Atrapa/Grill z Caro do Caro Plus

28 Sty 2009, 13:46

Czy można bez problemu wymienić atrapę z Poldka Caro do Caro Plus? Bo w Plusach samochód wygląda jakby miał wąsy i tak średnio mi się to podoba natomiast w starszych modelach jest ok. Będzie pasować?
warzywo
Aktywny
 
Posty: 318
Miejscowość: PZN

28 Sty 2009, 21:18

Będzie pasować,ale pod warunkiem,że w tym Caro wlot powietrza do samochodu z zewnątrz jest na podszybiu(tak jak w Plusie),a nie na masce - co do tej atrapy to nie jestem pewien.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Sty 2009, 15:04

MHm. A sluchaj bo widzę, że jesteś w Poldkach obeznany, czy jakoś szczególnie różnią się Polonez Caro np z 1996 roku a Caro Plus z 97? Bo chcę kupić Poloneza ale nie jestem pewien czy Caro czy Plusa.
warzywo
Aktywny
 
Posty: 318
Miejscowość: PZN

29 Sty 2009, 18:46

Jak masz kupować Poloneza,to najlepiej Plusa z minimum 1998 roku,czyli tego na wielopunkcie z klamkami pomalowanymi w kolorze nadwozia.Polonez Caro od Plusa rózni się wieloma rzeczami,w zależności od rocznika - inna deska rozdzielcza(w Polonezach były chyba 4 rodzaje),inny układ zasilania - wtrysk jednopunktowy Abimexu,Bosha i wielopunktowy.Do tego dochodzi wspomaganie kierownicy i parę innych pierdołek w sterownaiu.No i różniły się mocą silników - 78 i 84 KM.Podczas szukania musisz jednak uważać na modele z roku 1999 i 2000.Wychodziły wtedy modele Poloneza Plusa bardzo okrojone w wyposażeniu - nie było lakierowanych zderzaków ani klamek,nie było ogrzewania tylnej szyby,świateł przeciwmgłowych,instalacji radiowej ani obrotomierza.Wyszło ich kilkaset sztuk(coś około 500)O Polonezach możesz poczytać w necie.Jest tego dość sporo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Sty 2009, 19:22

No ja szukam Poldka z silnikiem 1.4 Rovera bodajże. Ok dziex za informacje ;)
warzywo
Aktywny
 
Posty: 318
Miejscowość: PZN

21 Lut 2009, 23:34

Mam pytanko a nawet ich całe mnóstwo. w 1984 roku kupiłem Poloneza i mam go do dziś . Praktycznie niezawodne autko w którym przez te lata nic poważnego sie nie zepsuło a to co w nim wymieniłem to tylko krzyżak tłumików ze dwa (końcówki) i jeden drążek.

Teraz okazyjnie udało mi się kupić Poloneza Caro Plus GSI i nie wiem zipełnie co w nim jest.

Pod siedzeniem pasażera jest pod wykładziną kwadratowe wybrzuszenie czego niema w starym i nie wiem co to za czort.

Podobno jest w nim komputer . Gdzie jest gniazdo serwisowe?

Czy ktoś może mi odpowiedzieć na moje znaki zapytania?????????
Z góry dziękuję :?
jury
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa fabryka Audi w meksykańskim San José Chiapa
    Budując nowy zakład produkcyjny w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa, Audi jeszcze bardziej wzmacnia pnącą się w górę sprzedaż na rynku północnoamerykańskim. Położenie kamienia węgielnego w stanie ...

22 Lut 2009, 11:56

Gniazdo serwisowe(diagnostyczne) jest pod schowkiem od strony pasażera,a dokładniej pod wykładziną obok prawych przednich drzwi.Musisz poszukać,ponieważ jest ono przykryte tą wykładziną.Ale szukaj z prawej strony samochodu(od strony pasażera) po schowkiem.Czasami trzeba zdemontować tą plastikową osłonę obok drzwi i całkiem odsunąć wykładzinę,żeby to gniazdo wyłuskać spod wykładziny,bo jest ono na kabelkach i lezy sobie luzem.JAk nie będziesz umiał znaleść,to musisz wyciągnąc fotel pasażera,zdemontować nakładki i odsunąć wykładzinę i po przewodach z komputera iść aż do gniazda diagnostycznego.
Jest to akurat ten lepszy model gniazda diagnostycznego(14 pinowe - sprawdz dla pewności jak je znadzieszz),dzięki czemu możesz odczytywać kody błędów sterownika silnika(komputera) za pomocą kodów błyskowych l.k. silnika - tak jak to jest w Atu na jednopunkcie(ale nie boscha,czyli Atu Plusa,bo ten ma gniazdo 3 pinowe w komorze silnika).Tak więc w tym Poldku nie ma potrzeby jechac do diagnosty na komputer,żeby odczytać kody błędów jak się zaświeci l.k. silnika.
Pod siedzeniem pasażera,to wybrzuszenie,to właśnie komputer(swoją drogą ciekawe miejsce na umieszczenie komputera....)
Warto też wiedzieć,że pod maską z prawej strony(od strony pasażera) jest takie czerwone coś(taka gumka).Jest to wyłącznik wstrząsowy,który odcina zasilanie pompki paliwa podczas stłuczki.Ale często się zdarza,że wystarczy najechać na większą dziurę w jezdni lub przejechać przez tory z większą prędkością i ten odłącznik wyskakuje i wówczas autko stoi.W wielu Polonezach ten włącznik jest pominięty z tego własnie powodu,że jest za bardzo czuły na uderzenia.
Jest też w tym Poldku immobilizer - świeci się taka pomarańczowa kłódeczka na zestawie wskaźników.On też przynosi dosć dużo problemów.Czasami.
Wtrysk w tym autku masz wielopunktowy(oznaczenie GSI).Jest to Multec XM firmy Delphi.
Dzięki temu wtryskowi i jego sterowaniu można założyć do tego Poldka automatyczną skrzynię biegów(jest do tego przystosowany komputer) i klimatyzator(też jest do tego przystosowany komputer).
I to tyle z ciekawostek o tym Poldku.Chyba...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Lut 2009, 15:01

MotoAlbercik napisał(a):Gniazdo serwisowe(diagnostyczne) ..................

:D Wielkie dzięki za te informacje, dużo mi się wyjaśniło.

Mam jeszcze jedno małe juz pytanko.

Programowanie przerywanej pracy wycieraczki.

Próbowałem programować je zgodnie z instrukcją i wychodzi mi to różnie nigdy jednakowo. Praktycznie to jest to programowanie na chybił trafił .

Czy jest jakaś praktyczna zasada w ich programowaniu? :roll:
jury
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6

22 Lut 2009, 20:25

Szczerze mówiąc,nigdy się tym nie zajmowałem,więc nie wiem jak to jest z wycieraczkami w tym autku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Lut 2009, 20:30

MotoAlbercik napisał(a):Szczerze mówiąc,nigdy się tym nie zajmowałem,więc nie wiem jak to jest z wycieraczkami w tym autku.

Wielkiedzięki za chęci i tak sie dużo dowiedziałem i napewno jeszcze nie raz będę zadawał mnóstwo pytań

BARDZO DZIĘKUJĘ :D
jury
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6