Audi A4 B6 czy B7? A może coś innego?

12 Mar 2016, 11:18

Witam,

jako, że moje obecne auto jest już na wykończeniu i nie opłaca mi się go naprawiać, zmuszony jestem zakupić nowy samochód. Zastanawiałem się nad kupnem Audi A4 B6 lub B7 - i tu pojawia się poje pierwsze pytanie, które auto jest lepsze, nie pod względem "bajerów" i osiągów (bo nie na tym mi zależy), ale pod względem żywotności/awaryjności?

Czytałem przeróżne rzeczy na temat obu aut i generalnie wychodzi na to, że B7 są bardziej napchane elektroniką, mają więcej wad. Generalnie zastanawiałem się nad "dieslem" i z tego co wiem, B7 są na pompowtryskach, mają koła dwumasowe itp (co wiąże się z droższymi i częstszymi naprawami), zaś B6 z 2004 roku w dieslu można dostać bez pompek itp i były to te silniki co 500tys+ km potrafiły przejeżdzać. Ile w tym prawdy? Nie wiem, coś usłyszałem, coś przeczytałem - być może jest to wierutna bzdura :) Nie miej jednak pytam was, jak to w końcu jest i mam nadzieję na rozwiązanie mojego problemu.

Tak naprawdę zastanawiam się również czy lepiej byłoby kupić diesla czy lepiej benzynę. Jeżdżę tylko na weekendy (czasem w tygodniu na miasto po coś wyskoczę), raz do domu rodzinnego (w jedną stronę mam 55km, więc łącznie 110km), raz do domu rodzinnego dziewczyny (w jedną stronę mam 70km, więc łącznie 140km). Na wakacje wiadomo, to wyjazd nad jezioro, to nad morze, a na święta jestem i w swoich stronach i u dziewczyny, a taki kurs to już już większa trasa. Nie mniej jednak rocznie zrobię jakieś 10-12tys km - czy jest sens inwestować zatem w diesla czy lepiej benzyna? Diesel jest z tego co wiem bardziej ekonomiczny (mniej pali), ale naprawy są droższe. Ale czy diesel bez pompek i reszty bajerów jest faktycznie dużo droższy w naprawach?

Generalnie to są najbardziej istotne pytania, które mnie nurtują. Dodam jeszcze, że nie dążę uparcie do Audi A4, mógłbym zakupić również inne auto, pod warunkiem, że pasowało by do moich, wyżej opisanych "wymogów".

Bardzo ważną rzeczą na którą patrzę jest również to, żeby blachy były bardzo dobre (ocynk), dlatego, że auta nie będę garażował.

Reasumując szukam auta, które będzie ekonomiczne i jak najmniej awaryjne. Wiadomo, że każde auto to pewna skarbonka, na którą się będzie wydawało pieniążki i które będzie się psuło. Ja chcę natomiast zminimalizować swoje przyszłościowe koszty, kupić porządne autko, które pojeździ ohoho i jeszcze trochę i nie będzie "wsysać" połowy mojej wypłaty ;)

Liczę na waszą pomoc :D
danon198901
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

12 Mar 2016, 15:21

Diesel 1.9 TDI w A4B7 i B6 to ta sama konstrukcja z turbiną o zmiennej geometrii, pompowtryskami, sprzęgło z dwumasą itd. Różnią się mocą i ten 1.9TDI w B7 jest raczej za słaby do tego auta.
Nie ma sensu kupować diesla na takie przebiegi. Biorąc pod uwagę, że auta te mają 10-15 lat to ich realne przebiegi wynoszą 300-450 tys. km i mogą wymagać wymiany powyższych podzespołów. Jak kiepsko trafisz to spokojnie włożysz 5 tys. zł w auto. Jeśli nie robisz min. 20 tys. rocznie km nie ma sensu się pchać w diesla.
Jaki masz budżet? Wtedy będziemy mogli coś doradzić. Segment D premium, do jakiego należy Audi A4 nie jest tani w utrzymaniu.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Mar 2016, 18:22

