[D] Audi A4 B8 1,8TFSI / BMW e90 320i / Mercedes C 180K w204

Który model wybierasz?

Audi A4 B8 1,8 TFSI - 160KM
5
16%
BMW 320i e90 - 170KM
10
31%
Mercedes C 180K w204 - 156KM
17
53%
Razem głosów : 32

15 Paź 2016, 15:32

[D] Audi A4 B8 1,8TFSI / BMW e90 320i / Mercedes C 180K w204

Podstawowe kryteria zestawienia:
- sedan segmentu D premium
- silnik benzynowy o mocy ok. 160KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z ok. 2008r.

Wytypowane modele do zestawienia:
- Audi A4 B8 1,8 TFSI - 160KM
- BMW 320i e90 - 170KM
- Mercedes C 180K w204 - 156KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić uwagę na wysoki koszt amortyzatorów (Sachs) w Mercedesie oraz koła dwumasowego (LUK) w Audi.
Jedynie w BMW nie zastosowano turbodoładowania. W Mercedesie rozpatrywana jest wersja z kompresorem - później stosowano turbosprężarki.

Koszty eksploatacji są windowane przez drogie w naprawie usterki oraz rozciągające się łańcuchy rozrządu, który w BMW dodatkowo zainstalowany jest od strony skrzyni biegów.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida, 11 Kwi 2017, 18:39, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Paź 2016, 18:10

Jakoś nie chce mi się wierzyć w to zestawienie :shock: Koszt utrzymania kosmiczny. Celowo takie sumy padają żeby odstraszyć i nakierować na oświecenie motoryzacyjne czy taka jest smutna rzeczywistość ?

Wiedziałem o łańcuch w Mercu ale to jest koszmar :o a w BMW to już w ogóle... Co się stało z tą niemiecką motoryzacją. Ze w204 rezygnuje na bank.

o [...] za przeproszeniem. Dzięki dzida za robotę ! Dziękuję wszystkim siłom tego świata że trafiłem na to forum. A polowałem i na w204 i czasem nawet spojrzałem na e90(choć tu mi przeszkadza brak dojazdówki/koła zapasowego)

No to C5 będzie wozić moją dupę 8)
TYLKO NIEMIECKA MOTORYZACJA !!!!!!!!!!!!!!!!!

VW AG !!!!!
pirania
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 12 12 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: niemieckie

15 Paź 2016, 18:15

pirania napisał(a):Celowo takie sumy padają żeby odstraszyć i nakierować na oświecenie motoryzacyjne czy taka jest smutna rzeczywistość ?

Nie celowo - dziś pół dnia ślęczałem na forach marek i sam się zaskoczyłem katalizatorem NOX w BMW i problemem z blokadą kierownicy w Mercedesie (wątek na forum ma z 7 stron) gdzie naprawa w niezależnym warsztacie to wspomniane ok. 2000zł, a ASO 3300zł.
Nie od dziś wiadomo, że Ci producenci zeszli na psy jeśli chodzi o jakość, a kosmiczne ceny napraw wynikają głównie z jednego - są to świeże modele i niewiele osób je naprawia.
Ostatnio edytowany przez dzida, 15 Paź 2016, 18:16, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Paź 2016, 18:16

To jest dramat...

C5 III to też jeszcze w sumie świeży model no ale nie jest "premium" i stąd pewnie różnice cenowe :wink:
TYLKO NIEMIECKA MOTORYZACJA !!!!!!!!!!!!!!!!!

VW AG !!!!!
pirania
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 12 12 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: niemieckie

15 Paź 2016, 18:29

Ogólnie gdyby nie branie oleju w Audi to wyszłoby przyzwoicie także trzeba mieć nadzieję, że te wersje po 2012 będą lepsze.
Późniejsze w204 z turbiną miały przerzucony łańcuch na tył i też będzie podobnie kosztowo jak w BMW z wymianą. Z zębatkami wałków była akcja serwisowa i dotyczyła każdego benzyniaka.
BMW wychodzi najtaniej, bo jest to najstarszy konstrukcyjnie model. Jednak z nowocześniejszym benzyniakiem po lifcie wyszedł drożej niż diesel produkowany do 2007r (w innym zestawieniu) - też go później skomplikowali przerzucając łańcuch na tył silnika. Tutaj jednak ująłem komplet nowych wtryskiwaczy benzynowych po ok. 450zł/szt.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Paź 2016, 09:07

Panowie dziwie się że dopiero teraz do Was dochodzą pewne prawdy... jak pisałem o drożyźnie przy kapciu w208 to wszyscy stukali się w czoło a przecież im dalej w w las tym gorzej...
Auta z DE premium doprowadziły już do takiej sytuacji że jak widzę coś fajnego ze znaczkiem rs/m itp. to zamiast myśleć o tym jak jedzie to myślę ile trzeba wydać kasy żeby jechało.
Ostatnio rozmawiałem z Panem od M6 próbowałem go namówić na wspólne upalanie i niestety po przejeściach z tym autem jedyne na co się piszę to przyśpieszanie na autostradzie i nie do oporu... dramat :bored:

Ale chyba gorszą sytuacją jest to że użytkownicy samochodów z de twierdzą że wszystko jest ok. jest premium jest koszt :shock:

Ogólnie dramat... trzymam się swoich typów :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10351
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Caddy 4MOTION
    Volkswagen Caddy z napędem na cztery koła oferowany jest od 2009 roku. W 2010 roku marka zaprezentowała nową wersję tego najbardziej popularnego samochodu dostawczego Volkswagena w Polsce. Samochód został udoskonalony ...