Nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel

Nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel

07 Maj 2013, 16:48

Ta nowoczesna czterocylindrowa jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest produkowana w dwóch konfiguracjach. Wersja Eco Turbo o mocy 125 kW/170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm została skonstruowana z myślą o optymalizacji zużycia paliwa, wysokim momencie obrotowym i wyjątkowej elastyczności. Wersja Performance Turbo o mocy 147 kW/200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm wyróżnia się wyjątkową wydajnością wynoszącą 125 KM na litr, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie.

Nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel

W porównaniu z poprzednią jednostką 1.6 l z turbodoładowaniem udało się obniżyć poziom emisji CO2 i zużycie paliwa o 13% oraz zwiększyć maksymalną moc i moment obrotowy nawet o 30%. O wyjątkowej elastyczności silników Eco Turbo świadczy poprawione o 20% przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu. Natomiast moc 200 KM nadaje jednostce Performance Turbo jeszcze bardziej sportowy charakter.

POLECAMY Nowy silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel

Najważniejsze parametry techniczne:

    Najlepsze udoskonalenia w swojej klasie - jedyny silnik w tej klasie, w którym zastosowano wałki wyrównoważające zapewniające równą pracę. Inne zalety to zmniejszona masa bloku cylindrów wykonanego w technologii cienkościennego odlewu oraz dwuczęściowa konstrukcja skrzyni korbowej, której dolne łoże wykonano z odlewu aluminium. Natomiast kompleksowe metody "inżynierii dźwięku" minimalizują hałasy i drgania - opracowano nawet specjalne rozwiązania pod kątem konkretnego zastosowania pojazdu.
    Optymalne zużycie paliwa z minimalnymi poziomami emisji — świece zapłonowe i dysze wtryskiwaczy benzyny umieszczone centralnie nad komorą spalania.
    Krótki czas reakcji przepustnicy — dynamiczny układ turbodoładowania zapewnia krótkie czasy reakcji porównywalne z konstrukcją silnika z podwójnym systemem doładowania (Twin-Scroll), udoskonalono także zabudowanie. Sprężarka z układem nisko- i wysokociśnieniowych rezonatorów redukuje szumy przepływu powietrza, m.in. syczenie i pulsowanie.

źródło: Opel
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2898
Zdjęcia: 11127
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    TOP 5 - trendy w projektowaniu współczesnych miast TOP 5 - trendy w projektowaniu współczesnych miast
    Współczesne miasta podlegają nieustannym zmianom, a projektanci miejskiej infrastruktury muszą za nimi nadążać. Mieszkańcy oczekują tworzenia przyjaznych miejsc sprzyjających zdrowiu i dobremu samopoczuciu, a równie ...
    Myślisz o kabriolecie? Oto kilka rzeczy, o których warto wiedzieć! Myślisz o kabriolecie? Oto kilka rzeczy, o których warto wiedzieć!
    Nieważne czy myślisz o zakupie pierwszego w swoim życiu kabrioletu, czy może planujesz wynająć taki samochód na wakacje. Jeżeli wcześniej nie miałeś styczności z tego typu samochodami warto zapoznać się z kilkoma trikami, ...

  •