Alfa romeo 156 klekotała

03 Sie 2008, 18:35

oglądalem pewną alfe romeo 156 1998r w komisie 1,6ST i niewiem nadal czy to jest diesel czy benzyna tz jak zapalilem to tak klekotało jak to TDI a później juz chodzila jak benzyna, ja sie na autach nieznam wiec doradzcie co źle robie, co źle pisze
jak daje sobie rade silnik 1,6ST i 1,8ST?
one są na turbo?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • 03 Sie 2008, 18:54

    to sa benzyniaki ... alfe kup z zaufanego zrodla i co wazne szukaj zadbanej w dobrym stanie a nie zajezdzonej bo moze byc zle .... zwlaszcza z kasa :roll:

    ps ts :wink:
    Manfred
    Aktywny
     
    Posty: 391

    03 Sie 2008, 20:20

    co sądzicie o alfie, dlaczego klekotala jak diesel?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    04 Sie 2008, 12:05

    Twin Spark oznacza, że silnik wyposażony jest w podwójny zapłon.
    Rodri94
     

    06 Sie 2008, 20:10

    ale po co
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    06 Sie 2008, 23:48

    Twin Spark: Podwójna Iskra.
    Wyklucza tak zwany problem zarzucania świecy.
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jak skalibrować alkomat?
      Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...

    07 Sie 2008, 09:13

    Dj napisał(a):Twin Spark: Podwójna Iskra.
    Wyklucza tak zwany problem zarzucania świecy.

    tz?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    09 Sie 2008, 01:39

    piotrauto napisał(a):co sądzicie o alfie, dlaczego klekotala jak diesel?


    Klekocze tak dlatego ze wyposazona jest w Regulator faz rozrzadu tzw. "wariator" to on to powoduje(powoduje tez kilka innych rzeczy ;)), jesli klekocze tylko na poczatku to jeszcze da sie z tym jezdzic ale jak caly czas to przydala by sie jego wymiana, nowy orginalny w ASO kosztuje okolo 500zl wlasnie to przerabialem ale istnieje cos takiego jak zestaw naprawczy za 11zl i podobno sie sprawdza ;) Nie ma czego sie bac to bardzo czeste w 156 i predzej czy pozniej trzeba to wymienic ;)

    Sam jestem uzytkownikiem 156.

    piotrauto napisał(a):jak daje sobie rade silnik 1,6ST i 1,8ST?
    one są na turbo?


    A co do silnika to polecam 1.8 bo to nawet spore autko i 1.6 czasami moze byc za slaby, a 144 Km wystarczy nawet dla osoby ktora lubi czasami przycisnac pedal ;) Nie sa wyposazone w turbo.

    Pozdrawiam ;)
    Ostatnio edytowany przez J0k3R, 09 Sie 2008, 01:48, edytowano w sumie 1 raz
    J0k3R
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    09 Sie 2008, 21:05

    aha ale to wk...... bo niewiadomo czy to diesel czy benzyna tak klekocze ze szok... a ile pali wachy 1,8?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    10 Sie 2008, 03:04

    piotrauto napisał(a):aha ale to wk...... bo niewiadomo czy to diesel czy benzyna tak klekocze ze szok... a ile pali wachy 1,8?


    No denerwuje to klekotanie i to jest dodatkowa motywacja zeby to naprawic :lol:

    Walniety wariator powoduje klekotanie i wzrost spalania i troche zamula auto.

    U mnie spalanie w miescie wychodzi srednio 11l na setke, oczywiscie korci wcisnac gaz wiec mysle ze mozna zejsc nizej ze spalaniem 8)
    J0k3R
    Nowicjusz
     
    Posty: 3