Golf IV 1,9 TDI 90 KM 98 r.

26 Paź 2008, 09:58

Witam!

Mam Golfa IV 1,9 TDI 90 KM 98 r. Przy podłączeniu do VAG-a wyskakuje mi taki błąd:

1282 Zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

Zawór N18, N75 oraz przepływomierz zostały sprawdzone i są ok. Może ktoś spotkał się z taką usterką? Czym może być spowodowany taki błąd? Gdzie jest i jak wygląda ten zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego? Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
Ostatnio edytowany przez domel28, 28 Kwi 2010, 09:12, edytowano w sumie 1 raz
domel28
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 27 Kwi 2010, 19:52

    Witam, wyswietla mi ten sam błąd tyle że w Skodzie Superb 1.9 TDI 131KM. Przy wyłączniu silnika targa motorem, i na komputerze z vagiem pojawia się komunikat "błąd klapy kolektora ssącego - błąd sporadyczny". Jak poradziłeś sobie z tym problemem?
    Pozdrawiam
    adam26760
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: płock

    27 Kwi 2010, 20:12

    Jak techniczny tekst ktoś tłumaczy translatorem to tak wychodzi.
    Klapa to po polsku przepustnica.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    27 Kwi 2010, 20:22

    Co Ty nie powiesz? Jakbyś nie widział to napisałem cytat w cudzysłowiu " "więc jest to komunikat przepisany z programu, a forum jest od pomagania i rozwiązywania tematów a nie od mądrzenia
    adam26760
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: płock

    27 Kwi 2010, 20:24

    Problem w tym ze generalnie w dieslach nie ma przepustnicy \
    Wystarczylo uzyc google i
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=195442
    dark13
    Początkujący
     
    Posty: 84
    Miejscowość: szczecin

    27 Kwi 2010, 21:38

    andrzej_124 napisał(a):Jak techniczny tekst ktoś tłumaczy translatorem to tak wychodzi.
    Klapa to po polsku przepustnica.


    Wlasnie dobrze ze napisales W koncu o to chodzi A ty adam sie nie madrz bo to nic ci nie da W koncu andzrzej ci wszystko wyjasnil
    elektron1234
    Aktywny
     
    Posty: 306
    Miejscowość: Rzeszow
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy!
      Najważniejszym parametrem ciągnika balastowego jest siła uciągu. Jest ona uzależniona nie tylko od mocy silnika, ale także od tego, jak skutecznie jest przekazywana na osie ciągnika – te zaś muszą mieć zapewniony stały ...

    28 Kwi 2010, 08:31

    ale co mi wyjaśnił? że klapa to przepustnica? a gdzie odpowiedź na pytanie? coś się dzieje złego jak to jest zepsute czy nie warto tego robić ?
    adam26760
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: płock

    28 Kwi 2010, 08:49

    Witam Poprostu gdzie szukac usterki Sprawdz poprostu czy przepystnica sie nie zacina (trzeba ja oczyscic napewno)Mialem to na mysli ze cie "pokierowal'
    elektron1234
    Aktywny
     
    Posty: 306
    Miejscowość: Rzeszow

    28 Kwi 2010, 15:43

    Jaka przepustnica ludzie co wy wypisujecie ktory was widzial przepustnice w dieslu?
    To jest dokladnie klapa gaszaca wiec tlumaczenie doslowne jes prawidlowe.
    Wstawilem link w ktorym jest opisane na przykladzie golfa gdzie mzoe lezec problem i jak go usunac
    dark13
    Początkujący
     
    Posty: 84
    Miejscowość: szczecin

    28 Kwi 2010, 15:58

    dark13 napisał(a):Jaka przepustnica ludzie co wy wypisujecie ktory was widzial przepustnice w dieslu?
    To jest dokladnie klapa gaszaca wiec tlumaczenie doslowne jes prawidlowe.
    Wstawilem link w ktorym jest opisane na przykladzie golfa gdzie mzoe lezec problem i jak go usunac


    Wiem bardzo dobrze ze to klapa gaszaca ale na "chlopski "rozum wszyscy beda wiedziec o co chodzi jak "przepustnice" zobacza
    Link ok jak najbardziej
    elektron1234
    Aktywny
     
    Posty: 306
    Miejscowość: Rzeszow

    28 Kwi 2010, 21:13

    W mercedesie 123 2,5D, w busach 207 jest przepustnica w kolektorze ssącym połączona z pedałem gazu. Warto zobaczyć też kolektor ssący Vectry C 2,2D DTI. Jeszcze silnik 2,5D z Transita ma przepustnicę ale tam do czego innego ona służy.
    Po niemiecku przepustnica to DROSSELKLAPPE
    Ostatnio edytowany przez andrzej_124, 28 Kwi 2010, 23:02, edytowano w sumie 1 raz
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    28 Kwi 2010, 22:09

    Nie wypisuj bzdur
    Przepustnica to jest element ukladu zasilania ktory reguluje doplyw czynnika roboczego do urzadzenia.Diesle nie posiadaja przepustnicy i wiec ich nie maja .Gdzies ostatnio czytalem o jakims nowoczesnym silniku diesla z przepustnica ale to absolutny wyjatek
    To o czym ty piszesz to sa klapy ktore podczas pracy silnika nie zmieniaja pozycji i sluzyly jedynie do odciecia powietrza celem zdlawienia/zgaszenia silnika.
    dark13
    Początkujący
     
    Posty: 84
    Miejscowość: szczecin