Accord 7 K24A3 - polecany olej?

03 Lut 2022, 21:45

Cześć wszystkim.

Stoję przed wyborem oleju do mojego Accorda z silnikiem K24A3.
Zastanawiam się między olejami Shell Helix Ultra 5w30/40 a Amsoil SS 5w30/40.

W internecie nie mogę znaleźć porównań między tymi olejami.
Jedno co mi się rzuciło w oczy, to norma ACEA jaką spełnia każdy z tych olei:
- Shell - A3/B3, HTHS > 3,5
- Amsoil - producent "nie wyrabiał" tej normy, ale deklaruje zgodnośc z A5/B5, HTHS 3,1

Wiem, że HTHS to nie wszystko, że te oleje są na innych bazach, mają inne dodatki itp. Najbardziej zależy mi jednak na ochronie sinika.

Może coś o stylu jazdy - generalnie raczej spokojny, choć regularnie auto jest kręcone na wyższe obroty (najczęściej wyprzedzanie jak jest możliwość i potrzeba).
Codziennie trasa łącznie 50 km do pracy i z powrotem, w drodze powrotnej ok 5 km w korkach.
Czasem jazda po autostradzie 140 - 150 km/h a więc okolice 4 tys obr/min.

Cena - Shell jest ponad 2 razy tańszy od Amsoila, ok. 110 zł za 4l kontra 230 zł za bańkę 3,784 l. Jeśli warto to nie ma problemu żebym dopłacił. Jeśli nie warto to po co przepłacać :)

A może macie jakieś inne propozycje?

Z góry dziękuję za pomoc.
Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -

03 Lut 2022, 23:44

Poniżej podaję ci dane na temat olejów.
Olej Amsoil SS (ASL) to olej na bazie PAO czyli pełny syntetyk jeden z lepszych olejów na rynku.Śmiało można go zaliczyć do olejów klasy premium.Jego baza olejowa wytwarzana jest w sposób syntetyczny.

AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)
Lepkość 40*C-59,9
Lepkośc 100*C-10,4
Index lepkości-163
ACEA-A1/B1 A5/B5
API - SN plus
ISLAC-GF-4,GF-5
HTS-3,1
TBN -12.6

Shel Helix Ultra 5W30
Lepkość 40*C-66,3
Lepkośc 100*C-11,7
Index lepkości-170
ACEA-A3/B3 A3/B4
API -SN plus

Amsoil ma klasę ACEA: A5/B5 czyli jest energo oszczędny pod względem zużycia paliwa .Co nie znaczy ,że nie chroni silnika.. z uwagi na normę A5/B5 powoduje mniejsze tzw. opory wewnętrzne przez co silnik zuzywa mniej paliwa.
Shel Helix ma normę ACEA: A3/B3 A3/B4 czyli skupia się bardziej na ochronie przeciw zużyciowej silnika.

Amsoil jest bardziej płynny w niskiej temperaturze co ułatwia rozruch zimnego silnika a Helix ma wyższy wskaźnik lepkości w temp. 100*C co daje mu większą stabilność termiczną podczas jazdy w upalne dni np.na autostradzie.
Ale jeśli chodzi o bazę obu olejów to Amsoil ma ją dużo lepszą .. dlatego jego cena jest odpowiednio wysoka.Tworzenie bazy olejowej PAO jest dość skomlikowane i kosztowne.
Tworzenie bazy HC jest bardzie proste i tańsze.
https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-sil ... ology.html
Ja osobiście jeżdzę na oleju Amsoil SS 5W30 ale moje auto jest nowe z salonu dlatego wybrałem ten olej choć jest drogi.Gdybym kupił auto w komisie z przebiegiem ok.100-120 tyś km zastosował bym Shel Helix 5W30.

Podaj wymagania dla oleju jakie podaje twoja instrukcja.To nie jest tak ,że możesz dowolnie stosować olej jaki ci się podoba.Instrukcja określa lekość oleju i jego parametry.Czasami instrukcja dopuszcza stosowanie olejów o różnej lepkości np. 0W30,5W30 lub 5W40 a czasami określa tylko jedną lub dwie lekości i tego musisz się trzymać.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 477
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

04 Lut 2022, 23:34

Instrukcja samochodu mówi na temat oleju tyle co na zdjęciu poniżej.
Generalnie Honda od dawna zaleca do swoich silników oleje 0w20 ale wydaje mi się, że na nasz klimat jest to trochę przesada.
Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -

05 Lut 2022, 09:20

Nie mam nic przeciw olejom 0W20 ale osobiście mam z nimi nieciekawe doświadczenie.Mój ASX był fabrycznie zalany takim olejem niestety w naszym klimacie się nie sprawdził.Silnik w okresie jesienno-zimowm był ciągle niedogrzany.Co więcej olej 0W20 po takim okresie jesienno-zimowym gdy jeździsz na krótkich odcinkach i kilka razy w ciągu dnia uruchamiasz silnik jest rozcieńczany paliwem.Po 6-8 miesiącach takiego użytkowania masz w misce olej 0W18 lub 0W16 a więc olej o lepkości poniżej tej zalecanej przez producenta.
A więc na wiosnę i latem będzie latał na oleju 0W18 czytaj >> woda.
Z tego co widzę to możesz stosować dość szeroką gamę olejów podobnie jak w moim przypadku.
Dla naszego klimatu i stylu jazdy ,który opisałeś nalepszym olejem będzie olej 5W30.
Twój olej powinien spełniać takie normy:
SAE - 0W30, 5W30, 5W40
- ACE- A3/B3, A3/B4,
- API : SL /SN
A co polecę to masz poniżej:
Możesz zastosować olej z normą ACEA: A3/B3, A3/B4 lub A5/B5
Dlaczego z normą A5/B5 ?? a dlatego ,że norma A3/B3,A3/B4
- opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i Diesla nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, pracujących w trudnych warunkach. Odpowiedni także do silników doładowanych i turbodoładowanych.A wątpię aby miało to miejsce przy opisanym przez ciebie twoim stylu jazdy.

AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)*
Shel Helix Profesoinal 5W30
AMSOIL 0W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (AZO)
MJ-M11 Mitasu 5W30
MJ-120 Mitasu 5W30
ENEOS Premium Hyper 5W30
MOTUL ECO-NERGY 5W30


Weź pod uwagę wszystkie i zdecyduj co odpowiad ci ceną i i jakością
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 477
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

06 Lut 2022, 10:03

A jeśli nie jesteś z tych propozycji zadowolony to możesz poszukać wyszukiwarką
https://www.czesciauto24.pl/oleje-silnikowy/acea-a3-b3
Znajdziesz napewno oleje z normą A3/B3, A3/B4
Uważam jednak ,że upieranie się przy oleju z normą A3/B3, A3/B4 jest trochę bez sensu :no: zwłaszcza jak jeździsz na oleju rok lub wymieniasz po przebiegu 10-12 tyś km a silnik pracuje w normalnych warunkach.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 477
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

06 Lut 2022, 19:28

Z propozycji jestem bardzo zadowolony. Dawno mi się nie trafiło, żeby na jakimś forum ktoś tak szczegółowo odpowiadał na moje pytania :)

Co do tej normy A3 to nie tak, że jestem na nią jakoś szczególnie nastawiony, po prostu na kilku innych forach ludzie aż nadto ją zachwalali nad normą A5 (czego trochę nie rozumiałem).

Wracając do Twoich propozycji, to chyba się zdecyduję na olej Shell Helix Professional 5w30.
Mam nadzieję, że zamawianie ze sklepu Allegro na który przekierowuje oficjalna strona Shella jest bezpieczne :D
Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Auto Nostalgia 2023 - udane spotkanie z retro-motoryzacją
    Tegoroczna odsłona Auto Nostalgii podobnie jak przed rokiem odbyła się w halach Expo XXI w Warszawie. Wydarzenie organizowane przez Grupę MTP to najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych. Przestrzeń targową wypełniły ...
    Niesprawne hamulce - plaga na polskich drogach
    Instytut Transportu Samochodowego zbadał popularne w Polsce płyny hamulcowe. Wyniki badań są zatrważające. Wiele z nich nie spełnia wymaganych norm. A polscy kierowcy często nie zwracają uwagi na to, co płynie w układach ...

