Renault Megane 1.4 16V - wibracje i brak mocy

Renault Megane 1.4 16V - wibracje i brak mocy

20 Sie 2013, 13:56

Witam
Od pewnego czasu moja Megi wyraźnie sugeruje mi, że coś jej dolega. Konkretnie:
- Brak mocy/zrywności poniżej 2000 obrotów. By w miarę sprawnie ruszyć spod świateł muszę pierw przygazować do 1500 obr/min. Bez tego auto ruszy, albo w dosyć żółwim tempie...
- Buczenie i wibracje o wysokiej częstotliwości przy obrotach rzędu 2800-3200 bez względu na bieg. Co istotne - wibracje występują zarówno przy wciśniętym jak i puszczonym pedale gazu, czyli również przy hamowaniu silnikiem. Na pedale gazu czuć mrowienie, wszystko wpada w rezonans. Poniżej 2800 obr wibracje nie występują, zaś powyżej 3200obr są one dużo mniejsze (wiadomo, że silnik na wyższych obrotach naturalnie pracuje głośniej)
- Cykliczne poszarpywanie na zimnym silniku - na biegach 1 i 2. Po rozgrzaniu jest lepiej, tylko na 1 biegu nie jest idealnie.

Co zostało zrobione:
-Czyszczenie przepustnicy wraz z wymianą oringów.
-Sprawdzenie układu dolotowego - ok
-Czyszczenie silniczka krokowego
-Reset kompa (poprzez zdjęcie klemy)
-wymiana świec (poprzednie wyglądały naprawdę przyzwoicie)

Poza tym zmierzyłem rezystancje uzwojenia pierwotnego na cewkach i na każdej jest równo 1.4ohm

Co może być przyczyną? Przestawiony rozrząd? Uszkodzona cewka?
herrscher
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 11 Gru 2012, 13:59
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.4 16V K4J
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Renault Megane 1.4 16V - wibracje i brak mocy

21 Sie 2013, 04:28

Oczywiście cewka zawsze jest podejrzana w tych autach. Moim zdaniem warto zobaczyć czy przyczyną wibracji nie jest czasem oberwana poducha pod silnikiem czy skrzynią. Zrobiłeś reset kompa ale czy zrobiłeś inspekcję??? Kosztuje z 5 dych ,a może dużo powiedzieć ! :yes:
Dolot sprawdziłeś ,a nieszczelności na poszczególnych wężykach pod kątem 'lewego powietrza" lub utraty podciśnienia? Jeszcze bym się zastanowił nad stanem i sprawnością czujnika położenia wału ,a może warto zainteresować się co tam "nadaje" sonda lambda,bo ustalenie składu mieszanki przy jej użyciu ma kluczowy wpływ na parametry pracy silnika.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Yeti dostępna w wersji wyposażenia SKODA Yeti dostępna w wersji wyposażenia "Laurin & Klement"
    SKODA Yeti dołączyła do rodziny aut spod znaku "Laurin & Klement ". To już trzeci, obok Octavii i Superba, model dostępny w tej prestiżowej wersji wyposażenia. SKODA Yeti "Laurin & Klement" przygotowana została z ...
    SKODA Octavia III generacji to synergia mocy i oszczędności SKODA Octavia III generacji to synergia mocy i oszczędności
    Trzecia generacja SKODY Octavii to festiwal mocy. Przyszły użytkownik ma wybór spośród ośmiu nowoczesnych silników benzynowych TSI i wysokoprężnych TDI Common Rail. Pomimo dużej skali mocy, aż do 180 ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50
      MINI Clubman Bond Street, tył