1,9TDI w B6 były tylko na pompo wtryskiwaczach - nie są awaryjne ale są lepsze od konkurencji, a jak popatrzymy na kulturę pracy to wypadają gorzej, dlatego VW przeszedł na wtrysk Common Rail
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Mar 2016, 18:23

O ch...a...a ja czytałem, że B6 131KM z silnikami o jakichś tam oznaczeniach były bez pompek :/
Szukam auta najlepiej w przedziale cenowym ok 15-20tys złotych (skłonny jestem wyłożyć ciut więcej jeśli będzie warto). Generalnie wybór padł na Audi A4 B6/B7, bo mi się one po prostu podobają - a przede wszystkim dziewczynie ;)
Ale otwarty jestem na propozycje ;)

Ps. Apropos Audi, piszesz, że są drogie w utrzymaniu, co dokładnie masz na myśli? Rozumiem, że benzyną B6/B7 też sobie głowy nie zaprzątać?
danon198901
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

12 Mar 2016, 18:46

danon198901 napisał(a):a ja czytałem, że B6 131KM z silnikami o jakichś tam oznaczeniach były bez pompek :/

jakiś janusz stwierdził, że jak w A4 B5 były wersje 90KM i 110KM na pompce to połączył fakty, że 115Km i 131KM też były w nią wyposażone

W tej cenie ciężko o dobre A4 B6 z Quattro to co tu myśleć nad B7.

danon198901 napisał(a):Ps. Apropos Audi, piszesz, że są drogie w utrzymaniu, co dokładnie masz na myśli?

Są droższe niż panuje opinia w PL - chyba, że chcesz naprawiać na chińskich częściach. Kosztowo jak BMW czy Lexus (wszystkie opcje sam rozważałem)

danon198901 napisał(a):Rozumiem, że benzyną B6/B7 też sobie głowy nie zaprzątać?

zaprząta, bo w A4 B6 bardzo dobry jest 1,8T, którego właśnie sam rozpatrywałem w połączeniu z napędem Quattro
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Mar 2016, 20:17

danon198901 napisał(a):ok 15-20tys złotych


Żadne B7 za 20 tysięcy, nawet 25 to mało na sensowny silnik.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zanim napiszesz o problemach z LPG - przeczytaj
    Po pierwsze - zimny silnik uruchamiamy na benzynie i dopiero jak temp. cieczy chłodzącej osiągnie około 30 stopni,to przełączamy na gaz.Silnik można uruchamiać od razu na gazie,pod warunkiem,że temp. cieczy chłodzacej ma ...

13 Mar 2016, 13:40

Patrzyłem na raporty spalania i ogólne opinie nt. 1.8T - faktycznie silnik polecany ;) Quattro sobie raczej odpuszczę, bo napęd na 4 koła mi nie potrzebny. Co do ceny to skłonny jestem dołożyć trochę więcej skoro warto ;)
Z tego co widzę to są różne A4 B6 1.8T:
- (2000-2002) 150KM,
- (2002-2004) 163KM,
- (2001-2004) 170KM,
- (2002-2004) 190KM,
- (2001-2004) 170KM Quattro.

Mam zwracać jakąś szczególną uwagę na konkretne oznaczenia silnika, ilość KM (chodź na nich mi nie zależy, bo mnie będzie kusiło za bardzo, żeby depnąć :P)? Swoją drogą jakie wady ma wersja 1.8T? Co szczególnego tam szwankuje na co miałbym zwrócić uwagę? ;)

Audi z tego co się orientuję jest na częściach VW, więc różnic w utrzymaniu chyba zbyt wielkich nie ma prawda? Czy może są i np zastanowić się nad Passatem B6, bo wyjdzie mi wszystko dużo taniej, a i tak to samo?
danon198901
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Mar 2016, 14:11

danon198901 napisał(a):Swoją drogą jakie wady ma wersja 1.8T? Co szczególnego tam szwankuje na co miałbym zwrócić uwagę? ;)

