Audi A4 1.9 TDI-Problem z silnikem

18 Lut 2010, 20:01

Mam problem z silnikiem w audi a4 1.9 tdi 90 KM 1996r. Silnik po odpaleniu i odczekaniu kilku minut przy 3 000 obrotów zaczyna kołysać się i sprawia wrażenie jakby stracił ciśnienie na cylindrach. Potrafi nawet zupełnie zgasnąć. Po ponownej próbie uruchomienia rozrusznik kręci silnikiem tak jakby nie miał ciśnienia na cylindrach w ogóle. Objawy te są widoczne tylko do momentu gdy silnik nie jest mocno rozgrzany. Podczas tych objawów silnik nie równo pracuje i pojawia się chmura białego dymu. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
miodzio92
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Przasnysz
  • 18 Lut 2010, 20:17

    Pod komp. podłącz i będziesz wiedział co go boli.
    A masz klimatronik? i czy to B5?
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    18 Lut 2010, 20:22

    nie robiłeś ostatnio głowicy nie były wymieniane popychacze hydrauliczne zaworów? po prostu gdy silnik jest zimny olej jest gęsty jak wkręcisz go wtedy na wyższe obroty ciśnienie oleju jest tak duże że popychacze zaworów się rozpierają podpierając zawory stąd zgaśnięcie silnika i brak kompresji przez parę chwil, rozwiązaniem twojego problemu jest zmiana oleju na rzadszy lub jezeli zostały założone nowe popychacze musisz pojeżdzic zeby się ułożyły, najlepiej nie gazować silnika gdy jest zimny.
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    18 Lut 2010, 21:29

    piotrpz87 napisał(a):Pod komp. podłącz i będziesz wiedział co go boli.
    A masz klimatronik? i czy to B5?

    Pod komp był podłączany i nie wykryło żadnych problemów. Klimatronik mam i jest to B5.

    mlody861 napisał(a):nie robiłeś ostatnio głowicy nie były wymieniane popychacze hydrauliczne zaworów? po prostu gdy silnik jest zimny olej jest gęsty jak wkręcisz go wtedy na wyższe obroty ciśnienie oleju jest tak duże że popychacze zaworów się rozpierają podpierając zawory stąd zgaśnięcie silnika i brak kompresji przez parę chwil, rozwiązaniem twojego problemu jest zmiana oleju na rzadszy lub jezeli zostały założone nowe popychacze musisz pojeżdzic zeby się ułożyły, najlepiej nie gazować silnika gdy jest zimny.


    Dzięki za pomoc widzę, że potwierdzają się moje przypuszczenia. Głowica ani popychacze zaworów nie były robione. Jakby to co mówisz nie pomogło będę się jeszcze odzywać.
    Czy może być to też spowodowane za dużym ciśnieniem wytwarzanym przez pompę olejową ?
    miodzio92
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Przasnysz

    21 Lut 2010, 09:26

    cisnieniem oleju steruje zawór jeżeli jest ono za duże wtedy sie otwiera upuszczając ciśnienia ale gdy olej jest zimny wtedy pompa pompuje bardzo dużo a olej jest gęsty i zawór nie jest w stanie odprowadzić nadmiernego ciśnienia, dzieje sie tak najczęsciej przy ujemnych temperaturach, lub gdy zmienia sie gestosc oleju na gestszy problem ten wystepuje najczesciej gdy silnik jest zalany olejem mineralnym który ma duża gestość.
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    21 Lut 2010, 11:36

    Sprawdź wtryskiwacze może już sa do wymiany i przez to ciążko zapala na zimnym silniku i kopci na biało.
    Olej silnikowy - to tylko półsyntetyk ze wzgledu na samoregulatory popychaczy.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne