

Audi Tradition – dział koncernu zajmujący się zabytkowymi pojazdami – zaprezentowało na Zamku Topacz jeden z najcenniejszych eksponatów. Pierwszy z nich, Audi 14/35 PS Typ C, dokładnie 100 lat temu, w 1914 roku, po raz trzeci z rzędu zwyciężył w Österreichische Alpenfahrt, będącym w tamtych czasach najtrudniejszym na świecie rajdem długodystansowym. Stąd jego przydomek "Alpensieger" – alpejski zwycięzca. Samochód produkowano w latach 1911- 1925. Prezentowany egzemplarz, wyprodukowany w roku 1919, ma otwartą, turystyczną karoserię określaną także mianem Phaeton.
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Drugim modelem, który pojawił się na MotoClassic Wrocław 2014 było Audi Front 225 Roadster – eleganckie auto zbudowane na podwoziu limuzyny Audi Front 225. Dla fanów zabytkowej motoryzacji, którzy przyjechali do Ślęzy, był to wyjątkowy rarytas. Zbudowano jedynie dwa prototypy tego modelu, z których niestety żaden nie dotrwał do czasów współczesnych. Samochód pokazany podczas zlotu to wierna kopia, zbudowana na oryginalnym podwoziu Audi Front.
źródło: Audi