Największą wadą tego silnika jest jego opinia. Uważany jest za pancerny, a tak nie jest, bo trzeba go pilnować aby taki był. Trzeba pilnować temperatury i układu chłodzenia, bo często zdarzają się przypadki przegrzewania głowicy co skutkuje jej pękaniem. Nasila się to w przypadku stosowania LPG z powodu wyższej temperatury spalania.
Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem na temat tego silnika i potwierdził moje słowa, że o fajny i udany silnik ale nie taki idealny jak go malują. Dla przykładu 2,0T Renault ma większą rezerwę trwałości.

danon198901 napisał(a):Audi z tego co się orientuję jest na częściach VW, więc różnic w utrzymaniu chyba zbyt wielkich nie ma prawda?

Nikt nie powiedział, ze części do VW są tanie. Markowe rzeczy eksploatacyjne to żadna taniocha (np. rozrząd). Na pewno można się ratować częściami ze szrotu w przypadku elementów nie wpływających na bezpieczeństwo, których pełno (oczywiście nie tyczy się to hamulców, rozrządu, sprzęgła itp.). Dobry wielowahacz, który trochę pojeździ to 1500zł, a ja wymieniłem w swoim wszystkie tuleje z przodu za 500zł i pojeżdżą już do złomowania.
I uwaga: w 1,8T jest też dwumasa tak jak w przypadku większości benzyniaków powyżej 150KM

danon198901 napisał(a):Czy może są i np zastanowić się nad Passatem B6, bo wyjdzie mi wszystko dużo taniej, a i tak to samo?

Passat ma beznadziejne silniki i problemy jakościowe elektryki, a nawet blacharskie - ogólnie nieudany model.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Mar 2016, 15:39

Kurcze każda kolejna dyskusja to więcej znaków zapytania dla mnie :o
Kurde...z tego co wiem to te koła dwumasowa to totalny szajs, który psuje się bardzo szybko (70-200tys km) i jest drogi w naprawie. Zatem ile kosztuje kupno koła wraz z wymianą (jeśli miałbym założyć czarny scenariusz)? Czytałem, że w niektórych autach może to być nawet 7tys zł...

Czyli rozumiem, że benzyniak poniżej 150KM nie będzie miał dwumasy? Z tego co patrzyłem, jeśli chodzi o benzynę do 150KM to do wyboru mam: 2.0 20V 131KM oraz 1.6 102KM. Ten 2.0 niby awaryjny i szkoda na niego czasu, natomiast na 1.6 czytałem raczej pozytywne opinie (poza tym, że brakuje mu dynamiki). Zatem czy któryś z nich jest wart uwagi? Czy mimo wszystko nie bać się dwumasy i brać 1.8T?

Ewentualnie skoro wokół Audi A4 kręcimy się w kółko i żaden z wyborów nie będzie pasował do mojego opisu (będzie wiązał się z wysokimi kosztami), passatem głowy sobie nie zaprzątać to co innego mógłbym zakupić i nie żałować później straconych pieniędzy?
danon198901
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Mar 2016, 15:46

danon198901 napisał(a):urcze...z tego co wiem to te koła dwumasowa to totalny szajs, który psuje się bardzo szybko (70-200tys km) i jest drogi w naprawie. Zatem ile kosztuje kupno koła wraz z wymianą (jeśli miałbym założyć czarny scenariusz)? Czytałem, że w niektórych autach może to być nawet 7tys zł...

