Audi A4 B5 cena ??

11 Lip 2017, 11:29

Witam, chciałbym się zapytać ile bym potrzebował kasy na auto Audi A4 B5 w dobrym stanie wizualnym jak i technicznym. Prosiłbym o podanie ceny silnika 1.6 i 1.8, oczywiście mniej więcej ile muszę liczyć ? Dziękuję i pozdrawiam.
MistrzBzBz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 02 02 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0,9 39KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lip 2017, 11:50

1.6 nie patrz nawet.

Za dobre 1.8 ja wiem... Tak od 6 tyś pewnie w górę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lip 2017, 11:57

Dlaczego 1.6 nie wchodzi w grę ?
MistrzBzBz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 02 02 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0,9 39KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lip 2017, 11:59

Do tej budy jest za słaby. Jedzie jak Tico, pali jak BMW, zero radości z jazdy, zero ekonomii i żadnego sensownego argumentu.
1.6 był oferowany tylko dlatego, żeby cennik otwierał się ładniejszą kwotą.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lip 2017, 19:27

galakty napisał(a):Jedzie jak Tico
no no no, Tico to Ty szanuj :angry: jak silnik zdrowy i buda w rozkładzie to nawet idzie :mrgreen:

Miałem (nie)przyjemność prowadzić a4 b5 z tym silnikiem i to była katorga, a spalanie jak w mocniejszym 1.8. Szukaj większego silnika, bo naprawdę warto, a różnica w ubezpieczeniu czy spalaniu pomijalna. No i 1.8 później jakoś sprzedasz
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Lip 2017, 22:00

A, iż zapytam jeszcze tylko tyle, duża jest różnica w spalaniu miedzy 1.6 a 1.8 ? Chodzi mi tutaj o ekonomiczną jazdę ilę można osiągnać ?
MistrzBzBz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 02 02 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0,9 39KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LFA - 7 ciekawych faktów
    Kultowy Lexus LFA, jedyny w swoim rodzaju supersamochód japońskiego producenta aut luksusowych, został wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy. To niezwykle wyrafinowane od strony technicznej ...
    Crossover Mitsubishi ASX po face liftingu
    W polskich salonach spod znaku Trzech Diamentów zadebiutował właśnie znany i ceniony przez klientów crossover Mitsubishi ASX po face liftingu. W odświeżonym Mitsubishi ASX 2013 unowocześniono przód, tył ...

11 Lip 2017, 22:04

Różnica jest praktycznie żadna. Chodzi o to, że zanim się rozpędzisz takim 1.6 do akceptowalnej prędkości (np. 90 km/h) to 1.8 już dawno ją utrzymuje i spala mniej. Najwięcej spala się na przyspieszaniu, dłuższe rozpędzanie, większe spalanie.
A4 jest po prostu za ciężkie i tyle, chcesz to bierz 1.6 ale to głupota, skoro jest możliwość wziecia 1.8.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lip 2017, 22:30

A jeszcze ostatnie (iż tak ładnie się dowiedziałem wszystkiego za co dziękuję!), naprawy w A4 1.8 są bardzo drogie ?
MistrzBzBz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 02 02 2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0,9 39KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lip 2017, 22:33

Najdrożej wyjdzie zawieszenie. Silnik nie jest drogi w utrzymaniu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lip 2017, 23:59

To jest ten silnik z 20 zaworową głowicą więc tanio nie będzie ale super drogo też nie. Coś jak 1,8T tylko tyle że taniej bo nie ma turbo i drogiego sprzęgła z dwumasą ale na rozrząd trzeba z 650 zł szykować, cewki czy świece też będą droższe niż np w Audi A2 1,4 albo Lupo 1,0

Jakby tak padła uszczelka pod głowicą to trochę wydatków będzie ;) ale bez przesady :) No i to wyższy segment niż kompakty typu A3 czyli zawieszenie automatycznie kosztuje swoje tak jak w Passacie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

