Accord 7 ocena ogłoszenia.

20 Lip 2019, 19:45

Cześć wszystkim.

Tak jak w temacie proszę o ocenę ogłoszenia.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Opis ładny, zdjęcia ładne ale czy nie jest to za niska cena jak na auto sprowadzane i dodatkowo w wersji Type S?

Proszę także o wyrażenie opinii na temat aut sprowadzanych ze Szwajcarii :)

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -

20 Lip 2019, 20:47

poproś o VIN :mrgreen:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

21 Lip 2019, 11:11

Ogłoszenia są po to żeby ładnie wyglądać i przyciągnąć klienta, ale jak kolega napisał weź VIN w sprawdź najpierw na stronach typu historiapojazdu.gov.pl czy autobaza.pl jak tam czysto to się zastanów nad oględzinami
actchris
Początkujący
 
Posty: 65

21 Lip 2019, 23:37

Bierz miernik i sprawdź nadkola z tyłu. Na nadkolach z tyłu najczęściej wychodzi rdza. Sprawdź również podwozie pod kątem rdzy.
Siódemki już teraz to dosyć mocno rdzewieją.
ison
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Olsztyn

22 Lip 2019, 08:46

Dean14 napisał(a):Proszę także o wyrażenie opinii na temat aut sprowadzanych ze Szwajcarii

Co chcesz dokładniej wiedzieć? :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Lip 2019, 13:25

Chodzi mi głównie o to, czy należy na te auta zwracać szczególną uwagę podobnie jak w przypadku aut sprowadzanych z USA, czy traktować je jak inne auta sprowadzane z krajów Europy. Pytam ponieważ widzę teraz na różnych portalach aukcyjnych multum samochodów sprowadzanych ze Szwajcarii.

Wiem, że Accord 7 to nie najmłodsze auto, na dodatek japońskie a więc trzeba uważać na blachę, ale rozglądam się za nim dlatego, że mi się podoba, i ze względu na silnik 2.4.

Ogólnie to rozglądam się za autem w okolicach 25 tys. nie licząc wkładu początkowego (oleje, filtry, opony, ubezpieczenie itp.).
Zależy mi na dobrym benzynowym silniku, najlepiej wolnossącym, o mocy w okolicy 200 koni mechanicznych i dobrze tolerującym LPG. :)
PS:
Jestem z okolic Nowego Sącza.
Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najlepsza taksówka na świecie? Hybryda!
    Był czas, gdy w Polsce, Niemczech i wielu innych krajach Europy na ulicach dominowały taksówki z silnikami Diesla, a jednym z najczęściej wybieranych samochodów był Mercedes W124. Dziś taksówkarze na ...

23 Lip 2019, 14:56

auta z silnikiem powyżej 2.0 nie zabardzo opłaca się sprowadzać z za granicy w całości jako pełnowartościowy bezwypadkowy samochód, ze względu na wysoką akcyzę 18,6% ..takie auto musiało by kosztować dużo powyżej kwoty którą deklarujesz, więc z góry jesteś skazany na auta kombinowane, po dzwonach, zapuszczone, po korekcie itp, nic dobrego nie kupisz
ja nawet jako importer nawet nie patrzę na takie silniki i sprowadzam tylko do pojemności 2.0
pozatym auta z dużą pojemnością uwierz mi za granicą nie stoją po garażach i się nie kurzą tylko robią ogromne kilometraże więc kup coś z przebiegiem 350 000km i przywieź do polski ...nawet pomimo że będzie to auto dobre i serwisowane (skoro ktoś dużo jeździ to i musiał serwisować) .......kto by to u nas kupił ? jak już na 280 000km ryczą że przebieg ogromny.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

23 Lip 2019, 21:11

andrewb25 napisał(a):pozatym auta z dużą pojemnością uwierz mi za granicą nie stoją po garażach i się nie kurzą tylko robią ogromne kilometraże więc kup coś z przebiegiem 350 000km i

Andrzejku po co tyle fantazjować ? :D
Tia bo pewnie pojemność to wyznacznik wielkich przebiegów...dodaj żeby unikać czerwonego bo był szybszy i katowany. :D

Dean14 napisał(a):Pytam ponieważ widzę teraz na różnych portalach aukcyjnych multum samochodów sprowadzanych ze Szwajcarii.