Bez przesady - w benzyniakach mamy znacznie mniejszy moment obrotowy, który wpływa na zużycie dwumasy. W dieslach padają po takich przebiegach ale w benzyniakach mogą spokojnie zrobić 300tys. km stąd ludzie nie wiedzą nawet, że mają. Do 1,8T kosztuje ok. 1000-1500zł w zależności od marki i robocizna do tego. Do mojego kosztuje 3000zł ze sprzęgłem. Są przypadki aut, że brak zamienników wymusza kupno części za kilkanaście tysięcy.

danon198901 napisał(a):Czy mimo wszystko nie bać się dwumasy i brać 1.8T?

nie ma co się bać

danon198901 napisał(a):Ewentualnie skoro wokół Audi A4 kręcimy się w kółko i żaden z wyborów nie będzie pasował do mojego opisu (będzie wiązał się z wysokimi kosztami), passatem głowy sobie nie zaprzątać to co innego mógłbym zakupić i nie żałować później straconych pieniędzy?

Takim najbliższym konkurentem A4 B6 jest Saab 9-3 z powodu palety silnikowej i rodzaju napędu.
Ja rozpatrywałem też BMW e46 z rzędową szóstką poza ISem i A4 b6 1,8T quattro
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Mar 2016, 20:52

2.0 130KM jest okej, 1.6 102km jest mułowaty w A3 a w A4 to totalna pomyłka.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

14 Mar 2016, 12:57

2.0 jest okej? Zatem jak wygląda porównanie 2.0 VS 1.8T? Na którego z nich lepiej wyłożyć kasę? 2.0 ma 131KM, więc czy ma sprzęgło na dwumasie czy nie?

I tu bardzo ważne pytanie, czy są w całości w ocynku? Tak jak wspomniałem - nie będę garażował :/
danon198901
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Mar 2016, 13:26

Oba mają dwumasę. Na pocieszenie powiem Ci, że zrobiłem A3 1.8T około 100 tys. km i o tym, że miało dwumasę dowiedziałem się dopiero w momencie jego sprzedaży :D
Generalnie to trwały element w benzyniakach.
Lepsze według mnie jest 1.8T, bo nawet w najsłabszej wersji ma więcej KM i Nm niż 2.0 :ok: Jeśli użytkujesz go z głową to jest to pancerny silnik. Pamiętaj, że jeżdżąc jak wiejski głupek (odcinka na zimnym silniku, brak chłodzenia turbo po autostradowej jeździe) zajedziesz każde auto :wink:
Jeśli szukasz auta odpornego na garażowanie pod chmurką to generalnie nie ma lepszej opcji w tej cenie.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

14 Mar 2016, 16:53

danon198901 napisał(a):2.0 ma 131KM, więc czy ma sprzęgło na dwumasie czy nie?
ktoś Ci napisał, że dwumasa w benzyniakach o mocy ok 150KM przez co teraz przy każdym będziesz pytać czy ten ma czy nie patrząc na te kunie :D a to nie ma zasady ile mocy, tylko tak naprawdę od widzi mi się producenta. W fordowskim 1.8 125KM sprzed kilku lat jest dwumasa, w Fiacie 1.4t 120KM stwierdzono, nie wiem czy przypadkiem nie ma w Focusie 1.6 Ti-VCT, który ma 115KM...
Inna sprawa, jak to pisałem w podobnym temacie, w którym to autor też obawiał się dwumasy w benzynie - czemu Ty czy inni ludzie tak się tego boją? Ok, jest to potencjalnie rzecz generująca koszty, jednak idąc tym tokiem myślenia powinniśmy rezygnować też z klimatyzacji, grzanych stołków, szyb w prądzie, a tak generalnie cofnijmy się do jaskiń i polowań :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Mar 2016, 16:54

No to chyba mamy zwycięzcę - Audi A4 1.8T :D

Pozostaje jedna kwestia, który rocznik brać (2000-2004) i jaką brać wersję 150KM, 163KM, 170KM, 190KM? Poza ilością KM są jakieś różnice w silniku, głowicach, innych częściach itd? Zwracać uwagę na konkretne oznaczenia silnika? Czy jaki bym nie wziął to będzie dobrze (rocznikowo wiadomo, że brał bym młodsze - 2004)? ;)
danon198901
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997