5000zł głównie krótkie trasy

19 Lis 2016, 13:25

ten silnik to nawet do miasta jest słaby, dynamika tragiczna a spalanie spore, to już lepiej kup jakąś fiestę z 1.25 zetec bo to przynajmniej jakoś jedzie i da się tym w miarę wyprzedzać
Shatanka
Początkujący
 
Posty: 240
Prawo jazdy: 22 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna 3 GT
Silnik: 2.0T 204KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Lis 2016, 17:00

A może na pierwsze auto np. Panda ? Poszukać modelu, który nie jeździł w jakiejś flocie i serio możesz mieć jeszcze z niej pożytek ;) Jak zaczynałem poszukiwania auta z budżetem 1/2 tego co miałem to właśnie Fiacika szukałem i powiem szczerze, że kilka fajnych egzemplarzy się trafiło. Niestety z wyposażeniem będzie bieda, ale kwota też jakby nie patrzeć nie powala. Ew. jakiś Punciak II ?
Zwiadek
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 0- 0-2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 136
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

19 Lis 2016, 17:16

Znajomy miał 106 xr 1.1 60KM i jak go pytalem to na miasto dynamika wystarcza. Jeżeli chodzi o "zrywność" to chyba nie będzie różnicy z 206 1.1 60 KM?
Jutro przyjedzie do mnie ta 206stka. Jak będę ogladał to na co zwrócić uwagę? Co się w tych samochodach najczęściej psuje.
Ukasus
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 27 10 2016
Auto: Nie mam

19 Lis 2016, 17:39

Ale 106 to auto o rozmiar mniejsze (jak wskazuje sama nazwa)...

Sprawdź tylną belkę (jeśli zużyta koła stoją tak /-\ ), działanie wszystkich elepstryczków, a tak to standard jak w aucie za kilka tys - czy skręca, hamuje, czy nie ma rdzy, w jakim stanie opony, cze nie dymi na niebiesko itd
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Lis 2016, 18:40

nie zawsze zużyta belka charakteryzuje się krzywym ustawieniem kół, u mnie i u wielu innych użytkowników z forum podczas jazdy słychać było skrzypienie i walenie z tyłu podczas jazdy po nierównościach a szczególnie podczas przejeżdżania przez np progi zwalniające, trzeba na to zwrócić szczególną uwagę ponieważ wymiana na belkę regenerowaną to koszt 600 - 800 zł ale spokój na kilka lat, a tak poza tym to czy autko nie dymi na niebiesko i nie ma jakichś wycieków z silnika, bo w tych słabszych silnikach były problemy z uszczelką pod głowicą
Shatanka
Początkujący
 
Posty: 240
Prawo jazdy: 22 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna 3 GT
Silnik: 2.0T 204KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Lis 2016, 19:20

Nie mówiłem o trzaskaniu i skrzypieniu, gdyż uznałem to za logiczne, że jeśli takie dźwięki się pojawiają to coś jest nie tak :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Lis 2016, 20:50

zauważ ze takie dźwięki w wielu przypadkach nie są kojarzone właśnie ze zużytą belką, wiele osób na forum narzeka na walenie z tyłu podczas jazdy i podejrzewają klapę bagażnika a tak naprawdę przeważnie jest to problem zużytej belki
Shatanka
Początkujący
 
Posty: 240
Prawo jazdy: 22 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna 3 GT
Silnik: 2.0T 204KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Lis 2016, 21:12

Hmm. Ja w odróżnieniu od kolegów jeździłem perzotem 206 z 1,1 i mam dwie sugestie. Jakością wykonania, ten samochód bije na głowę konkurencję. I nie próbujcie zaprzeczać bo żadne auto za 5 tys nie jest tak pluszowe i miłe w środku. Bezawaryjność jest normalna - czasem coś trzeba zrobić ale jest to rozsądnie skalkulowane. Belka skrętna jest standardem ale wiadomo jak to diagnozować i ile trzeba zapłacić więc nie jest to powód aby to auto skreślać. Silnik 1,1 doskonale toleruje gaz czego nie można powiedzieć o cewce zapłonowej która jest dosyć droga. ale na koniec najgorsze. Ten silnik może i napędza 106 ale w 206 się męczy jak stoi na światłach. O wyprzedzaniu zapomnij. Więc ja po 5 latach eksploatacji 206 kupił bym ją jeszcze raz bez zająknięcia i w ogóle na inne bym nie patrzył ale nie z silnikiem 1,1 tylko z 1,4.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

19 Lis 2016, 21:15

Hmm. Ja w odróżnieniu od kolegów jeździłem perzotem 206 z 1,1 i mam dwie sugestie. Jakością wykonania, ten samochód bije na głowę konkurencję. I nie próbujcie zaprzeczać bo żadne auto za 5 tys nie jest tak pluszowe i miłe w środku. Bezawaryjność jest normalna - czasem coś trzeba zrobić ale jest to rozsądnie skalkulowane. Belka skrętna jest standardem ale wiadomo jak to diagnozować i ile trzeba zapłacić więc nie jest to powód aby to auto skreślać. Silnik 1,1 doskonale toleruje gaz czego nie można powiedzieć o cewce zapłonowej która jest dosyć droga. ale na koniec najgorsze. Ten silnik może i napędza 106 ale w 206 się męczy jak stoi na światłach. O wyprzedzaniu zapomnij. Więc ja po 5 latach eksploatacji 206 kupił bym ją jeszcze raz bez zająknięcia i w ogóle na inne bym nie patrzył ale nie z silnikiem 1,1 tylko z 1,4.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

20 Lis 2016, 14:39

Oglądałem. Lakier lekkie zarysowania, przy parkowaniu.
Z zewnątrz bez rdzy klapa pod maska i przy drzwiach też bez rdzy. Silnik chodzi bardzo dobrze , po kostce czy płytach zawieszenie dawało radę (nic nie skrzypi). Na progu zwalniającym nie słychać by coś waliło. Może miałem schizę, ale wydawało mi się się, że przy dynamicznym wyjściu z ronda coś raz puknęło. Biegi wchodzą ładnie, ale lekko poluzowany drążek (wymiana tulejki przy drążku czy jakoś tak, zrobią to przed kupnem). Na wszelki wypadek te pukniecie na rondzie sprawdzę na stacji diagnostycznej (są w stanie to wykryć jeżeli to zawieszeni czy belka? ). Silnik nie myty to na kanale ewentualne wycieki też sprawdzą. 2 komplety opon. Udało się zejść do 6000 zł. Na liczniku 104tys. Po stanie wydaję się to realne. A i najważniejsze, jechaliśmy w 3 osoby dorosłe i dziecko i nie odczułem braku dynamiki w jeździe po mieście. Z minusów to jeszcze brak klimatyzacji.
Ukasus
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 27 10 2016
Auto: Nie mam

20 Lis 2016, 20:45

Widocznie nie jeździłeś niczym innym, ale skoro dynamika Ci odpowiada, to śmiało ;) (jak jeździłem słabym golfem to też mi wystarczało, ale po przesiadce do nowszego i mocniejszego nie mogłem uwierzyć jak taką padaką jeździłem, człowiek się przyzwyczaja do dobrego...).

Co do puknięcia, jeśli na piachu nie przegazowałeś, to coś z zawiechą. U mnie raz był wahacz luźny i pukał właśnie przy wciskaniu gazu w podłogę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lis 2016, 20:52

Nie sprawdziłem jednej rzeczy. Zadzwoniłem i się okazało, że nie ma ABS-u. Dla mnie jako raczkującego kierowcy odpada. Poszukiwania zaczynam od początku. ;(
Ukasus
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 27 10 2016
Auto: Nie mam

20 Lis 2016, 21:13

Zaczynałem autem bez ABSu, w styczniu i na łysych oponach zimowych (w takim stanie kupiłem) i żyję. Ale jak nie umiesz bez absu jeździć to dobrze robisz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lis 2016, 10:07

6k trochę sporo jednak jak za auto bez ABSu.
Skąd jesteś to coś poszukamy.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Lis 2016, 10:22

Słupsk, tylko jutro wyjeżdżam na kilka dni. Może lepiej jak wrócę .. bo jeszcze się coś trafi, a ja będę po za domem.
Myślę, że mogę nawet trochę dołożyć do 5tys.
Ale dalej wymagania to:
-5 drzwiowy
-nie na ropę (najczęściej krótkie ale dosyć częste dojazdy)
-silnik maksymalnie 1600cm
-ABS
-wspomaganie
-klimatyzacja mile widziana, ale jej brak nie jest dyskwalifikujący
-napęd raczej na przednia oś
Tak do 100km mogę dojechać po auto.
Ukasus
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 27 10 2016
Auto: Nie mam