Jutro Ci dokładnie opiszę w wolnej chwili bo jadę po auto sprowadzone, perfekcyjne z przebiegiem 70k.km. i pojemnością 2,5l :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Lip 2019, 13:31

O kurka całkowicie zapomniałem o zwiększonej akcyzie za pojemność - a więc sprowadzanie auta z dużym silnikiem odpada :D

W takim razie za jakimi autami polecilibyście się rozglądać biorąc pod uwagę:
- roczny przebieg ~15 - 20 tys. km, 70% trasa, 30% wieś/przejazd przez miasto,
- wolnossący, moc w okolicy 200 KM, dobrze tolerujący LPG, pojemność
najlepiej do 2.5 l, max 3 litry,
- preferowany napęd przód/4x4 - zima,
- skrzynia manualna,
- sedan, ładne kombi, hatchback.

Auta nie potrzebuję na już, a więc nie potrzebne mi konkretne oferty/aukcje a po prostu typy, czego powinienem szukać :)
Dean14
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 3
Auto: -

27 Lip 2019, 11:59

Dean14 napisał(a):Chodzi mi głównie o to, czy należy na te auta zwracać szczególną uwagę podobnie jak w przypadku aut sprowadzanych z USA, czy traktować je jak inne auta sprowadzane z krajów Europy. Pytam ponieważ widzę teraz na różnych portalach aukcyjnych multum samochodów sprowadzanych ze Szwajcarii.

Honda w CH jest bardzo popularna i... generalnie musisz ją sprawdzić dokładnie tak samo jak każde inne auto pod względem techniki i przebiegu.
Mogą się trafić sztuki z małym przebiegiem i tak samo z dużym. Auta sa kiepsko serwisowane i na najtańszych podzespołach zresztą inne kraje nie są tu tak super lepsze.
Sam rynek jest mocno specyficzny więc za bardzo nie słuchaj tych opowieści o akcyzach bo różnice są ale jak najbardziej do przyjęcia.

Zapytasz pewnie skąd się biorą tak tanio auta w PL... są różne powody może być duży przebieg może być kiepski stan techniczny ale może być też zbliżający się zwykły serwis.
Tak może żeby Cię uświadomić to np: widziałem faktury usług warsztatów w ch to u nas coś będzie kosztować 2,5k pln a u nich 2,5k. ale chf. A na dokładkę jeżeli Szwajcar sprzeda to auto w rodzimym rynku będzie musiał udzielić gwarancji (nazwa polska ale u nich jest to coś w stylu rękojmi ) więc... pomyśl masz auto za 8000 chf do włożenia jest w podstawowy serwis 2500 chf, a do tego przy sprzedaży masz udzielić gwarancji więc co zrobisz??? Odsprzedaż auto taniej o przypuśćmy 4000 chf Arabowi czy zrobisz serwis i weźmiesz sobie na głowę gwarancję?

Stąd masz takie ceny ... nie wspominam o uszkodzeniach bo ostatni widziałem szwajcarską wycenę przerysowanego Fiata Bravo II na ponad 9k.chf a auto było warte 5k.chf.
Naprawa skrzyni m32 z wymianą sprzęgła u nich koszt równy wartości takiego Fiata

Co do wypadkowości to... jest to następna głupota powtarzana przez Polaków bo 3/4 tanich aut nie była poważnie rozbita tylko łatana na sztukę ale nie w PL tylko w CH. Tam nie ma takiego czegoś jak naprawy blacharskie tanich aut (może drogie tak chociaż nie spotkałem się z niczym takim). Tam jest system "malowanek" czyli masz rysę i przy okazji wymiany żarówki Pan mechanik zamaluje Ci rysę za co zapłacisz i to słono. My Polacy szpenie od "bezwypadek" na podstawie miernika lakieru określamy wypadek a w Ch musielibyśmy postawić flaszkę no bo ktoś za nas coś naprawił :D

Co do akcyzy to też nie jest tak jak tu się głosi bo akcyzę płacisz od faktury/umowy kupna więc biorąc pod uwagę że auta z CH przed wjazdem na teren EU są tanie to w PL płacisz 18,6% ale tylko od faktury zakupu a nie realnej wartości auta.
Teraz pewnie odezwą się osoby od obliczania opłat za wjazd de EU ale tu też jest temat płynny w zależności od pochodzenia auta.

