Problem z odpalaniem zimnego silnika Kangoo II 1.5 dci

01 Lip 2014, 10:40

Witam,
Mam problem z odpaleniem zimnego samochodu. Trzeba kręcić kilka, kilkanaście razy. Im zimniej na zewnątrz tym gorzej. Świece żarowe są OK. Na ciepłym silniku pali za pierwszym razem, ale nie od tyknięcia. Mam wrażanie, że problem z czasem się pogłębił. Kiedyś używałem grzałki do silnika i było jako tako ale niestety mi padła. Znajomy poradził mi zapalanie na Plaka, to działa. Nie wiem tylko czy można ciągle odpalać w ten sposób, czy nie uszkodzę silnika?
Może ktoś wie co to może być?
bober16060
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Renault Kangoo II
Silnik: 1.5 dci 86KM

01 Lip 2014, 21:42

Świece ok, ale sterowanie nimi też jest ok? Napewno podgrzewają komorę?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lip 2014, 21:59

Nie jestem kumaty w tym temacie ale może zacząć od podstaw - sprawdzenie ciśnienia sprężania, luzów na zaworach , ciśnienia paliwa na listwie CR, wtryskiwaczy na przelew etc..... Teraz jest lato , w miarę ciepło a te silniki w takich warunkach odpalają nawet ze spalonymi świecami żarowymi. Mogę się mylić.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lip 2014, 11:30

Witam,
Świece sprawdzone - 100%OK. Zrobiłem test przelewowy po 4 min. wyszło mi na dwóch wtryskach ok. 80, a na dwóch ok 100ml - to chyba za dużo? Czy to może być przyczyna?
bober16060
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Renault Kangoo II
Silnik: 1.5 dci 86KM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 8GR-FXS
    Silnik 8GR-FXS jest kolejną jednostką, którą w napędzaniu kół wspomagają silniki elektryczne. Sam motor wytwarza 299 KM, ale łączna moc układów, w których jest stosowany wynosi już 359 KM. Z takiego ...