Audi A3 brak mocy, wibracje

29 Kwi 2019, 16:53

Witam jestem posiadaczem audi a3 98 rok 1.8T 150KM mam problem z samochodem mianowicie podczas jazdy auto traci moc silnik zaczyna wibrować. Byłem u mechanika podpiął vaga powiedział że przepływomierz skasował błędy i auto jeździło dobrze przez jakieś 2-3 miesiące do czasu kiedy odłączyłem tą wtyczkę od przepływomierza...Zakupiłem nowy przepływomierz Firmy skv za 250 zł podpiąłem i mam nadal to samo jak i nie gorzej bo po przejechaniu 1km auto już szwankowało...Nie wiem czy na 100% wina jest przepływomierza bo na biegu jałowym gdy odepnę kostkę to auto pracuje tylko obroty się lekko zwiększają a jak podepnę to zmniejszają i raz silnik pracuje równo a raz wibruje jak by silnik chodziło na 3 cylindrach...Czy to wina przepływomierza czy jakaś inna przyczyna może być??..Jutro pewnie pojadę na stację i podepnę vaga nie chce mi się wierzyć że nowa przypływka a nic nie warta
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

30 Kwi 2019, 10:26

Po wymianie przepływki warto podpiąć interfejs diagnostyczny i sprawdzić czy są jakieś błędy jak tak to należy je skasować po czym sprawdzić czy wszystko będzie ok. Jak problem wróci to będzie potrzebna dalsza diagnoza na podstawie nowych błędów.

Daj znać jak będziesz po sprawdzeniu błędów, a i przepływkę powinieneś odpinać na odłączonym akumulatorze żeby uniknąć problemu z błędami.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Maj 2019, 11:45

Więc tak byłem u mechanika wziął 50 zł za podpięcia vaga wyskoczyły mu błędy których nie mógł skasować tzn skasował ale po chwili powracał nie mówił jaki kody błędów ale ogólnie z czujnikami od temperatury itp Głowny błąd to Ciśnienie atmosferyczne... Pytanie skąd wracając do objawów wczoraj odpaliłem auto tylko co wyjechałem z garażu zaczął wibrować silnik tak jak by na 3 garach odpiąłem wtyczkę od przepływomierza nic podłączyłem nic.Uderzyłem ręką w czujnik który znajduje się na obudową filtra powietrza z tego co się dowiedziałem jest to moduł zapłonowy silnik zaczął pracować równo, mechanik kazał to rozebrać i przeczyścić, rozebrałem to ten moduł był zamocowany za pomocą pasta termoprzewodząca ale ta pasta już praktycznie go nie trzymała tyle co te śrubki, wymieniłem na nową pastą dokładnie przeczyściłem zamocowałem, no nic odpaliłem samochód chodził lekko obroty falowały w dalszą trasę nie jeździłem.Mój ojciec nie mechanik z zawodu ale czasami potrafi wszystko naprawić mówił że to wina przewodów zapłonowych bo słyszał tak jak by przebicie na cewce, odłączyliśmy wszystkie cewki i jedna cewka popękała cały ten plastik co trzyma fajkę drua sprawa obudowa się wykruszyła i ciekła woda do świecy bo widać rdzę, być może to tego była wina, dziś ma kupić nową fajkę i cewkę i zobaczy się.

EDITY// I jeszcze jedno wie ktoś gdzie znajduje sie czujnik ciśnienia atmosferycznego audi a3 8l 1.8t 98 rok
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

11 Maj 2019, 01:12

Tak to tego auta nie naprawisz, chcesz wymieniać pół silnika? :roll:
Ten samochód najpierw trzeba dobrze zdiagnozować.

IMMO napisał(a):wyskoczyły mu błędy których nie mógł skasować tzn skasował ale po chwili powracał nie mówił jaki kody błędów ale ogólnie z czujnikami od temperatury itp
No właśnie to jest podstawowy błąd nie wiemy co jest nie tak z autem i gdzie leży przyczyna a Ty chcesz już coś wymieniać.

