Audi A4 B5 1.8 - padający akumulator

23 Mar 2020, 23:34

Ale żeście namieszali...
OW05 napisał(a):Skoro masz zmierzony pobór całkowity na postoju i wynosi on 20mA, to jest znikomy i nie ma wpływu na rozruch po wskazanym czasie.

Ale jakie 20 mA :?: O czym ty piszesz :?:
Wg zdjęcia, multimetr jest w zakresie pomiaru prądu na 5A. Miernik pokazuje 0,12A, więc 120mA, jak pisał sam autor. A 120mA to o wiele za dużo.
OW05 napisał(a):Nie widać na zdjęciach jak masz podpięty, ale do mierzenia prądu musiałbyś mieć wpięty w szereg ten multimetr. Gniazda w multimetrze z kolei zostawiasz w ten sposób co masz.

kochacz napisał(a):Czerwony kabelek przytyknięty do klemy minusowej, a czarny do minusa akumulatora. Czy dobrze rozumiem, że pobiera 0.12A czyli 120mA?

Pobór prądu był mierzony prawidłowo - ściąga się klemę minusową z aku i między tą klemę a bolec minusowy aku podłacza się elektrody miernika. Czyli autor prawidłowo zmierzył pobór prądu.
Więc teraz robisz tak samo - odpinasz klemę minusową z aku, między klemę a aku wpinasz miernik tak jak poprzednio i wyjmujesz po kolei bezpieczniki patrząc za każdym razem na miernik, obserwując przy którym bezpieczniku prąd spadnie poniżej 50mA, czyli 0,05A na mierniku. Zacznij od radia, bo zazwyczaj to radia jak padną pobierają dużo prądu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Mar 2020, 23:47

MotoAlbercik napisał(a):Ale jakie 20 mA :?: O czym ty piszesz :?:
Wg zdjęcia, multimetr jest w zakresie pomiaru prądu na 5A. Miernik pokazuje 0,12A, więc 120mA, jak pisał sam autor. A 120mA to o wiele za dużo.


O pomiarze z pierwszego wpisu. To zdjęcie ze 120mA autor wstawił jak już mu odpisywałem, a moja odpowiedź pojawiła się po jego wpisie. :)
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

24 Mar 2020, 22:38

Problem rozwiązany.
Sprawdzałem każdy bezpiecznik i nic nie przyniosło efektu, wyczyściłem też mase, bo była zaśniedziała.
Okazało się, że prąd pobierały światła do jazdy dziennej, które automatycznie się włączały wraz z autem. Były podłączone przewodem do minusa akumulatora i od razu po odłączeniu pobór spadał z 0.12A do 0.01A.
kochacz
Nowicjusz
 
Posty: 9

25 Mar 2020, 15:46

W sumie mam jeszcze jedno pytanie, a nie będę specjalnie zakładał nowego tematu.
Czy jeśli akumulator rozładował się do tych 8/9V i odpalę auto na kable, to czy alternator doładuje go do 100%? Bo w internecie są różne opinie i niektórzy piszą, że tak a inni, że powinno się podłączyć pod prostownik.
kochacz
Nowicjusz
 
Posty: 9

25 Mar 2020, 17:08

Naładuje się, ale musi mieć trochę czasu. Będzie początkowo ładowany dużym prądem, dużo większym, niż z prostownika. Zdrowiej i dla akumulatora i dla samochodu byłoby podładować go wcześniej prostownikiem i odpalić bez kabli.
Istotniejsze od tego jak naładujesz jest, żeby jak najkrócej był w stanie tak niskiego napięcia.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX z pióropuszem. Kolejny nietypowy projekt
    Brytyjski oddział Lexusa zorganizował nietypowy konkurs. W ramach akcji Lexus Design your own Tattooed Car każdy mógł zaprojektować własną grafikę, która miała szansę trafić na nadwozie crossovera UX. Wygrał ...
    SsangYong Tivoli - druga generacja modelu
    Jesień 2019 to czas nowości SsangYong’a. Pierwszą z nich jest wprowadzenie na polski rynek nowej wersji Tivoli. Nowe Tivoli ma długość 4225 mm, szerokość 1810 mm oraz wysokość 1613 mm. W porównaniu do poprzedniej ...