Problem z odpalaniem zimnego silnika Kangoo II 1.5 dci

Problem z odpalaniem zimnego silnika Kangoo II 1.5 dci

01 Lip 2014, 09:40

Witam,
Mam problem z odpaleniem zimnego samochodu. Trzeba kręcić kilka, kilkanaście razy. Im zimniej na zewnątrz tym gorzej. Świece żarowe są OK. Na ciepłym silniku pali za pierwszym razem, ale nie od tyknięcia. Mam wrażanie, że problem z czasem się pogłębił. Kiedyś używałem grzałki do silnika i było jako tako ale niestety mi padła. Znajomy poradził mi zapalanie na Plaka, to działa. Nie wiem tylko czy można ciągle odpalać w ten sposób, czy nie uszkodzę silnika?
Może ktoś wie co to może być?
bober16060
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 01 Lip 2014, 09:35
Auto: Renault Kangoo II
Silnik: 1.5 dci 86KM

Re: Problem z odpalaniem zimnego silnika Kangoo II 1.5 dci

01 Lip 2014, 20:42

Świece ok, ale sterowanie nimi też jest ok? Napewno podgrzewają komorę?
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14481
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Problem z odpalaniem zimnego silnika Kangoo II 1.5 dci

01 Lip 2014, 20:59

Nie jestem kumaty w tym temacie ale może zacząć od podstaw - sprawdzenie ciśnienia sprężania, luzów na zaworach , ciśnienia paliwa na listwie CR, wtryskiwaczy na przelew etc..... Teraz jest lato , w miarę ciepło a te silniki w takich warunkach odpalają nawet ze spalonymi świecami żarowymi. Mogę się mylić.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Problem z odpalaniem zimnego silnika Kangoo II 1.5 dci

02 Lip 2014, 10:30

Witam,
Świece sprawdzone - 100%OK. Zrobiłem test przelewowy po 4 min. wyszło mi na dwóch wtryskach ok. 80, a na dwóch ok 100ml - to chyba za dużo? Czy to może być przyczyna?
bober16060
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 01 Lip 2014, 09:35
Auto: Renault Kangoo II
Silnik: 1.5 dci 86KM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MINI by PUMA - Dynamiczny styl jazdy i sportowa moda MINI by PUMA - Dynamiczny styl jazdy i sportowa moda
    Producent samochodów, firma MINI, oraz lifestylowa marka odzieżowa PUMA podpisały umowę partnerską zacieśniającą ich kilkuletnią współpracę. Umowa ta stanowi połączenie sił dwóch innowacyjnych marek-ikon, ...
    [B] C3 I 1,4 / Punto II 1,2 / Colt V 1,3 / Ibiza II 1,4 [B] C3 I 1,4 / Punto II 1,2 / Colt V 1,3 / Ibiza II 1,4
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 80KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002r. Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C3 I 1,4 - 75KM - Fiat Punto ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI