Aston Martin czy Maserati Granturismo?

31 Sie 2021, 23:06

Który z klasyków GT jest Waszym zdaniem lepszym autem pierwszego wyboru dla osoby która zaczyna swą przygodę z egzotycznymi markami. Wiadomo że chodzi tu o najtańsze egzemplarze dostępne według taryfikatora OTOMOTO a nie jakieś tam za 1 milion (do Ferrari dochodzi się latami :D ), jednak odpadają auta pokroju Porsche 911, Bentley Continental GT... są zbyt mało polotowe. :wink:

Często porównuje się Astona z Maserati Granturismo ze względu na charakterystyczny ponadczasowy design, klasę, prestiż oraz piękny wydech, także w gwoli podsumowania:

Aston Martin - angielski arystokrata z silnikiem V12 jednak o nie aż tak spokojnym usposobieniu jak Rolls-Royce, to 4-osobowe opływowe coupe w przytulniejszej w przeciwieństwie do Włocha skórze, taki wysportowany agent pod muszką w służbie Jej Królewskiej Mości, wnętrze bardziej "luksusowe" niż w przypadku Maserati Granturismo choć nie na poziomie Bentleya.

Maserati Granturismo - włoski fircyk z V8 pod maską jednak nie tak zadziorny jak jego brat Ferrari, to 4-osobowy z natury niestworzony do bicia osiągów grand tourer w agresywniejsze w przeciwieństwie do Anglika skórze, taki elegancki, piekielnie przystojny aczkolwiek przebojowy mafioso z Sycylii. Wnętrze może nie tak bardzo luksusowe jak w przypadku tego Astona, niemniej wykończenia materiałami wysokiej jakości tam gdzie być powinny są, np. kierownica, fotele, podłokietniki, schowki, deska rozdzielcza. Z drugiej strony w przeciwieństwie do Astona posiada cztery pełnowymiarowe fotele.

Na ulicach prawdopodobnie Aston Martin ujdzie za większy egzotyk niż marka Maserati, ba... może nawet Ferrari choć cena i prestiż już nie ta jak w przypadku auta spod znaku KONIA, z drugiej strony na OTOMOTO ilość sztuk wszystkich Astonów łącznie jest dokładnie taka sama jak konkretnego modelu Maserati Granturismo (20-25), włącznie z felernymi powypadkowymi gratami. W każdym bądź razie mamy tu marki o podobnym stopniu prestiżu, z tym że według rankingu luxurycars marka Aston Martin jest na 7 miejscu a Maserati na 6.
dandy
Obserwowany
 
Posty: 2

01 Wrz 2021, 06:35

Za dużo się tu nie dowiesz o tych autach bo nie wielu miało okazję dotknąć chociazby palcem jednego z tych auta a gdzie jeszcze porównania między jednym a drugim. Ja mialem okazję trochę pojeździć, potestowac granturismo, bardzo fajne auto ale porownania do DB nie mam. Napisalem temat w wrażeniach z jazdy o granturismo, znajdziesz w dziale "Maserati forum"
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15044
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Wrz 2021, 07:51

Generalnie trudno tak ocenić te samochody. Ja sam nie miałem okazji nimi jeździć ale w obu siedziałem na miejscu kierowcy i słyszałem dźwięk silnika i wydechu. Nie wiemy jeszcze o jakie generacje modelu Ci chodzi :wink:

Dla mnie Aston Martin byłby wyżej niż Maserati Granturismo. Tak sobie myślę że wszystkie rzeczy są w nim na plus czyli wnętrze, dźwięk silnika i wydechu, no nie wiem jak z prowadzeniem. @Kao fajnie opisał GT.

dandy napisał(a):W każdym bądź razie mamy tu marki o podobnym stopniu prestiżu, z tym że według rankingu luxurycars marka Aston Martin jest na 7 miejscu a Maserati na 6.
Nie zawsze ogólny ranking odzwierciedla dokładnie gusta wszystkich klientów :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7566
Zdjęcia: 24

01 Wrz 2021, 12:31

Najpewniej chodzi o model DB9 jako pełnoprawnie porównywalny z Granturismo (2+2, automat), z tym że według taryfikatora OTOMOTO całkiem sensowne modele Granturismo S nawet z pakietami MC można już znaleźć jw przedziale 100-200 tys, podczas gdy w przypadku DB9 poniżej 100 tys do dyspozycji mamy wyłącznie powypadkowe zajeżdżone złomy, cesje leasing, auta z importu bez opłaconego transportu, w najlepszym wypadku anglika.

Co do kwestii wydechu, Aston brzmi na niższych tonach względem Granturismo i przede wszystkim nieustannie ryczy na niskich obrotach (po niewdepnięciu gazu), za to w Granturismo słychać wyraźny bulgot i może nieco metaliczny dźwięk wydechu na wysokich obrotach ale nie tak bardzo (w sumie nie wiem czy to wada czy zaleta). Ogólnie jeden i drugi wydech to czołówka światowa.

Co do kwestii komfortu wnętrza to jedna rzecz w DB9 na minus względem Granturismo, nie posiada pełnowymiarowych foteli z tyłu lecz coś na wskroś 911. Pomijam kwestie archaicznej plastikowej klimy i systemu multimedialnego, w Astonie środkowa konsola jest opływowa i posiada bardziej dopieszczone przyciski, są też bajery w postaci przycisków skrzyni biegów zamiast fizycznej dźwigni (są tacy dla których to rozwiązanie rodem z aut klasy niższej), kryształowy kluczyk wsuwany do kieszeni START ENGINE, długopis wysuwany, czy automatycznie chowany wyświetlacz LCD, choć porównując do tego w Granturismo jest mniej praktycznie położony względem oczów, jest też nieco mniejszy. Z kolei w Granturismo mamy dodatkowy mini kolorowy wyświetlacz LCD pomiędzy zegarami prędkościomierza a obrotomierza, choć pełni on głównie funkcje informacyjne.
dandy
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Które kontrolki w samochodzie zwiastują problemy?
    Kontrolki znajdujące się na desce rozdzielczej samochodu mogą pełnić funkcje ostrzegawcze, informacyjne i alarmujące. W przypadku większości z nich wiadomo, co należy zrobić w momencie, gdy się zaświecą. Zdarzają się jednak ...
    Lexus GX Overland - największe terenowe wyzwania i nocowanie w głuszy
    Czy luksusowy SUV może być jednocześnie prawdziwą, terenową wyprawówką? Przy pomocy zmodyfikowanego modelu GX kanadyjski oddział Lexusa pokazuje, że jak najbardziej. Pokazowy GX Overland jest gotowy nawet na największe ...