Testy zautomatyzowanych pojazdów na miejskich drogach publicznych w EU

Testy zautomatyzowanych pojazdów na miejskich drogach publicznych w EU

11 Lip 2019, 14:05

Toyota ogłasza rozpoczęcie programu testów zautomatyzowanej jazdy (AD – Automated Drive) na drogach publicznych w Europie. Po udanych symulacjach i próbach na zamkniętych torach, Toyota przenosi opracowane przez siebie systemy automatycznej jazdy do rzeczywistego otoczenia miejskiego - tętniącego życiem centrum Brukseli w Belgii. Testowy pojazd, Lexus LS, będzie poruszać się po stałej trasie w stolicy Unii Europejskiej przez 13 miesięcy.

"Centrum badawczo-rozwojowe Toyota Motor Europe w Brukseli jest regionalnym centrum doskonalenia technik komputerowych, które sprawiają, że komputery „widzą” i „rozumieją” otoczenie. Głównym celem tego pilotażowego programu jest zbadanie złożonych i nieprzewidywalnych ludzkich zachowań oraz ich wpływu na wymagania wobec automatycznych systemów jazdy. Głównym celem Toyoty jest zredukowanie liczby ofiar wypadków drogowych do zera. Dlatego kluczowe jest zrozumienie ludzkiego zachowania w odpowiedzi na złożoność i zróżnicowanie populacji w środowisku miejskim, jakim jest Bruksela, europejska stolica, zamieszkiwana przez obywateli 184 różnych narodowości. Po udanych próbach na drogach publicznych w Japonii i USA, teraz system zostanie sprawdzony w europejskich warunkach" powiedział Gerard Killmann, wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w Toyota Motor Europe.
Testy zautomatyzowanych pojazdów na miejskich drogach publicznych w EU "Region stołeczny Brukseli, a w szczególności Brussels Mobility, są zaangażowane w najnowsze osiągnięcia technologiczne, dotyczące zautomatyzowanych pojazdów. Jesteśmy świadomi potencjału tej technologii, jako rozwiązania dla miejskiej mobilności, a jednocześnie priorytetowo traktujemy bezpieczeństwo. Uwzględniliśmy to w naszym nowym Regionalnym Planie Mobilności, o nazwie „Dobry Ruch” oraz w jednym z 50 działań, które wykonaliśmy, by urzeczywistnić naszą wizję: przewidzieć automatyzację pojazdów. Nasze ambitne, strategiczne badanie, dotyczące przejścia na zautomatyzowane pojazdy, determinuje kolejne kroki, niezbędne do stworzenia mocnych ram oraz ich rozwoju. Możemy być dumni z tego, że nasze miasto i region są miejscem badań w środowisku naturalnym dla tego rodzaju nowoczesnych rozwiązań z zakresu mobilności. Zdecydowanie wspieramy innowacje, dotyczące mobilności, co jest widoczne na arenie międzynarodowej." powiedział Christophe Vanoerbeek, Brussels Mobility.

Bezpieczeństwo przede wszystkim
Lexus LS to seryjny pojazd, który będzie poruszać się po otwartych drogach. Jedyną różnicą jest zamontowany na jego dachu pakiet czujników, w tym LIDAR, radary, kamery i precyzyjny system pozycjonowania. Dla bezpieczeństwa, w samochodzie obecny jest operator, nadzorujący pracę urządzenia - kierowca, który może interweniować i w dowolnym momencie wyłączyć system automatycznej jazdy, przejmując kontrolę nad samochodem. Wprowadzenie pojazdu na publiczne drogi poprzedziły miesiące przygotowań: walidacja systemu automatycznej jazdy, szkolenia kierowców, analiza tras i zaangażowanie władz w uzyskanie niezbędnych zezwoleń.

Toyoty, dotyczącą stworzenia dla wszystkich bezpiecznej i coraz lepszej mobilności. Toyota widzi związek między kierowcą i samochodem, jako współpracującymi ze sobą elementami zespołu (Mobility Teammate Concept). Mając na celu realizację bezpieczniejszej i bardziej dostępnej mobilności, Toyota równolegle pracuje nad dwoma różnymi, zautomatyzowanymi modelami jazdy: Guardian i Chauffeur1. Rozwijając te najnowocześniejsze technologie, Toyota w przystępny sposób popularyzuje pełną gamę systemów bezpieczeństwa i wyposaża wszystkie swoje nowe samochody w systemy Toyota Safety Sense i Lexus Safety System +2.

Europejski L3Pilot
Zautomatyzowany pojazd będzie również zbierać dane dla projektu L3Pilot, w który jest zaangażowana Toyota, wraz z 34 innymi partnerami - w tym głównymi producentami i dostawcami samochodów, instytutami badawczymi i władzami.

źródło: 1 Tryb Guardian wykorzystuje technologię do ciągłego monitorowania zadań kierowcy, związanych z prowadzeniem, interweniując tylko wtedy, gdy jest to konieczne. W trybie Chauffeur, technologia bierze na siebie całą odpowiedzialność za prowadzenie pojazdu. 2 Lexus LS jest wyposażony w Lexus Safety Sense+; TMP CO.
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3070
Zdjęcia: 11514
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo FH16 - toczący się mocarz Volvo FH16 - toczący się mocarz
    Szesnastolitrowy silnik Volvo D16K rozwijający 750 KM to obecnie najmocniejsza jednostka napędowa oferowana w seryjnym pojeździe ciężarowym. Tak ponadprzeciętnie mocne samochody wybierane są przez klientów stosunkowo ...
    Maksymalna sprawność i osiągi w hybrydowym BMW 3 Maksymalna sprawność i osiągi w hybrydowym BMW 3
    Całkowicie elektryczny tryb jazdy dostępny do prędkości 75 km/h. Tryb jazdy wybiegiem z wyłączonym silnikiem spalinowym może być aktywowany do prędkości 160 km/h. Funkcja start-stop w wersji hybrydowej, przy klimatyzacji ...

  •