07 Lut 2022, 10:09

Zacznę od tego ,że po zakupie Mitsubishi ASX sam stanąłem przed problemem doboru odpowiedniego oleju.Postanowiłem więc zgłebić temat i to dość szczegółowo.Zajęło mi to sporo czasu bo ponad pół roku.Miałem jednak ten komfort ,że zacząłem poszukiwania dość wcześnie jeżdząc na oleju zalanym fabrycznie 0W20.Zgłebiłem wię temat przechodząc kolejno do poznania szczołowo nom API,ACEA,ISLAC,C1,C2,C3,HTHS i baz olejowych od PAO,HC aż po Estry.
Pochwalam wybór Shella.Kupując na Allegro szukaj sprzedawcy który jest jednocześnie Hurtownią lub sklepem.Zazwyczaj ludzie nie rozumieją ,że olej dobiera się do warunków użytkowania auta i stylu jazdy oraz regionu w którym mieszkasz i eksploatujesz auto.Producent też to uwzględnił i podaje dużo możliwości doboru oleju.Zazwyczaj kierowcy kupują olej do tzw.warunków ekstremalnych i zalewają olej np.0W40 który ma parametry dla niskich temperatur -40*C przecież w Polsce tak niskie temperatury nie występują.Taki olej ma dużo dodatków niskotemperaturowych a one mają dwie wady: są drogie i szybko się degradują.Chyba ,że ktoś kupuje auto w Polsce z myślą o jego eksploatacji na Syberii.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 477
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

07 Lut 2022, 21:16

Ze zdjęcia które wrzuciłeś kilka razy w roku pasowałby olej 5w40, ale póki auto nie pobiera mi znaczących ilości oleju to zostanę przy 5w30 :)

A mam jeszcze takie pytanie - czy to, że posiadam założony gaz przekłada się na dobór oleju? mam na myśli np. 5w40 zamiast 5w30? W końcu gaz spala się w wyższej temperaturze?
Pytam z ciekawości bo na kilku forach spotkałem się z taką opinią.
Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -

07 Lut 2022, 23:46

Odpowiadam na twoje obawy.Kiedyś przy dawnych olejach te temperatury z tabeli miały znaczenie.Przy obecnych olejach i obecnej technologii ma to raczej znaczenie drugorzędne. Tych określeń w tabelach używa się w celach orientacyjnych Zobacz sam jeśli by czytać temperaturę z oznaczenia oleju 0W20 wynikało by ,że jest on przystosowany do eksploatacji w temperaturach do +20 *C co jest nieprawdą.
Jeśli zaś chodzi o instalację gazowową to prawda gaz spala się w wyższej temp. od benzyny oraz powoduje większe i szybsze zakwaszanie oleju co jest niekorzystne dla silnika, dlatego w olejach określa się tzw.liczbę TBN czyli zasadowość oleju i jego zdolnośc do niwelacji kwasowości powstającej w wynika procesu spalania paliwa ale ... spokojnie nowoczesne oleje doskonale radzą sobie z tymi problemami jest jeden warunek nie przeciągać okresów lub przebiegów między wymianami oleju co więcej najlepiej je skrócić to znaczy zamiast wymiany oleju po roku wymienić go po 9-10 miesiącach jazdy lub zamiast przebiegu 12 tyś km wymieić po przejechaniu 10 tyś.km. Olej Shell Helix Ultra 5W30 wskazany jest do stosowania w silnikach zasilanych LPG.Jeśli spędza ci to sen z powiek to nic nie stoi na przeszkodzie aby po pewnym czasie przejść na Shell Helix Ultra 5W40.Zobaczysz i ocenisz jak auto na 5W30 będzie zachowywać się latem gdy przyjdą upały.Ale jestem pewien ,że 5W30 zda egzamin :ok:
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 477
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

08 Lut 2022, 18:27

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i rozwianie moich wątpliwości :)
Shell 5w30 zamówiony.

Jak to mówi mój mechanik teraz tylko jeździć i tankować :D
Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -

19 Lut 2022, 00:12

Jak na razie w testach przeciwzużyciowych,odporność filmu olejowego ,wszystkie oleje jakie są na rynku,wszystkie począwszy od Amsoil,Royal Purple,Penrite,Millers itd.itp wybatożył Gulf serii G 0w30,5w30 wypadł zdecydowanie gorzej,zastanawiam się nad tym dlaczego tak jest? Nawet oleje 10W60 wypadły zdecydowanie gorzej,zużycie pręta poziom 0.01,po nim nastepne oleje 0.02,0.07,0.16 a nawet 0.40 mm..z tym,że Royal Purple 3.5 raza droższy a wypadł gorzej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Lut 2022, 09:01

Z tymi testami to bym był ostrożny.. nie dlatego ,że mam jakieś uwagi do ich sposobu przeprowadzania i wiarygodności ale często jest tak ,że testy wypadają super i na papierze wszystko jest OK ale w praktyce okazuje się ,że olej sprzedawany detalicznie już nie jest tak super jak w testach...Dlaczego ?? bo partia oleju do testu to 100% tego co podaje producent oleju który tę partię do testu przygotował... ale już butelka na sklepowej półce często odbiega od normy.Producent opracowuje normę ale blendownia czyli mieszalnia i rozlewnia oleju szuka oszczędności i produkt końcowy jest już nieco gorszej jakoci. Potem jakoś mimo testów oleje te nie cieszą się w rankigu ,,wybór kierowców" zbyt dużym wzięciem.Niestety cena też robi swoje
https://www.wyborkierowcow.pl/najlepsze ... nr-1-2021/
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 477
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