Tak więc accord 2,4 który w CH jest zwyklakiem do bólu to w innych krajach jest ceniony super dodatkowo. Więc wystarczy że ktoś ma fakturę zakupu z krajów UE wyższą niż w CH to cała różnica 2,0 vs 2,4 jest niwelowana do akceptowalnego poziomu cenowego na jaki trzeba być przygotowany przy zakupie.
Więc oczywiście wyższa opłata boli ale dotyczy często aut lepiej wyposażonych i w droższych opcjach silnikowych.

Tu konkretnie chodzi o accorda więc nawet dopłacając 10% do ogólnej wartości auta wolałby 2,4 niż pielęgnowanie ascezy 2,0 i podniecanie się bo "zaoszczędziłem" 3k.
Już nie wspomnę o tym że 2,4 manual doskonale się sprzedaje i fajnie trzyma cenę (lepiej niż 2,0).


Tak więc 18,6% daje wzrost ceny zakupu ale przy poszczególnych markach/modelach nie jest to takie straszne jak rysują.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Lip 2019, 14:16

szybki napisał(a):Co do akcyzy to też nie jest tak jak tu się głosi bo akcyzę płacisz od faktury/umowy kupna więc biorąc pod uwagę że auta z CH przed wjazdem na teren EU są tanie to w PL płacisz 18,6% ale tylko od faktury zakupu a nie realnej wartości auta.


Zgadza się, że płacimy od wartości zakupu auta na Fakturze ale...nie oznacza to że jeżeli udało Ci się kupić w jakiejś mega fajnej niskiej cenie i zadeklarujesz tą cenę i nawet mając fakturę do wglądu to i tak UC zatwierdza i sprawdza każdą wartość, jeżeli jest mocno zaniżona i auto jest nieuszkodzone to zapłacisz wg. wartości rynkowej minus jakiś tam % .

Kiedyś jak się płaciło osobiście u UC , to UC w Tarnowie liczył to tak :

średnia wartość giełdowa samochodu minus 40% i jeżeli mieściłeś się w tym przedziale to OK, jeżeli nie to płaciłeś od tego co wychodzi,
Ale to były czasy gdzie ludzie pisali głupoty na umowach typu 50 czy 100 Euro. :mrgreen:

Generalnie to obserwowałem ostatnio takiego accorda 2.4 ale troche młodszego za kwotę 8000 Euro i po podliczeniu wszystkiego nie opłacało by mi się go przywieźć . Oczywiście auto 100% bezwypadkowe, 100% pełnowartościowe bo tylko takie mnie interesują,
od kwoty 8000 Euro , samej akcyzy mamy 6368zł do tego transport 1500zł BDo 120 zł, przegl 100zł , więc kosztów jest sporo ponad 8000zł , a za 8000zł to można lepiej te pieniądze ulokować niż płacić tym złodziejom :mrgreen:
a wiesz jak to później jest z tym czekaniem na klienta u nas i odzyskaniem zainwestowanej sumy, będą tylko przyjeżdżać i porównywać do najtańszych "igieł" z otomoto i ci ciśnienie podnosić :mrgreen:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

27 Lip 2019, 17:20

andrewb25 napisał(a):Zgadza się, że płacimy od wartości zakupu auta na Fakturze ale...nie oznacza to że jeżeli udało Ci się kupić w jakiejś mega fajnej niskiej cenie i zadeklarujesz tą cenę i nawet mając fakturę do wglądu to i tak UC zatwierdza i sprawdza każdą wartość, jeżeli jest mocno zaniżona i auto jest nieuszkodzone to zapłacisz wg. wartości rynkowej minus jakiś tam % .

Tia i pewnie nie znasz instytucji rzeczoznawcy a agencje celne prowadzą przypadkowi ludzie ... :ok:

Tu nie ma o czym dyskutować, temat jest prosty Ty specjalizujesz się w czym innym a ktoś w czym innym tylko nie potrzebnie układacie całe story jak to jest strasznie. Jest tylko drożej a niekoniecznie strasznie :D

A do tego te całe "bą tą motoryzacyjne" które tu chłopaki głosicie w niektórych krajach jest delikatnie mówiąc olewane.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Lip 2019, 18:28

nie korzystam z rzeczoznawców bo przywożę auta w całości bezwypadkowe, i płacę normalną stawkę akcyzy od auta pełnowartościowego od mojej wartości na fakturze zakupu, więc rzeczoznawca mi nie potrzebny

Natomiast akurat tak się składa, że bardzo wygodnie mi jest kupować auto od zagranicznych dealerów, więc oni mi wystawiają faktury na samochody które opłacane są przelewem,
W końcu mamy dobrą zmianę i zmniejszono limit transakcji gotówkowych firma-firma do 15 000zł, więc czas kombinacji się już dawno skończył.
Więc i sama akcyza jest opłacona w100% od takiej wartości.


