Hybrydowe hity pierwszej połowy 2019 roku w Polsce

Hybrydowe hity pierwszej połowy 2019 roku w Polsce

11 Lip 2019, 13:37

Produkujący od 22 lat samochody z napędem hybrydowym, japoński koncern Toyota w tym roku na polskim rynku bierze niemal wszystko. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w segmencie aut z napędem spalinowo-elektrycznym, w pierwszej połowie 2019 roku samochody marek Toyota i Lexus zajmują aż 8 miejsc w TOP10 najpopularniejszych hybryd w Polsce.

Dostarczone przez IBRM SAMAR wyniki rejestracji samochodów z napędem hybrydowym w okresie od stycznia do czerwca 2019 roku jednoznacznie wskazują na miażdżące zwycięstwo Toyoty i Lexusa. W rankingu TOP10 modele tego japońskiego koncernu zajmują pozycje od 1 do 7 oraz 10.
Hybrydowe hity pierwszej połowy 2019 roku w Polsce "Liderami segmentu są Toyota i Lexus. To efekt wieloletniej pracy nad klientem oraz propagowania i rozwijania napędu hybrydowego w czasach, kiedy konkurencja nie brała go w ogóle pod uwagę. Konkurencja jednak nie śpi i choć dzisiaj pozycja obu marek wydaje się być niezagrożona, to jednak w przyszłości walka o czołowe pozycje na rynku będzie coraz trudniejsza" mówi prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, Wojciech Drzewiecki.

Dziś jednak Toyota nie tylko ma niezachwianą pozycję na rynku, ale też opanowała niemal cały hybrydowy segment – pomimo faktu, że samochody z napędem spalinowo-elektrycznym od lat są już w ofercie konkurencji.

Hybrydowe TOP 10
Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych hybryd w Polsce otwiera nowa Toyota Corolla z wynikiem 3 175 zarejestrowanych samochodów i prawie 25-procentowym udziałem w tym segmencie rynku. Tylko w czerwcu zarejestrowano 1 180 spalinowo-elektrycznych egzemplarzy tego modelu. Dodajmy, że w czerwcu Corolla okazała się również najpopularniejszym samochodem w Polsce, bez względu na zastosowany w nim rodzaj napędu.

Na drugim miejscu znalazł się stylowy, kompaktowy crossover Toyota C-HR z równie imponującym wynikiem 2 635 samochodów i ponad 20-procentowym udziałem w rynku. Miejsce trzecie zajęła hybrydowa Toyota RAV4. Od początku roku do czerwca zarejestrowano 2 346 tych samochodów, co oznacza ponad 18-procentowy udział modelu w segmencie hybryd.

Miejsce czwarte również należy do Toyoty z modelem Yaris – 1 260 zarejestrowanych samochodów i ponad 9-procentowy udział w rynku hybryd. Miejsce piąte zajmuje model Auris, oferowany obecnie jako Auris Classic z wynikiem 839 samochodów i prawie 6,5-procentowym udziałem w segmencie. Miejsce szóste zajęła inna rynkowa debiutantka, hybrydowa Toyota Camry z wynikiem 715 rejestracji i ponad 5,5-procentowym udziałem w rynku.

Na siódmej pozycji znalazł się pierwszy w tym zestawieniu hybrydowy model z gamy Lexusa – crossover klasy średniej NX z wynikiem 375 zarejestrowanych samochodów i niespełna 3-procentowym udziałem w segmencie.
Hybrydowe hity pierwszej połowy 2019 roku w Polsce Dopiero na ósmej pozycji widnieje pierwszy model konkurencji japońskiego koncernu – hybrydowa KIA Niro z 349 zarejestrowanymi autami i 2,7-procentowym udziałem w segmencie. Tuż za nią uplasowała się inna japońska marka – Honda z modelem CR-V i wynikiem 249 zarejestrowanych w pierwszym półroczu 2019 roku samochodów oraz niespełna 2-procentowym udziałem w rynku.

Pierwszą dziesiątkę zamyka kolejny model Lexusa, rynkowy debiutant – kompaktowy crossover UX. Choć jego sprzedaż na dobrą sprawę dopiero ruszyła, zarejestrowano już 239 egzemplarzy, które zdobyły do tej pory ponad 1,8 proc. rynku w pierwszym półroczu.

Poza pierwszą dziesiątką znalazły się kolejne modele Lexusa: CT (235 samochodów), nowy ES (156 samochodów), a także odświeżony w tym roku RX (119 aut). Dopiero na 14 miejscu pojawia się Hyundai Ioniq Hybrid (68 aut), a na piętnastej pozycji jest Infiniti Q50 (43 samochody).

Miękkie hybrydy – liderem jest Audi
W tym roku możemy poznać także statystykę sprzedaży aut, wyposażonych w tzw. miękki napęd hybrydowy, czyli silniki spalinowe, jedynie wspomagane silnikiem elektrycznym. Samochody te tym różnią się od pełnych hybryd, że nie mają możliwości poruszania się w bezemisyjnym trybie elektrycznym.

W tej kategorii liderem segmentu jest Audi, które w pierwszej dziesiątce ma aż 5 modeli. Na pierwszej pozycji A6 (893 samochody), na drugiej Q7 (531 aut), na trzeciej Q8 (492 auta). Miejsce czwarte zajmuje Mazda z modelem 3 (460 samochodów), na piątym znalazł się Mercedes z modelem klasy C (441 samochodów). Na szóstym pojawia się Audi A7 (243 auta), na siódmym Land Rover z modelem Range Rover Evoque (124 egzemplarze).

Ósma i dziewiąta pozycja należą do Mercedesów CLS (96 aut) i E (86 samochodów). Pierwszą dziesiątkę segmentu aut z napędem typu mild hybrid zamyka Audi z modelem A8 (79 samochodów).

Hybrydy plug-in – bardzo skromny wynik
Rynek spalinowo-elektrycznych hybryd z akumulatorami doładowywanymi z gniazdka wciąż jeszcze jest w powijakach. W pierwszym półroczu 2019 roku w Polsce zarejestrowano łącznie zaledwie 275 tego rodzaju samochodów, podczas gdy w tym samym okresie na naszych drogach przybyło aż 6 312 pełnych hybryd oraz 1 268 miękkich hybryd.
Hybrydowe hity pierwszej połowy 2019 roku w Polsce Liderem segmentu plug-in jest Mini Countryman (81 aut), na drugim i trzecim miejscu jest Volvo z modelami XC90 (65 szt.) i XC60 (51 szt.). Czwarte miejsce zajmuje KIA Niro (28 szt.), a pierwszą piątkę zamyka Range Rover Sport z wynikiem 28 zarejestrowanych w badanym okresie samochodów.

Najpopularniejsza hybryda w Polsce
W tym roku rynek zdominowała Toyota Corolla najnowszej, 12. już generacji, która spotkała się z niezwykle ciepłym przyjęciem ze strony nabywców. Nie tylko za sprawą najnowocześniejszego wyposażenia, pojemnego bagażnika i przestronnego wnętrza czy prowadzenia, które okazało się idealnym kompromisem między dynamiką i komfortem jazdy.
Hybrydowe hity pierwszej połowy 2019 roku w Polsce Główną przyczyną jej popularności są aż dwa różne hybrydowe napędy do wyboru. Corolla jest pierwszym modelem Toyoty na europejskim rynku, w którym wprowadzono strategię dwóch napędów hybrydowych. Obok wyjątkowo oszczędnego układu 1.8 o mocy 122 KM znalazł się także zupełnie nowy, mocny i zarazem ekonomiczny 180-konny układ hybrydowy z silnikiem 2.0, który rozpędza Corolla Hatchback do setki w zaledwie 7,9 s.

Ponadto, po wieloletniej przerwie Corolla znów jest dostępna w trzech odmianach nadwozia: hatchback, TS kombi i sedan. Kompaktowy samochód zbudowano w oparciu o nową, modułową platformę GA-C w architekturze TNGA. Dzięki zastosowaniu takiej konstrukcji, wnętrze jest bardziej komfortowe i przestronne, a nadwozie sztywniejsze, co gwarantuje lepsze właściwości jezdne i wyższy poziom bezpieczeństwa. Ponadto nowa Toyota Corolla jest w standardzie wyposażona w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej, drugiej generacji – w tym w układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z możliwością wykrywania pieszych i rowerzystów oraz inteligentny tempomat adaptacyjny.

Najpopularniejsze marki
Z tak liczną reprezentacją modeli w pierwszej dziesiątce na polskim rynku, Toyota zajmuje też pierwsze miejsce w kategorii najpopularniejszych producentów hybryd nad Wisłą. Łącznie – w okresie od stycznia do czerwca 2019 roku – zarejestrowano 10 976 hybryd tej japońskiej marki, co daje jej miażdżący, ponad 85-procentowy udział w tej części rynku. Całkowity wynik japońskiego koncernu wzmacnia dodatkowo marka Lexus z wynikiem 1175 zarejestrowanych hybryd i ponad 12,5-procentowym, rynkowym udziałem.

O tym jak mocna jest pozycja Toyoty w segmencie aut z pełnym napędem spalinowo-elektrycznym, najlepiej świadczą liczby. Na trzecim miejscu rankingu producentów hybryd w Polsce jest obecnie KIA z łącznym wynikiem zaledwie 349 zarejestrowanych samochodów i niespełna 3-procentowym udziałem w rynku. Pozycję czwartą zajmuje Honda z 249 zarejestrowanymi autami, a na piątej jest Hyundai, który w badanym okresie zarejestrował 68 aut. Tuż za pierwszą piątką producentów samochodów z napędem hybrydowym znalazły się Infiniti (43 auta) i Ford (35 samochodów).

POLECAMY Najlepsza taksówka na świecie? Hybryda!

Liderem wśród producentów, oferujących samochody z tzw. miękką hybrydą (Mild Hybrid), w której silnik elektryczny pełni rolę wspomagania dla spalinowego, nie umożliwiając jazdy w trybie elektrycznym, jest Audi (2277 samochodów). Na drugim miejscu w tej kategorii plasuje się Mercedes (756 aut), trzecia jest Mazda (460 pojazdów), czwarty Land Rover (125 samochodów), a na piątym miejscu znalazło się Volvo (51 aut).

Na rynku hybryd plug-in pierwsze miejsce zajmuje Volvo (140 aut), na drugim jest BMW (91 samochodów), na trzecim Mini (81 pojazdów), na czwartym Land Rover (49 aut), a na piątym Porsche (33 samochody).

źródło: dane Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR; Toyota, Lexus
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3090
Zdjęcia: 11586
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Reflektory światła (full) Top Led, a Basic Led lub Mid Led Reflektory światła (full) Top Led, a Basic Led lub Mid Led
    Jaka jest różnica między światłami głównymi led a nieraz opcja basic led lub mid led (nowa Toyota C-HR wersja Style) Słyszałem, że full led mają światła soczewkowe a przy basic led w Toyocie jest standardowy ...
    Wielki piknik motoryzacyjny - Automaster Show 2014 za nami! Wielki piknik motoryzacyjny - Automaster Show 2014 za nami!
    Wielki piknik motoryzacyjny Automaster Show 2014 który odbył się w Kamieniu Śląskim na terenie lotniska już za Nami. Wszyscy którzy przybyli myślę że wracali zadowoleni ponieważ atrakcji przygotowanych przez ...

  •