Audi A3 - Problem z poprawną pracą silnika

12 Wrz 2007, 01:07

Witam

Mam problem z poprawną pracą silnika. Audi A3, 1997r 1.6 benzyna, klimatyzacja. Od pewnego czasu (3 miesiące) samochod dziwnie sie zachowuje. Na początku problem pojawial sie raz na miesiac, ostatnio prawie codziennie. A mianowicie silnik gaśnie podczas jazdy. Pierwsze poranne odpalenie auta, niby wszystko dobrze, ale po przejechaniu kilku kilometrow silnik zaczyna wariować. Wskakuje na wyższe obroty ok. 1500-2500 RPM, poczym zaczyna sie dusić, traci moc i staje. Przez następne kilka minut mam problemy z odpaleniem, zachowuje sie jakby nie dostawał paliwa. Kręcę aż wkońcu z wielkimi oporami pomału zaskakuje, rozkreca sie i dziala. Na początku problem pojawial sie gdy miałem niski poziom paliwa w baku, ale ostatnio to juz nie jest reguła. Podejrzewałem wode w paliwie albo jakies brudy, ale ostatnio to sie dzieje gdy mam 1/2 zbiornika. No i tylko zdaża sie to raz po odpaleniu i przejechaniu kilku km. No i dlaczego zwiększa mi to obroty? Do tego czasem na wolnych obrotach, gdy wciskam gaz samochod nie zawsze plynnie wchodzi na wyższe obroty a lekko się przydusza. Dopiero wtedy strzałka RPM idzie w góre.
Byłem u mechanika, jak na złość im samochód działał dobrze, komputer nie pokazał żadnych błędów, mówili ze silnik rewelacja hehe.
Dolewałem też jakieś środek do czyszczenia wtrysków - bez rewelacji.
Zmieniłem stacje paliw - też nie pomaga.

Jestem aktualnie w UK, tutejsi polscy mechanicy nie pomogli, do angielskich chętnie pojade tylko musze odszukać dobrego, bo u tych co byłem rozkładają ręce...

Zapomnialem dodać ze jedyna usterka jaką znalazłem to czujnik temperatury silnika, strzalka wogole sie nie unosi no i komputer tez cos o tym informował, ale mechanicy powiedzieli że to nie ma nic wspólnego.

Może ktoś miał podobny problem albo pomoże gdzie szukać jego żdródła.
Z góry dziekuje.
Pielciu
Nowicjusz
 
Posty: 3

12 Wrz 2007, 17:54

Prawdopodobnie siadł regulator ciśnienia paliwa lub pompka paliwa nie podaje paliwa o odpowiednim ciśnieniu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Wrz 2007, 23:48

A czy to można jakoś sprawdzic zanim się tę cześć wymieni?Nie wiem jak z kosztami takiej wymiany, ale tutaj raczej mechanicy sie średnio znaja, więc nawet jak im to powiem to bez zastanawiania to wymienia, nawet jeśli nie tu przyczyna...
No i czemu komputer nic nie wyświetla? Czy takie usterki cieżko zlokalizować?
Pielciu
Nowicjusz
 
Posty: 3

12 Wrz 2007, 23:54

ECM tego nie wyświetli,ponieważ jest to część mechaniczna,nie podłączona pod komputer.Ciśnienie paliwa powinien zmierzyć każdy mechanik.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Wrz 2007, 18:39

Okey, wszystko jasne, tylko jedna rzecz nie daje mi spokoju...czemu to sie dzieje tylko raz po odpaleniu silnika i przejechaniu kilku km. I też nie ma zasady, czasem jeżdże 2 dni i nic się nie dzieje. Gdyby to był problem pompy, to nie powinno się tak dziać non stop, a przynajmniej kilka razy podczas jazdy?
Pielciu
Nowicjusz
 
Posty: 3

14 Wrz 2007, 23:10

Być może pompa jest ok,a zacina się tylko reguator ciśnienia.Niewykluczone,że jest też problem z powietrzem dostarczanym do mieszanki.Niw wiem,czy ten model ma regulator przepustnicy,czy silniczek krokowy.Ale werto to sprawdzić i ewentualnie wyczyścić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LS - ponad 2500 bieżących udoskonaleń
    Od premiery w roku 2006, dotychczasowa generacja LS przeszła ponad 2500 bieżących udoskonaleń, zaś najnowszy LS dodaje do tego kolejne 3000 zmian, a wśród nowych elementów oraz innowacji technicznych znalazły ...
    Największy rozpraszacz kierowcy? Jazda na zderzaku
    Co najbardziej rozprasza kierowców podczas jazdy? Brytyjscy kierowcy twierdzą, że jest to widoczny we wstecznym lusterku samochód, który jedzie zbyt blisko nich. Jazda na zderzaku to problem również ...

20 Wrz 2007, 22:07

jaki masz wtrysk mechaniczny czy elektroniczny?
BMW baum mus wek
eda
Początkujący
 
Posty: 70
Miejscowość: czechy

16 Lip 2010, 22:06

Problem z poprawną pracą silnika.

Wiatm!! posiaam audi a3 1.6 1998 r climatronik. auto po przejechaniu kilku kilometrów wchodzi na wysokie obroty i nie schodzi z nich. po wyłączeniu silnika nie moge odpalic... po kilku minutach odpala i da sie przejechac kilka kilometrow albo nawet i kilkadziesiat ale to nie zawsze... byłem u mechanika kazał wymienic przepływomierz. kupiłem nowy i załozyłem nic nie pomogło... mechanik wykasował 2 błędy i nic... przeczyscił przepustnice i tez nic nie pomogło. byłem u drugiego mechanika i powiedział ze podepnie pod komputer i wgra nowy program do komputera zwiazany z przepustnica. ja od samego poczatku stawiałem na silniczek krokowy. prosze o pomoc co robic... bo juz tyle pieniedzy wydałem...
Marcin77xx
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: katowice