Astra J 1.4 turbo, nadaje się pod lpg ?

29 Sie 2017, 15:19

Cześć.

Rodzice mają astre J z 2012r, silnik 1.4 140KM turbo. Czy to auto nadaje się do zagazowania? W salonie gdzie kupowali auto powiedziano im, że nie bo turbo się będzie psuło. To prawda?
oskid
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Pszczyna
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0.9 39KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

06 Wrz 2017, 07:44

To idealny silnik do lpg. Nie słuchaj głupot o turbo.
Opel wypuszczał te Astry z fabrycznym gazem. Sam używałem takiej przez kilka miesięcy z fabrycznym lpg. To była tzw. wersja FLEX.
Spalanie w mieście 11,5l lpg ,a na trasie 9,5l.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5789
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Wrz 2017, 20:56

nadaje się tylko będzie się zużywać szybciej, 5 lat max i bym sprzedał
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

13 Wrz 2017, 13:06

fate napisał(a):nadaje się tylko będzie się zużywać szybciej
Ale co? Tu kwestia dbania o auto. Szybciej może się zużywać katalizator bo jak instalacja jest poprawnie wyregulowana i serwisy robione na czas to nie martwiłbym się zawczasu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Wrz 2017, 15:07

Kacper tylko to jest downsizingowy silnik, jeszcze za wczesnie by wyrokować ale trwałości jak za dawnych lat raczej bym się nie spodziewał
neo1977
 

13 Wrz 2017, 18:36

neo1977 napisał(a):downsizingowy silnik, jeszcze za wczesnie by wyrokować ale trwałości jak za dawnych lat raczej bym się nie spodziewał
To prawda ale nie ma chyba obecnie silników po których można by było się spodziewać takiej trwałości jak jednostki z lat np. 90-tych. Ja odnoszę wrażenie, że nowe samochody zaprogramowane są na około 10 lat :lol:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Wrz 2017, 21:36

I to przy dobrych wiatrach. Za 10 lat okaże się czy miałeś rację
Funriel
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 17 07 1970
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

27 Paź 2017, 12:06

miałam astrę h z fabryczną instalacją a do j też można spokojnie montować podobno polską optimę nano, wtryskiwacz barrakuda i reduktor shark
ktosia13
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 02 2001
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: skoda octavia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009