19 Lut 2022, 11:08

Nie,nie,testy są przeprowadzane przez prywatnego testera Polaka,kupuje oleje w sieci,niczego nie reklamuje,bierze na tapetę wszystkie oleje po kolei,testuje bez dodatków,z dodatkami typu Ceratec,Archoil,Molygen ,dwusiarczek molibdenu itd.itp,okazuje sie,że te dodatki praktycznie nie obniżaja współczynnika tarcia,mnie to nie dziwi.Racja,ze takie testy nie odzwierciedlają warunków panujących w silniku,on tylko testuje odporność filmu olejowego na tzw.smarowanie graniczne,czyli tarcie metalu o metal,ja tylko zastanawiam się dlaczego akurat ten olej jak dotąd wypadł najlepiej,nie podskoczyły mu nawet oleje Liqui Moly bez dodatków i z dwusiarczkiem molibdenu,molygenem,jedynie bardzo podobny wynik uzyskał jeśli dobrze pamiętam Royal Purple ,0.02 mm(60 zł litr)Ciekawe jest to,że najlepiej wypadają oleje OW,nie 5W.10,15,20W,czyli oleje,które gwarantują o 30% ,,grubszy,,film olejowy w temp.100 st.C,te oleje są testowane o takiej temp.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Lut 2022, 13:40

Osobiście nigdy nie wierzyłem w tzw.,,uszlachetniacze" do oleju. :no: Te dodatki nie obniżają tarcia a co najwyżej... poziom gotówki w naszych portfelach :( . Ale są i tacy co nieustannie je stosują.Jedyną rzeczą jaką stosuję to koncentrat do usuwania wody ze zbiornika.Wlewam w listopadzie 1 opakowanie do paliwa aby związał wodę , która ewentualnie może się tam znajdować aby nie mieć w zimie niespodzianki.Co do testów to się zgadzam z tym co napisałeś ,,testuje na tzw. smarowanie graniczne" tylko , że niewielu z nas jeździ na tych granicznych wartościach,jeśli już to raczej w motosporcie lub czasami ktoś po autostradzie poszaleje na krótkim odcinku. Ale warto wiedzieć na co można sobie pozwolić na danym oleju jakim mamy zalany silnik. :ok:
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 477
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

19 Lut 2022, 19:10

Okazuje się,że nie bez przyczyny w sportach motorowych stosowane są oleje o jak najmniejszej rozpiętości między W,takie oleje w sytuacjach ekstremalnych przeciążeń posiadają najstabilniejszy film olejowy,nie dochodzi do jego zerwania,nas to oczywiście nie dotyczy,bo gdyby,trzeba by było podchodzić do olejów z innej strony,inne zalecenia i wybory.Obecnie następuje wysyp zatarć silników diesla w AUDI C7,gdy popatrzyłem na zalecenia AUDI,to stało się oczywiste,że do końca gwarancji ma być OK,a potem martw się i wydaj dziesiątki tyś.zł,naturalnie można temu zapobiec,silniki zacieraja się praktycznie tylko podczas dynamicznych jazd po autostradach,następuje spadek ciśnienia oleju,na miejscu nic się nie dzieje.Wszystko wskazuje na to,że przy wyższych temp.stosowanych podczas testów,najprawdopodobniej oleje 20W60 wypadałyby najlepiej,już pokazują się oleje nawet 70 tki:)Ogólnie z tych jego testów wyciągnąłem wniosek taki,że przy normalnie eksploatowanych silnikach najlepiej sprawdzają się oleje o dużej rozpiętości między W,z tym,że należy sugerowac się wymogami silnika tyczących lepkości w 100 st.C takie oleje najlepiej chronią silniki w naszym klimacie,sporty motorowe zostawmy w spokoju,tutaj wszystko zaczyna stawać na głowie.Jeśli ktoś ma dylemat czy wybrać np.0W czy 5W,wystarczy porównać parametry w karcie charakterystyki,jednak Zawsze 0w będzie posiadał lepsze parametry,wskażnik lepkości zazwyczaj nawet o 20 lub więcej, poza tym jednym,czyli lepkość w100 st.C.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)