Citroen C5 III x7 opinie, problemy, usterki, wady, zalety

06 Cze 2021, 14:03

Opinia na podstawie własnego auta i własnych doświadczeń z nim związanych Citroen C5 2016 wersja Exclusive sport w wersji nadwozia Tourer napędzany silnikiem 2.0 BlueHDI 180 KM i automatyczną skrzynią biegów o przebiegu 180 tyś km
Citroen C5 III x7 opinie, problemy, usterki, wady, zalety

SILNIK
Pod względem awaryjności silnik wypada naprawdę dobrze, nie jest to żaden wyczyn jeżeli silnik przejeździ 300 tyś bez ingerencji mechanika w silnik czy też jego osprzęt. Napewno zmniejszony interwał wymian oleju przedłuży jego życie. Spalanie przy automacie w cyklu mieszanym to ok 8 litrów więc ekonomicznie nie jest
-typowe usterki
-Egr ok 700 zł
-FAP, niestety fap jest w całości z tłumikiem więc sama jego wymiana już generuje koszta bo kpl tłumik trzeba wymontować, odciąć fap i wspawać nowy a nie należy tez do tanich elementów bo koszt zamiennika to ok 2 tyś, oryginalny blisko 4 tyś za wymianę trzeba liczyć ok 300 zł, trzeba też pamiętać o dodatkowym koszcie w postaci płynu do FAP
-wycieki między silnikiem a skrzynią

SKRZYNIA BIEGÓW
Automaty występowały w 2 rodzajach 5 i 6 biegowy ale praca i żywotność są na tym samym poziomie, są dość żywotne, nie ma narzekań na usterki skrzyni biegów, gorszą stroną jest ich praca, przy ruszaniu czy przyśpieszaniu skrzynia za wysoko się kręci ponieważ biegi są zmieniane dopiero przy około 3 tyś co staje się denerwujące i głośne, skrzynia mocno głupieje przy podjazdach pod wzniesienia, potwali wachlować biegami od 2 do 4, potrafi też np dorzucić wyższy bieg z szarpnięciem przy zwalnianiu lub puszczeniu gazu. Jest po prostu bardzo źle.
-typowe usterki brak

ZAWIESZENIE Z UKŁADEM HYDRO
oj to mocno przereklamowany temat, z komfortem to nie ma to nic wspólnego a ten który twierdzi inaczej najwidoczniej wcześniej jeździł żukiem. Auto mocno się chwieje, jest bardzo niestabilne w zakrętach, buja się przy przejeżdżaniu np progów zwalniających, dla porównania mam w firmie berlingo z 2004 roku i progi pokonuje dużo łagodniej niż C5. Trzeba zaznaczyć że wpływ na komfort i pracę amortyzatorów ma świeży olej w układzie, koszt wymiany oleju ok 1000zł, ogólnie koszta tego zawieszenia są wysokie a nie wyróźnia ich bezawaryjność dodatkowo przed użytkowaniem auta trzeba przeczytać instrukcję obsługi jak co działa bo inaczej nawet przy wymianie koła można popsuć lub rozszczelnić coś w zawieszeniu.
Duży kąt skrętu, układ kierowniczy strasznie luźny, trzeba się trochę nakręcić kierownicą przy małym skręcie, najlepiej to widać na rondach.
Samo zawieszenie w postaci wahaczy dość słabe i szybko pada, spore koszta bo ok 1500-2000 za całość. Wymiana np łożyska pochłania wiele czasu co za tym idzie kosztów.
Każda ingerencja w zawieszenie wiąże się z regulacjami zawieszenia co się odbywa przy pomocy komputera, trzeba mieć wiedzę i sprzęt więc jest niewielu mechaników którzy chcą ogarniać hydro.
-typowe usterki
-zardzewiałe wężyki od hydro z tyłu 700zł szt + wymiana
-rdzewiejący rozdzielacz zawieszenia
-przeciekające amortyzatory tył 580 zł szt + wymiana
- zużyte tuleje amortyzatorów, niedostępne same tuleje więc albo kombinacja albo wymiana amortyzatorów ( przedni 820 szt + wymiana)
- korek zbiorniczka LDS ( przez niewiedzę można rozsadzić zbiorniczek 250 zł używany)
- zdarzają się awarię pompy, regeneracja od 800 do 1000zł + wymiana)
-wiązka pompy zawieszenia, koszt uzależniony od czasu pracy ( nowa w ASO 9 tys zł z wymianą
Citroen C5 III x7 opinie, problemy, usterki, wady, zalety

WNĘTRZE I ERGONOMIA
W wersji exclusive znajdziemy ciekawsze fotele, navigację z radiem 2 din dotykowym z BT. Auto wydaje się duże i przestronne niestety to tylko wrażenie, kierowca czuje się zakłopotany na widok wielu przycisków szczególnie tej wielkiej kierownicy, auto możesz uzytkować długi czas a i tak nie zapamiętasz gdzie co jest, nie jest możliwa obsługa kierownicy bez odrywania rąk od kierownicy a uwagę skupiasz zamiast na drodze to na szukaniu odpowiedniego przycisku. Wyobraźcie sobie jak wygląda obsługa na krętej drodze :naughty: . Brak schowków w aucie gwarantuje porozrzucane drobne rzeczy jak portfel, klucze dokumenty monety itp po całym aucie, brak miejsca na telefon, kubek z kawą czy wodą. Jest podłokietnik w którym jest gniazdo ubs do ładowania telefonu ale w takim miejscu że jak kabel bedzie podłączony a wrzucisz tam np portfel to gwarantuje to ułamaniem gniazda, jest tam również uchwyt na małą butelkę.
Napewno doznaliście kiedyś huku jaki tworzy się po otwarciu okien tylnych, tutaj jest trochę większy tyle że z przodu, nie ma możliwości jazdy z otwartymi oknami powyżej 50 km/h, kolejnymi rzeczami jakie są ( jak dla mnie) nieakceptowalne to dźwięk zamykania drzwi, przypomina to jakby tesciowa trzaskała drzwiami, kolejną rzeczą jest odprowadzenie wody z wycieraczek, leci zamiast na dach to na boczne szyby więc cały ten bród po spryskiwaczach cieknie na szyby boczne ograniczając widoczność. Jako wisienkę dorzucę jeszcze funkcje pamięci foteli w wersjach poliftowych, wyobraźcie sobie że możesz sobie zapamiętać pamięc fotela, głośności radia, temperatury ale lusterek już nie :shock: to jaki sens ma ta pamięć się pytam?
Citroen C5 III x7 opinie, problemy, usterki, wady, zalety

INNE UWAGI I USTERKI
-Bagażnik elektryczny czasami nie ma ochoty się otwierać/zamykać
-Do wymiany żarówek w lampach trzeba koniecznie zdejmować zderzak
-3 światło stopu w klapie to typowa usterka 250 zł nowe
-rdzewiejące linki podnośnika szyb
-drgające lusterka podczas jazdy
- rozlewanie się pixeli na wyświetlaczu radia
- niewydajna klimatyzacja
-silniczki wycieraczek to częsta awaria, koszt nowego ok 1600 zł szt, używane 800-1000 szt.
Ostatnio edytowany przez Kao 23 Paź 2022, 09:18, edytowano w sumie 7 razy
Powód: uzupełnianie info
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16168
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4