Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

Re: Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

11 Maj 2018, 21:02

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

Niech to będzie przykładem. Niemcy i Polska.
Co o tym myślisz?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 53
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 17 Kwi 2018, 00:17
Prawo jazdy od: 20 04 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.8 125km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

11 Maj 2018, 21:12

Zobacz na szpary przy klapie:
https://otomotopl-imagestmp.akamaized.n ... rev001.jpg
i tutaj:
https://1.allegroimg.com/original/030db ... df31132aa1
widzisz różnicę? - jest lekki kąt, ale sprawa zdecydowanie do głębszego obejrzenia.

Pierwsza:
"Zarejestrowany w firmie - użytkowany prywatnie"

... wiesz o co chodzi z Polską? - że ktoś po chamsku przed badaniem technicznym mógł podjechać do znajomego i za 100zł zamiast rocznie robić 30000km ... mógł mieć 10000km. Nie masz nigdy pewności jak było.
Poza tym auto wystawione jako "bezwypadkowe" - może być chamsko powypadkowym, weryfikowałem wiele aut i w Polsce takie działania są powszechne.

Jeśli samochodu nie sprzedaje zaufany sprzedawca w cenie wyższej rynkowej to jest spore ryzyko, jak cena niska, że z autem coś było.
Handlarz Mirek nie jedzie do Michaela i nie kupuje auta w cenie rynkowej - bo nie ma w Polsce renomy, by w takiej cenie je sprzedać. On konkuruje na rynku ceną, a auto kupuje albo uszkodzone, albo od Ahmed Autos (też po przejściach), takie są reguły gry.
A jak do tego dorzucisz powszechny dostęp do przekręcania licznika ... to masz w Polsce rynek, jaki jest.
Dlatego pisałem, że zaufany sprzedawca to podstawowa sprawa, a jak takiego nie ma to trzeba samochód porządnie sprawdzić z każdej strony, nawet niech to trwa kilka godzin, jak nie chesz kupić jakiegoś ulepa.
tomekdk
Stały forumowicz
 
Posty: 1169
Rejestracja: 20 Maj 2016, 17:16
Miejscowość: Dania
Prawo jazdy od: 20 01 1998
Auto: Honda Civic 1.8, Mazda 6 2.0

Re: Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

11 Maj 2018, 21:30

Powiem Ci, że sam już nie wiem co o tym myśleć, a byle czego kupić nie chcę.. Rozglądałem się już za różnymi autami, i na końcu padło właśnie na a4 b7. Dwa pytania:
- Jakieś inne modele w tej samej cenie?
- A co jeśli sprzedawca jest pewny siebie i wyraża zgodę na sprawdzenie samochodu na stacji diagnostycznej?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 53
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 17 Kwi 2018, 00:17
Prawo jazdy od: 20 04 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.8 125km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

11 Maj 2018, 21:32

Gom3z napisał(a):A co jeśli sprzedawca jest pewny siebie i wyraża zgodę na sprawdzenie samochodu na stacji diagnostycznej?


A co ta stacja wykaże? Luzy w zawieszeniu które i tak wymienisz za rok? Słaby amortyzator który i tak wymienisz? SKP Ci niczego nie powie, wezmą na normalny przegląd, potrzęsą szarpakami i do widzenia. Takie auto się sprawdza w ASO, podpina pod kompa. Bez tego to można samemu stan ocenić na dziurawej drodze...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 5706
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

11 Maj 2018, 21:37

W sumie to masz racje.
Będę jeździł i sprawdzał dokładnie każde auto, może coś się trafi dobrego, bo do tej kwoty chyba nic lepszego nie kupię? W grę wchodzi tylko Audi i żeby to właśnie jakoś jechało.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 53
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 17 Kwi 2018, 00:17
Prawo jazdy od: 20 04 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.8 125km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

11 Maj 2018, 21:43

Gom3z napisał(a):Powiem Ci, że sam już nie wiem co o tym myśleć, a byle czego kupić nie chcę..

No i o to chodzi, żebyś nie kupił byle czego.
Miernik grubości lakieru, wiedza jak go użyć, może znajomy / zaufany mechanik do pomocy, podpięcie pod kompa, pełne oględziny, itd. ...
na tym forum:
[link wygasł]
są ludzie, którzy mają dostęp do baz danych ASO i ubezpieczalni ... i w ten sposób niwelujesz ryzyko.

Ewentualnie - jeśli jesteś mobilny, to wyjazd do Niemiec po auto, lepiej wydać 3000zł na wyjazd ... niż tyle płacić handlarzowi zarobku, a pewność większa. Tutaj jest pewna ekipa która jeździ z ludźmi do Niemiec:
https://www.auta-z-niemiec.com/

A najpierw spróbuj na otomoto wstukać "Kraj pochodzenia: Dania" - samochody z Danii można wszechstronnie prześwietlić na oficjalnych stronach, tutaj zrobiłem darmowy poradnik jak to zrobić:
http://www.samochodyzdanii.pl
a też z Danii opłaca się eksportować auta w całości (niestety powypadkowe też sprowadzają, ale w systemie będzie informacja o szkodach).

Jak lubisz tematykę moto to pooglądaj sobie:
https://www.ipla.tv/wideo/wiedza/Autosc ... c28bc28ddd
https://player.pl/programy-online/turbo ... 9E09,65578
albo nie, bo wtedy niczego nie kupisz.
tomekdk
Stały forumowicz
 
Posty: 1169
Rejestracja: 20 Maj 2016, 17:16
Miejscowość: Dania
Prawo jazdy od: 20 01 1998
Auto: Honda Civic 1.8, Mazda 6 2.0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Słynny wolnossący silnik V10 Lexusa LFA Słynny wolnossący silnik V10 Lexusa LFA
    Legendarny Lexus LFA był bez dwóch zdań najbardziej ambitnym projektem w historii japońskiego producenta aut luksusowych. Supersamochód o nadwoziu wykonanym w całości z kompozytów zbrojonych włóknem ...
    Mazda 3 - kompaktowy hatchback do miasta Mazda 3 - kompaktowy hatchback do miasta
    Zainteresowani zakupem Mazdy 3 z automatyczną skrzynią biegów mają do wyboru jedną jednostkę – 120-konny silnik o pojemności dwóch litrów. Według danych producenta jego spalanie wynosi 5,6 l/100 ...

  • Re: Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

    11 Maj 2018, 23:10

    Dzięki bardzo za pomoc. Mam już parę opcji co do zakupu. Wszystko się posprawdza i powinno być cacy :)
    Będę informował co i jak w przeciągu tygodnia, dwóch.

    Nowych zaglądających zapraszam do wypowiadania się, może ktoś coś doda :)
    Gom3z
    Początkujący
     
    Posty: 53
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 17 Kwi 2018, 00:17
    Prawo jazdy od: 20 04 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Golf IV
    Silnik: 1.8 125km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

    12 Maj 2018, 00:11

    Przede wszystkim wybierz kilka egzemplarzy i sprawdź auto, spasowania kiepskie czy lekko inny odcień dla mnie osobiście auta nie dyskwalifikuje.
    Bo znam przypadek szkody parkingowej - babka cofając wjechała tyłem w przód auta -zderzak pękł, maska się wybrzuszyła, lampy wszystko w całości, ASO z OC sprawczyni robiło cały przód i do dzisiaj lekko maska odstaje i są rozbieżności w spasowaniu zderzaka z maską.

    W niektórych SKP sprawdzają miernikiem stan blacharski, albo zobacz czy w ofercie auto-napraw nie ma w cenniku np sprawdzenia auta przed zakupem teraz to jest dość modne.
    Lub zabierz ze sobą mechanika jakiegoś lub/i lakiernika i wszystko jasne.
    Albo kogoś kto się zna na autach, wejdź na forum A4 i popytaj, może ktoś pomoże sprawdzić, bo oni tam niektórzy zęby zjedli na Audi A4.
    Pionek
    Zaawansowany
     
    Posty: 781
    Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
    Auto: Honda Accord
    Paliwo: Benzyna

    Re: Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

    12 Maj 2018, 09:55

    Nic nie pozostaje jak jeżdżenie i szukanie oraz sprawdzanie. Jednak zauważyłem pewną różnice z tym samym silnikiem, podobnym wyposażeniem; wszystkie s liny kosztują pod 30k (a ma w sobie tylko zderzaki i listwy), a zwykłe ładne b7 do 25k idzie znaleźć już. Możliwe, że te s liny są bardziej "zarzynane"?

