od siebie, co nie zostało wspomniane w temacie, a spełna kryteria przeze mnie postawione?
    Tony V.
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 19 Cze 2009, 21:01
    Miejscowość: Błonie

    21 Cze 2009, 13:43

    nie chciało mi się czytać całego postu ale przeczytałem.
    dobra to topa teraz:
    Nie zgodziłbym się z autami, które podał Borys, ale mniejsza z tym. Teraz podam swoje przykłady:
    co byś powiedział na takiego Jaguara:
    [link wygasł]
    aszóstke [link wygasł]
    madźke3 [link wygasł]
    to nie wiem, to auto trzeba kochać
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    coś na pewno Ci się spodoba, jest tak szeroka gama wyboru, więc dlatego tyle typów. Wgmnie z każdego z w.w będziesz zadowolony.
    Loosmo
    Początkujący
     
    Posty: 155
    Rejestracja: 11 Kwi 2009, 13:53
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      Subaru Impreza STI