Potrzebujesz komputer/laptop z programem VAG/VCDS + kabel KKL
[link do oferty na Allegro wygasł]

i odczytujesz błędy...ale kody a nie że coś tam czujnik, przepływomierz czy coś innego..kod błędu i wtedy trzeba zobaczyć jakie są przyczyny, co się pod nim kryje

A dalej to warto zrobić logi zarówno statyczne na postoju na rozgrzanym silniku jak i dynamiczne/drogowe - tu masz wyjaśnione do czego to służy i jak to się robi:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



dla tego silnika warto zrobić
- logi statyczne: 007, 008, 009
- logi dynamiczne parami: 001-013 / 002-007 / 002-025 (3 bieg i od 1500 obrotów do co najmniej 6000 gaz w podłogę- jeśli silnik w takim stanie że da radę)

wtedy będzie wiadomo jak wygląda przepływ powietrza czy przepływomierz działa ok, czy z paliwem jest ok, czy nie ma spalania stukowego (zapłon) - wtedy można myśleć o cewkach, świecach itd

Natomiast wymiana po kolei co się da jest bezsensu.
I pamiętaj o jednej ważnej rzeczy, w tym silniku wszystkie zaworki, czujniki itd tylko ori VW/Bosch żadne SKV, toprany itd
Czyli przepływka taka jak tam siedzi o nr OE producenta, wpisujesz w wyszukiwarkę i masz, lepiej kupić używkę niż chińską podróbę która nie będzie działać.
Jak nie chcesz się bawić w diagnostykę to albo poszukaj kogoś z okolic kto ma auto z grupy VAG i potrafi diagnostykę robić, albo na olx
[link do oferty na Olx wygasł]

albo może jakiegoś tunera który stroi turbo-benzyny.
W każdym razie przeciętny mechanik puści Cię z torbami, bo będziesz wymieniał na pałę pół auta, bezsensu a tutaj trzeba koniecznie wiedzieć co jest..
Czy przepływka wariuje, czy nieszczelności w dolocie/podciśnieniu i łapie lewe powietrze czy zapłon świruje itd.

To jest czysta benzyna czy z gazem?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Maj 2019, 22:38

Wiem że powinno się kupować orginał ale przepływa orginał bosch ponad 1k zmieniłem na skv byłem na diagnostyce mechanika pseudo powiedział że przepływka działa co prawda dał gazu na jałowym na próbie jezdnej nie był....Mój ojciec wymienił mi cewkę która powodowała zwarcie i wcześniej silnik pracował na 3 garach po wymianie cewki pracuje na 4 ale teraz mam problem z obrotami dokładnie falują raz stoją na 1k a co jakiś czas nagle spadają do 800 druga sprawa samochód ładnie się wkręca na 1/2 biegu a 3.4.5 powyżej 3.5k obrotów na chwile zamula i później znowu wchodzi na obroty i tak cały czas...

EDIT.BENZYNA/GAZ
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

12 Maj 2019, 14:29

Rób jak chcesz, w tym silniku przepływka to podstawowe urządzenie bo to chyba silnik "AGU"? nie ma map sensora, wąska sonda i na podstawie przepływomierza wszystko jest wyliczane niejako.
Jeśli ten miernik masy powietrza działa źle to auto nie będzie jeździć.
a poczytaj w sieci ile osób z zamiennikami miało problemy.
No ale jak jesteś pewien że działa to ok.
Właśnie falowanie obrotów to może być kwestia przepływki, ale i przepustnicy, jak i nieszczelności- wtedy łapie lewe powietrze, zła mieszanka itd.
Jak masz gaz to też trochę inna bajka bo trzeba sprawdzić jak działa instalacja.
No ale diagnostyka to jest nr 1, jak chcesz po kolei wszystko wymieniać to ok.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

