Audi A3 brak mocy, wibracje

17 Maj 2019, 12:38

Logi robiłeś na PB czy na gazie?

Generalnie coś jest nie tak, na początek sprawdziłbym szczelność dolotu szczególnie wężyki pod kolektorem, ten cienki przy regulatorze paliwa.
No i czy odma nie jest zapocona czy nie puszcza tym zaworkiem zwrotnym

Zrób jeszcze logi dynamiczne - próba drogowa
Ale nie po kolei wszystko jak leci tylko parami takie logi:
001-013
002-007
002-025

i tylko na PB

Natomiast co do błędów tym ostatnim można się bliżej zainteresować ale na razie odpuść, wykasuj je i po kolei jak będziesz logował dynamicznie to przed każdym przejazdem kasuj błędy, nawet jak nic nie ma
i zapisz tak jak te statyczne
tylko najlepiej parami i tylko te grupy.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2019, 14:25

Odłączyłem wtyczke od tego czujnika ciśnienia barometrycznego podłączyłem udało się wykasować wszystkie błędy silnika ale po uruchomieniu błąd wrócił tak na marginesie
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

17 Maj 2019, 15:58

No to w nim jest problem ale ogółem to auto wg mnie trapi wiele problemów i trzeba je zdiagnozować, logi statyczne to jedno ale tutaj ewidentnie przydało by się zlogować auto na drodze, żeby pracę silnika pod obciążeniem ocenić

Bo nie wiemy pod obciążeniem jak z paliwem, jak przepływy, jak wstaje itd
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2019, 17:07

Dziwny żeby tak po wymianie cewki samochód zaczął pracować wcześniej chodził normalnie tzn nie falowały mu obroty tylko miał wibracje silnika bo chodził na 3 garach bo obudowa cewki była rozwalona wsadziłem nową cewke i obroty falują i but mniejszy
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

17 Maj 2019, 17:14

A jaka cewka kupiona?
Bo najlepsze to są Beru albo Bosch moim zdaniem.

Żeby to nie był jakiś chamski chinol bo to potem może się źle odbić.
Czasem spieprzone cewki też świece dobijają i się problem nawarstwia, zapłon kiepski itd.

Generalnie tutaj filozofii nie ma
- przepływomierz
- nieszczelność dolot, podciśnienia
- DV
- N75
- wastegate (turbo)
- filtr paliwa, pompa paliwa, ciśnienie
- sonda
- przepustnica
- cewki/świece

jeśli to wszystko będzie ok to auto musi jechać i musi być moc bez żadnych zamuleń
do tego program na 180 koni i to zasuwa jak F16
No ale..trzeba sprawdzić co jest grane.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2019, 17:29

Rob logi dynamiczne bo bez tego nie ruszysz nawet z miejsca. Teraz to wiadomo ze cos jest nie tak, ale i tak nie wiadomo co.
Cewki w zasadzie tylko z beru sie nadaja.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


17 Maj 2019, 17:30

cewka podobna do tej
Takie jeszcze pytanie bo widziałem filmik na yt z tvn turbo dokładnie tutaj jak sprawdzał szczelność

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

i pytanie gdzie najlepiej zatkać bo mam trudny dostęp do turbo mógł byś zaznaczyć miejsce na tym silniku podobnie jest Zdjęcie

Logi zrobie jutro
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

17 Maj 2019, 18:25

Tutaj fajnie pokazane jak sprawdzić dolot

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



a ile to auto ma koni? bo wygląda na pomodzone, tam jest stożek? lepiej to wywal chyba że dobrze zabudowane
Nie rozumiem też po co ten zaworek zamiast grzybka normalnego? przy tipie, to jakiś blow -off? lepiej to wywalić bo turbo powie papa.
Może i robi pss..ale dla silnika nic dobrego wg mnie
Tak powinno być jak seria
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2019, 19:45

To nie jest zdj silnika mojego samochod. Na szybko wstawiłem z neta :)
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

20 Maj 2019, 18:02

A czy po odpięciu kostki od czujnika temperatury która znajduje się w przepustnicy trzeba zrobić jej adaptacje ?
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

21 Maj 2019, 21:04

A więc byłem u elektromechanika i okazało się że to przepływka gość odpiął kostkę od przepływki i auto pracowało normalnie obroty nawet sie nie ruszyły...A teraz pytanie czy można jakoś naprawić starą przepływke dokładnie ten listek co się wysuwa bo układ działa tylko ten listek się ukruszył
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

21 Maj 2019, 22:20

Jaki listek?
Ja bym nie naprawiał bo to bezsensu, ale przecież kupiłeś fabrycznie nową przepływkę SKV to nie ma gwarancji?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

22 Maj 2019, 06:24

Po pierwsze 90% przeplywek skv nie dziala poprawnie. Kupuje sie tylko i wylacznie boscha. Wiec tak: nowa przeplywka skv najpewniej jest nic nie warta i nadaje sie na smietnik.
Po drugie te diagnozy elektromechanikow w wiekszosci przypadkow mozna sobie w d... wsadzic. Miales logi zrobic dynamiczne. Wtedy mozna cos pomoc. Wiekszosc uzytkownikow nie posiada podstawowej wiedzy na temat silnikow turbo, nie potrafi ich uzytkowac, a tym bardziej diagnozowac. Z mechanikami nie jest wiele lepiej i ich "diagnozy" polegaja czesto na wymianie na pale poszczegolnych elementow osprzetu (ktorego w 1.8t sporo), na zasadzie a moze trafie. Jedyny skutek jest taki ze uzytkownik placi kase, a efektu nadal nie ma. Potem sa historie ze 1.8t nie trzymaja seryjnej mocy itp.
Zrob logi, mozesz sie z nimi zglosic na a4-klub. Tam na forum jest kilku tunerow, dla ktorych diagnostyka 1.8t to pikus. I najwazniejsze: zrobia Ci to dobrze i za darmo. Musisz tylko sam zrobic logi dynamiczne.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

30 Maj 2019, 21:18

Dobra panowie dzięki wszystkich za rady i pomoc..Wina leżała w przepływomierzu, po wymianie na inny za 350 zł sprawdzony przez mechanika wcześniej działa bez zarzutu teraz auto Rakieta :) co prawda wcześniej wpakowałem się w koszty u pseudo mechaników ale cóż..
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

31 Maj 2019, 06:28

No i git, mozna bylo przypuszczac ze wina lezy po stronie przeplywki, bo skv nawet nowy w zasadzie nie ma prawa dzialac prawidlowo.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009