Z agencji celnej nie korzystam, bo najzwyczajniej deklarację AKC-U składam sam online w 10 minut

Oczywiście ja tutaj nie mówię o jakichś tam pojedynczych przypadkach gdzie ktoś sobie pojedzie np. do Raichu po auto i kupi czy to od Niemca czy Araba i na umowie zamiast 4000 Euro wpiszą 1500 euro i mu numer przejdzie bo zapłaci 300zł rzeczoznawcy i zamiast 530 zł akcyzy zapłaci 220 + 300 wycena = 520 zł czyli oszczędność 10zł :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

27 Lip 2019, 18:56

andrewb25 napisał(a):nie korzystam z rzeczoznawców bo przywożę auta w całości bezwypadkowe, i płacę normalną stawkę akcyzy od auta pełnowartościowego od mojej wartości na fakturze zakupu, więc rzeczoznawca mi nie potrzebny

Natomiast akurat tak się składa, że bardzo wygodnie mi jest kupować auto od zagranicznych dealerów, więc oni mi wystawiają faktury na samochody które opłacane są przelewem,
W końcu mamy dobrą zmianę i zmniejszono limit transakcji gotówkowych firma-firma do 15 000zł, więc czas kombinacji się już dawno skończył.
Więc i sama akcyza jest opłacona w100% od takiej wartości.

Z agencji celnej nie korzystam, bo najzwyczajniej deklarację AKC-U składam sam online w 10 minut


To wsjo fajnie ... ale Ty idziesz swoją ścieżka a ktoś idzie swoją i tyle więc po co wymyślać całą ideologię w stosunku do akcyzy jak to jest tylko jeden z elementów całej układanki. Więc zamiast ludzi straszyć tymi wycinkami wiedzy można spokojnie im doradzić.
Do tego jest tak jak mówiłem śmieszy mnie ten idealizm samochodowy bo już pierwszy przekręt masz po uruchomieniu lawety na której auto zjedzie do PL, później jestem ciekaw jakie zgłoszenia są robione środowiskowe i BDO czy wszystko jest takie klarowne i idealne, a ciekawe jak kwestia księgowa jest załatwiana względem czasu zakupu i księgowania bo to też w PL.jest ciekawe.
Już nie wspomnę o próbach handlowania na osobę fizyczną i trzymanie auta pół roku a przepisy prawa podatkowego i podciąganie pod ukrytą działalność... itd...

Więc wolę jechać fajnym accordem tapeS niż podniecać się ascezą silnika 2,0 który jest bo jest bo i tak te wszystkie otoczki po czasie są tak ważnie jak zeszłoroczny śnieg.
Oczywiście jak ktoś woli 2,0 to ok.ale jak ktoś nie woli to po co go zmuszać i straszyć?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Lip 2019, 19:04

szybki napisał(a):Do tego jest tak jak mówiłem śmieszy mnie ten idealizm samochodowy bo już pierwszy przekręt masz po uruchomieniu lawety na której auto zjedzie do PL, później jestem ciekaw jakie zgłoszenia są robione środowiskowe i BDO czy wszystko jest takie klarowne i idealne, a ciekawe jak kwestia księgowa jest załatwiana względem czasu zakupu i księgowania bo to też w PL.jest ciekawe.
Już nie wspomnę o próbach handlowania na osobę fizyczną i trzymanie auta pół roku a przepisy prawa podatkowego i podciąganie pod ukrytą działalność... itd...


U mnie akurat Pełny Legal :D

-BDO jest na wszystko (opony, oleje,akumulatory)
-GIOŚ jest Umowa z siecią
-Pełna księgowość jest
-transport jedzie na CMR, + FV23% za transport.

więc na tą chwilę mogą mnie pocałować w pompkę :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie