Audi A4 2.0 FSI rosnąca temperatura silnika 90-110 stopni

16 Sie 2021, 17:55

Audi a4 2.0 fsi (Angol).

Cześć, mam problem z Audi po zrobieniu ok 10 mil wskaźnik temp silnika przekracza 90 st. W ciepły dzień dochodzi do 110 (kreska między 90 a 130 st) dolałem plynu do chlodnicy, nie ma ubytku od 3 dni, wymieniłem termostat i układ nie jest zapowietrzony, sprawdzone dwa razy. Pytanie czy to może być uszczelka pod głowica mimo że nie ma ubytku plynu? Znajomy anglik polecił mi wlac plynu do naprawiania uszczelek Seal gastek steel, zastanawiam się na ile to jest bezpieczne.
Zauważyłem tez ze jak na panelu grzania ustawie max temperatura nawiewu nie dmucha na środku, tylko po bokoch leci gorące. Jak ustawie mniej np 25 26 st leci powietrze ale chłodnawe. Jak ustawie na szybę leci normalnie gorące. Ogolnie to ten nawiew mnie nie interesuje aż tak tylko tak skaczącą temp silnika. Nie wiem za co się chwycić, czy to może być nagrzewnica np do wymiany, wyczyszczenia czy np uszczelka pod głowicą. Jeśli to drugie to czy warto wlac tego plynu do naprawy, profilaktycznie, żeby ewentualnie wyeliminować uszczelkę?
Adam12344
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

16 Sie 2021, 21:33

A może problemem u ciebie jest niesprawny wentylator. Gdy wszystko jest z nim dobrze powinien złączyć się gdy temperatura przekracza 90 stopni. Najłatwiej to sprawdzić na postoju. Auto powinno zacząć coraz bardziej się nagrzewać i powinien włączyć się wentylator. Zobaczysz to np poprzez to że zacznie spadać temperatura oraz być może usłyszysz że zacznie chodzić, przynajmniej u mnie da się go usłyszeć.
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 972
Zdjęcia: 87
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Sie 2021, 22:09

Przepraszam nie dodałem, że wentylator chodzi. To chodzi o ten duży wentylator z czoła samochodu? Załącza się normalnie. Też to sprawdzałem.
Czy to możliwe jest ze to jest awaria nagrzewnicy? Nie wiem przytkana powoduje zly obieg plynu przez co auto się grzeje? Wycieku plynu nie zauważyłem. Od 3 dni od dolania jest ciągle tyle samo,patrząc wizualnie na "oko". Dzisiaj podłożyłem karton na noc. Chociaż znajomy mi powiedział że w samochodzie mam osłonę od dołu i karton moze mi nic nie powiedzieć.
Korek i bagnet od oleju sprawdzałem nie ma śladów wody (sprawdzał też kolega i przypadkowi ciekawski rodak na parkingu).
Czy to możliwe że uszczelka pod głowica ma mikro dziure ale nie powoduje ubytku plynu chłodniczego? Ciagle zastanawiam się czy ten płyn naprawczy do uszczelki może mi pomóc. Wiem że to tymczasowe rozwiązanie. Ale jeśli zalepi mi jakiś drobny ubytek i awaria ustąpi to przynajmniej bede wiedział co naprawiać.
Bo szczerze mówiąc, takie zgadywanie, czy to uszczelka czy pompa wody czy może nagrzewnica to dość kosztowne jest i czasochłonne a budżet mi się ledwo dopina w tym miesiącu.
Adam12344
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

17 Sie 2021, 06:52

Ale wahania miedzy 90 a 110 to optymalna temperatura.
Podlacz pod kompa zobacz czy licznik Cię nie oszukuje.
Ps te uszczelki pod głowicę w płynie to ściema
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Sie 2021, 07:08

Mówisz że to ściema? Mimo tyłu pozytywnych komentarzy?

Jak dochodzi do 110 to na komputerku w aucie wyskakuje błąd "coolant" i po chwili znika co oznacza że jednak coś go boli. Zazwyczaj mialem temperature ok 90 st. Jak wzrastała powyżej to tylko nieznacznie, ale nigdy tak żeby mi błąd wyskakiwał
Z licznikiem miałem problem jakies 2 msc temu wgl nie pokazywał mi temperatury (nawet po godzinnej jeździe pokazywało 50 st)
Mechanik wymienił mi dinks(czujnik? Wtyczkę? Czy jak to się tam fachowo nazywa)
Adam12344
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

17 Sie 2021, 08:04

Sprawdzałeś odczyty temperatury na kompie czy pokrywają się z tymi na liczniku?
Adam12344 napisał(a):Mówisz że to ściema? Mimo tyłu pozytywnych komentarzy?

