A3 8P - regulacja zawieszenia gwintowanego

26 Gru 2023, 20:47

Witajcie,
Zastanawiam się czy nie podnieść trochę zawieszenia w mojej A3. Obecnie mam zainstalowane amortyzatory i sprężyny od firmy TA Technix. Jest to prawdopodobnie ten model - [link do oferty na Allegro wygasł] . Jedynym wyjątkiem jest czerwony kolor sprężyn (chyba jakiś starszy model). Wyczytałem, że
- Obniżenie samochodu przód mieści się w przedziale 25-75 mm
- Obniżenie samochodu tył w przedziale 25-65 mm
Regulacja przodu jest dla mnie w miarę jasna, bo mamy od tego gwint, ale tył? Tam go nie ma, a według tego co wyczytałem również można zmieniać wysokość. Tylko nie rozumiem w jaki sposób. Dobrze rozumiem, że podnosząc zawieszenie staje się ono jednocześnie bardziej miękkie?
W jaki sposób mogę sprawdzić o ile centymetrów zostało obniżone zawieszenie (aktualnie)?
Astec
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 20 07 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

27 Gru 2023, 13:44

Astec napisał(a):Regulacja przodu jest dla mnie w miarę jasna, bo mamy od tego gwint, ale tył? Tam go nie ma, a według tego co wyczytałem również można zmieniać wysokość. Tylko nie rozumiem w jaki sposób.
Zmieniając wysokość zawieszenia gwintowanego wpływasz w pewnym stopniu na jego twardość czyli im niżej będzie stał samochód tym zawieszenie będzie bardziej twarde.

Jak robi się regulację zawieszenia gwintowanego z tyłu to najlepiej widać na załączonym zdjęciu i filmiku gdzie, zobaczysz i zrozumiesz jak taka procedura wygląda

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34

27 Gru 2023, 14:37

Rzeczywiście, przyjrzałem się dobrze i znalazłem taką tulejkę gwintowaną pod sprężyna na wahaczu. Już wszystko rozumiem. A powiedz mi jeszcze czy zmiana wysokości zawieszenia o jakieś 2 cm w górę (teraz mam z przodu -50) wpłynie w jakimś stopniu na geometrię zawieszenia i konieczna będzie regulacja?
Astec
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 20 07 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

27 Gru 2023, 15:58

Astec napisał(a): i konieczna będzie regulacja?
Tak będziesz musiał sprawdzić całą geometrię pojazdu..... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

27 Gru 2023, 16:09

Dokładnie tak jak napisał @Migi60 i tu tak naprawdę każda zmiana powinna być podyktowana sprawdzeniem geometrii zawieszenia pojazdu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34

05 Sty 2024, 17:46

Witam raz jeszcze,
Odświeżam wątek, bo byłem u mechanika i jestem świeżo po regulacji zawieszenia. Operacja niby się udała, pisze niby, bo mam wątpliwości. W jakimś programie na TVN Turbo słyszałem, że zmieniając wysokość zawieszenia należy popuścić śruby mocujące tuleje zawieszenia, tak aby nie były "naprężone". Mechanik natomiast powiedział mi, że w moim samochodzie nie trzeba, bo tuleja jest tylko gumowa (bez metalu) i sama się obraca. Dodam, że nie mam pouliretanów. Kolejna kwestia to brak konieczności regulacji geometrii zawieszenia. Z tyłu mechanik odkręcił amortyzator, uchylił wahacz i wyjął sprężynę i według niego taka operacja nie wpłynęła na geometrię zawieszenia. Co o tym wszystkim myślicie?
Astec
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 20 07 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam