Audi A4 1,8 20v problem z odpalaniem zimnego silnika

25 Gru 2009, 21:59

Witam mam audi a4 1,8 20v 1996r. Problem polega na tym że auto ciężko pali gdy jest mróz i czym zimniej tym trudniej go odpalić, gdy już odpali nie może wejść na obroty a jak próbuje go przegazować to się dusi nie ma mocy i strzela z tłumika po ok.30 sekundach do minuty jest już dobrze a jak się rozgrzeje to chodzi tak jak powinien jakby mu nic nie dolegało.Poza tym dziwne jest dla mnie to,że gdy wracałem z trasy i silnik był ciepły gdy go zgasiłem i po chwili ponownie uruchomiłem to wchodził na ok 900 obr/min a teraz na ciepłym silniku gdy go zgasze i po sekundzie włącze na nowo wskakuje na 1200 obr/min tak jak by zaczyna od ssania na nowo a przecież jest ciepły,przez to spala więcej niż powinien mam ten samochód już 3 lata i pierwszy raz sie coś takiego zdarza. Dziś jak odpalałem silnik na zimno to nie załączył ssania a na rozgrzanym gdy go po sekundzie odpaliłem na nowo to załączył ssanie, więc zrobił odwrotnie!.Wszystko by wskazywało na czujniki temperatury więc je wymnieniłem tak jak filtr paliwa,powietrza i nawet paliwo wlałem z z innej stacji benzynowej i nic.komuter pokazywał błąd sondy lambda i temperatury ale po wymianie czujników nie podłączałem go pod komputer więc nie wiem może trzeba jeszcze błędy pokasować.Prosze o pomoc tylko nie na chybił trafił.
peter 82
peter 82
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Kamień pomorski
  • 26 Gru 2009, 00:17

    Podłącz pod komputer i sprawdz,czy błędy faktycznie zanikły.Skasuj je i przy okazji sprawdz wskazania czujnika temperatury na zimnym silniku.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    26 Gru 2009, 10:14

    Nawet jak wymieniłeś czujnik temp. to i tak jest błąd (chwilowe rozłączenie)- bardzo istotny jest jeden z czujników tzw. G12 który przesyła impuls do sterownika silnika jaka jest w danej chwili temp. i steruje ssaniem.
    Na zimnym silniku nie sprawdzisz temp.- musisz podłaczyć VAG-a i porównać wskazania z wskazówką na desce roździelczej (jesli termostat jest dobry to wskazania też będą).
    Wyczyść przepustnice i sprawdź odme czy nie jest zapchana.
    Jaki to typ silnika?
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    26 Gru 2009, 18:43

    Przepustnica była czyszczona 4 miesiące temu a silnik 4cylindrowy rzędowy 2 wałki rozrządu 5 zaworów na cylinder 125 koni.
    peter 82
    peter 82
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Kamień pomorski

    26 Gru 2009, 20:25

    Mi chodziło o to czy to np. ADR -taki sam silnik jak mój a problemów z nim nie mam zadnych.
    Sprawdź jescze wszystko pod VAG-iem moze coś przeoczyli lub doszedł jakiś błąd po wymianie sondy.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    28 Kwi 2010, 18:05

    Miale identyczny problem jak peter 82 i okazalo sie ze mialem peknieta izlacje na przawodzie wysokiego napiecia. zaizolowalem przwod i wszystko OK! :grin:
    sila2006
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: Pulawy

    28 Kwi 2010, 21:12

    Zadne ok, takie drutowanie to jedynie dorazna naprawa w trasie. Jesli nie chcesz miec powazniejszych klopotow wymien uszkodzony przewod na nowy, najlepiej caly komplet.
    dark13
    Początkujący
     
    Posty: 84
    Miejscowość: szczecin