    Na pewno będę zabierał ze sobą komputer i miernik wraz ze znajomymi, ale czy to wystarczy? Ma sens jechać na stacje diagnostyczną? bo takie rzeczy co oni sprawdzają raczej nic nie pokażą jak już kolega pare postów wcześniej mówił. Jedyna opcja to ASO w okolicy właścicieli aut, ale to też dodatkowe pieniądze, wiem, że wtedy ryzyko się już niweluje, ale przy sprawdzaniu aut trochę może się nazbierać.

    Ewentualnie niektóre stacje diagnostyczne chyba sprawdzają samochody pod kątem wypadków itd?
    Gom3z
    Początkujący
     
    Posty: 53
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 17 Kwi 2018, 00:17
    Prawo jazdy od: 20 04 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Golf IV
    Silnik: 1.8 125km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

    12 Maj 2018, 11:37

    Gom3z napisał(a):a zwykłe ładne b7 do 25k idzie znaleźć już

    Kolego, nie patrz na ceny na otomoto, tym bardziej na jakieś tańsze egzempalrze, bo to wszystko chodzi o filozofię ... sprowadzania aut.
    Jeśli handlarz konkuruje ceną ... to sprowadza wszystko, co jest tanie.
    Niestety im auto tańsze, tym większe ryzyko, przy czym nikt nie mówi, że jeśli auto drogie - to ryzyka nie ma, ale jest jednak większa szansa.
    Sprzedawałem zawsze auta bezwypadkowe, z potwierdzonym przebiegiem, w bardzo dobrym stanie i były one wystawiane w najwyższych cenach rynkowych, nikt Tobie fajnego auta za małe pieniądze nie sprzeda.

    Ja bym w Polsce takiego Audi za darmo nie wziął, bo handlarze wiedzą, że to "auto marzeń w PL" i ściągają wszystko ... miernik miernikiem - ale pamiętaj, że niektóre elementy można wymienić, także jeśli np. maska będzie powtórnie malowana + jeden błotnik z przodu i wyniki wyjdą nie jakieś kosmiczne ... np. ok. 260um ... to już jest ryzyko, że był jakiś poważny dzwon. Wtedy też nigdy nie wiesz czy poduszki powietrzne zostały zamontowane - zdarzały się przypadki, że później okazywało się, że w samochodzie nie było poduszek (bo one sporo kosztują).
    Także jeśli chcesz się bawić w zakup samochodu w PL to naprawdę musisz auto prześwietlić z każdej strony i sprawdzić każdą śrubkę, mnie by się nie chciało, wolałbym się wybrać do Niemiec i mieć większą pewność.
    Do tego dochodzi weryfikacja przebiegu w Polsce, której praktycznie nie da się uczynić, chyba, że będziesz dzwonił po warsztatach z książki serwisowej i stacjach TUV, by potwierdzić to, co w książce.

    Także jeśli chcesz być pewny swojego auta to czeka Cię niestety dosyć długa droga, jeśli będziesz skupiał się wyrywkowo na ogłoszeniach z otomoto i allegro.

    A jeśli chodzi o ASO to imo szkoda pieniędzy. Podnośnik na 15-20 minut bez problemu wynajmiesz za 50zł - można wtedy auto obejrzeć od środka. Niech każda konserwacja podwozia wzbudza Twoją czujność, bo świeżo sprowadzone auta z konserwację to dziwna sprawa, przeważnie jest czyniona w celu zakamuflowania jakiejś naprawy.
    I dalej - były przypadki, że ASO przepuszczało auta powypadkowe jako bezwypadkowe, wszystko zależy przecież od osoby, która bada. Lepiej jak to zrobi znajomy na podnośniku za 50zł, albo są rzetelne osoby, które za 200zł prześwietlą Tobie fachowo auto.

    Powodzenia, powodzenia.
    tomekdk
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1169
    Rejestracja: 20 Maj 2016, 17:16
    Miejscowość: Dania
    Prawo jazdy od: 20 01 1998
    Auto: Honda Civic 1.8, Mazda 6 2.0

    Re: Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

    13 Maj 2018, 12:07

    Tomekdk nie obraź się ale uprawiasz skrajną teorie która może się sprawdza ale nawet nie u procenta osób kupujących auto. Tym bardziej że mówimy o populusie segmentowo i rocznikowo skierowanym do janusza więc rozdrabnianie zakupu na 1000 czynników tak żeby zakup trwał pół roku jest mało realne. Do tego posługujesz się hasłowo mikronami co też nie jest takie proste i oczywiste szczególnie dla laika.
    Autorze tematu odpuść kwestię mikronów, przyjmij że każde auto było malowane Ty tylko wyeliminuj samodzielnie ulepy z tonami szpachli, potem jedź do aso zrób kompleksowy przegląd z dodatkowym laserowym pomiarem płyty podłogowej, wyjdzie Ci więcej prawdy niż Twoja nawet wnikliwa wizyta z najlepszym na świecie miernikiem.
    Ja ostatnio sprzedawałem starsze auto. Miało na kilku elementach 250-300um a w aso tej marki po 3g.sprawdzania wszystkiego włącznie z ciśnieniem silnika wyszło "stan zjawiskowy" jak na 16letnie auto. Wychwy cony mankament to złe ciśnienie na jednej dyszy spryskiwacza. Usługa kosztowała 550zł.ale temat został dokładnie zweryfikowany. Oczywiście dodam że nie używam opcji "bezwypadkowy".
    Dodam tylko że z kraju którego ten samochód pochodzi normalnie ten rocznik kosztowałby 50% więcej a i tak byłoby duże prawdopodobieństwo malowanek.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4861
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

    13 Maj 2018, 22:34

    Jak widać Panowie każdy z Was ma różne opinie. Jedni dobrze podpowiedzą, zaś zaraz ktoś inny się wypowie z całkiem odmiennym zdaniem i nie poleci samochodu. Wiadomo, że w każde auto trzeba coś wpakować bo to taka skarbonka, ale to już jest dramat. Samochód ogólnie nie jest jakiś super drogi w utrzymaniu, swoje kosztuje, ale tragedii nie ma. Trzeba już być chyba naprawdę zielonym, żeby kupić samochód w takim stanie jak tutaj niektórzy opisują i na dzień dobry włożyć z 10k. Poza tym Audi nie będzie kupowane na "styk" i pieniądze w zapasie będą.

    Sam kupować nie będę, za nim się zdecyduje to na pewno samochód będzie dobrze przetrzepany, bo nie jestem podpalony, a wolę poczekać i znaleźć coś wartego uwagi. Jeśli auto będzie dobrze się zapowiadało, to dla pewności zdecyduję się na przegląd w ASO, zawsze to już mniejsze ryzyko. A tak btw; ktoś orientuje się cenowo ile taka przyjemność kosztuje?

    To prawda, że łatwiej znaleźć zadbane kombi niż sedana?
    Gom3z
    Początkujący
     
    Posty: 53
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 17 Kwi 2018, 00:17
    Prawo jazdy od: 20 04 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Golf IV
    Silnik: 1.8 125km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

    14 Maj 2018, 20:55

    Dobra Panowie. Powiecie mi coś o A6 C6 może?
    Zauważyłem spore spadki w cenach jak i w 3.0 tdi tak samo w 2.4+lpg.
    3.0 TDI stoją do 30k, a benzyniaka można znaleźć nawet za 26k.

    Warto się wgl za tym ogladać?
    Gom3z
    Początkujący
     
    Posty: 53
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 17 Kwi 2018, 00:17
    Prawo jazdy od: 20 04 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Golf IV
    Silnik: 1.8 125km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • VW T-Roc R-Line, tył
      Trial Lędziny 2014 czerwiec
      Hyundai fan park w Berlinie
      Leśna przeprawa Nissanem Terrano