Lep na dupe, tyle w temacie, tak samo jak jak te płukanki. Na samym naszym forum ile jest pozytywnych wpisów na takie wynalazki, szkoda ze 80% z nich to podstawione osoby które mają na celu słać pozytywne opinie na dane produkty.
Jak chcesz w 90% potwierdzić/zaprzeczyć swoim myślom o UPG kup test na CO2 w układzie chłodniczym.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Sie 2021, 08:34

Muszę znaleźć kogoś z komputerem. A teraz jestem w pracy.
No ja mówiłem o komentarzach na Amazonie czy eBay. Mi to kolega Angol polecił.

Test na co2? To jest ta magiczna substancja która powie mi czy w zbiorniku chlodnicy jest coś innego niż chłodziwo?
To mam kolejne pytanie.
Jak zmienialiśmy termostat. Mieliśmy problem z uszczelką (o ring) 2 razy wkładaliśmy stara uszczelkę i sprawdzali woda. Skończyło się na tym że pojechaliśmy do sklepu po nowa i wycieka wiadomo ustal.
Teraz pytanie czy ten test nie pokaże mi fałszywego wyniku? Przepraszam za debilne pytanie. Jestem laikiem. A jestem też taki ze może czegoś nie umiem sam wymienic ale lubię wiedzieć, chodzby po to żeby mnie mechanik nie oszukał :) wiecie jak jest za granicą między rodakami trzeba uważać. A idąc do Angola też warto mu powiedzieć więcej niż "my car is no good" :)
Adam12344
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

17 Sie 2021, 09:00

Test jest na obecność spalin w układzie chłodzenia a nie na wycieki.
Wpisz sobie w Google test na UPG i wszystkiego się dowiesz co jak i po co, bez sensu zebym powielał sprawdzone info ogólnodostępne.
Poziom płynu na układzie zimnym i rozgrzanym jak wygląda?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Sie 2021, 11:57

Na rozgrzanym wydawalo mi się wczoraj że jest mniej niż na zimnym dzisiaj rano ale przyjrzę się temu jeszcze dokładnie. Dzisiaj po pracy i wieczorem jak wystygnie.
Masz racje poczytam później na temat tego testu. Jutro przyjdzie mi przejściówka do scanowania więc będę mógł sam sprawdzić, zobaczymy co mi wyjdzie.
Adam12344
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

18 Sie 2021, 14:29

Kao napisał(a):Podlacz pod kompa zobacz czy licznik Cię nie oszukuje.

Dokładnie. Wskaźnik na desce nie jest dokładny i wskazuje tylko temp. orientacyjną. Podłącz pod kompa, albo zwykły ELM327 + jakaś darmowa apka na smartfona i będziesz wiedział dokładnie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Sie 2021, 15:19

Czekam na przesyłkę. Podłącze i zobaczę bo może faktycznie się okazać, że podaje mi zawyzona temp. Ale z drugiej strony czemu po osiągnięciu przez wskazówkę 110 st wyskakuje mi błąd coolant'a?
Adam12344
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

18 Sie 2021, 23:05

Tak jak na dwóch dodanych zdjęciach wskaźnik pokazuje ok 110st w systemie pokazało mi 98 st i wyskoczył błąd.

Tylko że ja dzisiaj zauważyłem dziwny problem. Przy takiej temperaturze wiatrak powinien chodzić i to na 2 biegu.(?)
Wiatrak chodzi, ale tylko jak mam włączony nawiew w aucie wyłączę nawiew wiatrak się wyłącza. Niechcacy to zauważyłem jak sprawdzałem temperature.
Z racji że jestem laikiem to dla pewności, wiatrach układu chłodzenia to ten wiatrak z przodu auta??.
To wcale mi nie pomaga co dzisiaj odkrylem i rodzi więcej pytań.
Bo skoro nawiew mam włączony cały czas a wiatrak działa przy włączonym nawiewie ( jak się domyślam to i tak nie jest dobrze), to dlaczego układ chłodniczy mi się przegrzewa? Bo wiatrak pracuje za słabo, wolno i nie nadąża chłodzić
Adam12344
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

19 Sie 2021, 06:05

Adam12344 napisał(a):Wiatrak chodzi, ale tylko jak mam włączony nawiew w aucie wyłączę nawiew wiatrak się wyłącza.

Zapewne masz włączoną klimę.
Normalna temp cieczy to między 90 a 100 stopni. Czasem zdarza się, że jest to nawet 110 stopni. Termostat otwiera się między 95 a 98 stopni.
Wentylator włącza się między 110 a 115 stopni i wyłącza przy około 95. Ale nie jest to jakaś norma.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Sie 2021, 07:22

Econ wyłączony jest. Nie wiem dziwna sprawa jak dla mniezwlaszcza ze wszędzie ludzie piszą że no te ok ok 100 st jest ok. A dla mnie to dziwna sprawa bo tak mi się dzieje po ok 10milach i jeszcze to ostrzeżenie wyskakuje.
Nie wiem gdzie szukać przyczyny teraz. Już mnie głowa boli od czytania
Adam12344
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2

19 Sie 2021, 07:48

A tak z ciekawości... to kiedy wymieniałeś płyn chłodniczy? Bo może jest stary jak auto :roll:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007