12 Maj 2019, 15:05

Jak znajdę czas to podłącze się sam pod VAG kabel mam sprawdzę jak działa przepływomierz podam ci wartości. Druga sprawa czy nada się przepływa z VW Bora 1.9 tdr aby sprawdzić ewentualnie
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

12 Maj 2019, 15:52

Zrób logi, albo chociaż na początek kody błędów.
A co do prze pływki silnik 1,9 tdi to trochę coś innego, tutaj benzyna, ja bym spisał nr z przepływki i po prostu szukał chodzi o ten numerek:

no i przy okazji mówisz że 1k kosztuje...
tutaj masz nówkę ori Bosch za 760
[link do oferty na Allegro wygasł]

a tutaj używany za 240
[link do oferty na Allegro wygasł]

no chyba że masz taki numer który jest drogi...
Sprawdź po prostu - odczytaj.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

14 Maj 2019, 12:20

Pionek napisał(a):no chyba że masz taki numer który jest drogi...

A można mieć też nr, który jest tani:
[link do iParts wygasł]
[link do iParts wygasł]
Ale to głównie tyczy się tych nowszych 1.8t.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

14 Maj 2019, 14:34

Tutaj podaje kody błędów jutro postaram się zrobić próby plus wrzucam filmik jak obroty się zachowują podobno taki objaw daje padnięty silnik krokowy..

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


https://imgur.com/a/r29hTw5
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

15 Maj 2019, 15:54

Próbowałeś wykasować te błędy lub odłączyć akumulator?
Mogą one wynikać z wielu rzeczy i niekoniecznie są stałymi błędami, tylko zapisane chwilowo, trzeba zobaczyć czy coś powróci - czyli błąd stały czy nie.

Ale oprócz tych błędów logi to podstawa, bo nie wiemy jak się zachowuje silnik podczas pracy.

16514 - to błąd sondy, być może nieunikniona wymiana ale najpierw bym odłączył akumulator lub po prostu wykasował błędy i zobaczył czy powrócą.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Maj 2019, 16:15

Lepiej wykasować vagiem czy odłączyć aku ? bo wcześniej mechanik kasował ale nie które powróciły i pytanie na ile go odłączyć jak tak ?
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

15 Maj 2019, 18:48

Ja bym odłączył na 15 min i potem sprawdził

Ale w tym układzie podstawa to jednak logi, ważne żeby przed każdym przejazdem tez wykasować z błędów komputer, nawet jak ich nie ma.
No i wtedy coś konkretnego się zobaczy jak paliwo, przepływka, zapłon itd
Turbiny się pewnie nie oceni bo nie ma map sensora zdaje się ale chociaż wypełnienie N75 itd

Tym bardziej ze wspominałeś że coś zamula na chwilę w trakcie przy chyba 3 tys?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Maj 2019, 21:58

na gdzieś łapie muła na 3.5 4k obrotów później jakoś się kręci i później znowu muł lekki..Mam jeszcze pytanie czy to może być też wina serwa hamulcowego ? ponieważ drugi raz zassało mi cały przewód gumowy i nie było przepływu po wyciągnięciu tego filterka zaworu zaczęło syczeć ?
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1

16 Maj 2019, 11:38

Wrzucam logi statyczne Statyczny:
Grupa 009: http://vaglogi.pl/log-009_2FU2R.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_Q8V5KoR.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_H5Zvd.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_hrOm2a.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_Iog5Q.html
Grupa 005: http://vaglogi.pl/log-005_6V5T4.html
Grupa 006: http://vaglogi.pl/log-006_y70wof.html
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_L859i.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_8q5yV37.html

Odłączyłem dziś aku na 20min przeskanowałem vcds wyskoczyły mi błędy 5 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-00 - -
00528 - Shareware Version. To Decode all DTCs
06-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16497 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0113 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
01247 - Shareware Version. To Decode all DTCs
26-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A

Skasowałem je został jeden błąd 1 Fault Found:
00528 - Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)
06-00 - Signal too High
IMMO
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1