12 Lip 2017, 09:25

Bez przesady z tymi zaworami, konkurencja od dawna montowała po dwa wałki i silniki jakoś się nie sypią ;) Rozrząd wcale jakoś dużo droższy nie jest, bo niby czemu? Wymieniasz to co w zwykłym jedno wałkowym.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Lip 2017, 10:46

Nie wiem czemu jak pojawia się temat aldi to na pierwszym miejscu jest maglowany koszt użytkowania... więc jak jest ważny koszt to niech sobie autor kupi z tego samego roku avensisa1 który nawet z najmniejszym silnikiem i tak lepiej jedzie, mniej pali i się nie psuje. Wtedy będzie tanio a jak kupuje ałdi to kupuje premium więc po co cały czas maglować koszty użytkowania zresztą auta przy którym słowo bezawaryjność pasuje jak świni siodło :D .

p.s.

Mój kolega zastanawia się nad b5ką o zabarwieniu sportowym i nie ma pitolenia o kosztach bo w szczegółach nie mają nic wspólnego z niemiecka taniością tylko magluje technikę/komfort...i tu powinno być tak samo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lip 2017, 21:36

Audi A4 B5 i niskie koszty użytkowania? No może jeszcze silnik 1.6 można podciągnąć pod niskie koszty, bo jest prosty jak cep, ale na pewno nie 1.8. Tam są 2 wałki rozrządu i 2 rozrządy - na pasku i na łańcuchu, by wymienić ten na pasku trzeba zdejmować cały przód, bo innego dojścia nie ma, także to 650zł to chyba po bardzo dużych znajomościach albo bez wymiany pompy. Łańcuch też nie jest wieczny, ale większym problemem jest jego napinacz, który jak padnie to potrafi swoje kosztować (szczególnie w późniejszych rocznikach). Brak dwumasy? No to się zdziwicie, bo spora część 1.8 (mówię tu o silniku wolnossącym, 125KM) ma dwumas, co jak na tamte lata jak i w ogóle biorąc pod uwagę silnik benzynowy bez turbo jest ewenementem. Co prawda on przetrwa sporo, ale trzeba mieć to na uwadze. Co jeszcze? Zawieszenie przednie i sporo rzeczy, które mogą paść. Od 98 roku nawet głupi immobiliser jest montowany w liczniku, więc jeśli licznik padnie od starości, co się częste zdarza, to sama wymian plug&play nie wystarczy. Auto jest w prowadzeniu i jeździe naprawdę super, ale jak poprzednik wspomniał niestety jest już to półka premium, więc i koszty użytkowania, mimo, że samochód leciwy, mogą być spore.

Cena zależy od roku i stanu, biorąc pod uwagę stan dość dobry, to za 1.8 przedlifta będzie trzeba dać co najmniej 5500-6000zł, ale lepiej już się rozejrzeć za poliftem 98+, ale tu już potrzeba z 7000 co najmniej, przy czym tak jak wspomniałem cena zakupu to nic w porównaniu do późniejszych kosztów eksploatacji. Weź też pod uwagę, że zarówno silnik 1.6 i 1.8 są diabelsko nieekonomiczne, nie porównuję nawet do japońskich benzyniaków, które słyną z małego spalania i niezawodności (np. Accord VI 1.8), ale po prostu benzyniaki w Audi, tym bardziej takim ciężkim jak A4 palą sporo, więc zastanów się, czy chcesz kupić benzynę bez gazu, bo jeśli kupisz w średnim stanie, to nie dość, że będziesz dokładał, to jeszcze na stacji majątek zostawiał. :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

13 Lip 2017, 20:54

Krótko mówiąc bardziej ekonomicznym wyborem byłyby auta na wspólnej płycie kompaktowej VAGa: Golf IV, Bora, Audi A3, Seat Toledo II/Leon I, Skoda Octavia I.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002