[S] Prelude V 2,0 / Coupe II 2,0 / 406 Coupe 2,0 / Celica VII 1,8

Który model wybierasz?

Honda Prelude V 2,0 - 133KM
0
Brak głosów
Hyundai Coupe II 2,0 - 143KM
4
80%
Peugeot 406 Coupe 2,0 - 136KM
1
20%
Toyota Celica VII 1,8 - 143KM
0
Brak głosów
Razem głosów : 5

15 Paź 2016, 23:26

[S] Prelude V 2,0 / Coupe II 2,0 / 406 Coupe 2,0 / Celica VII 1,8

Podstawowe kryteria zestawienia:
- samochód z nadwoziem coupe
- silnik benzynowy i mocy ok. 140KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z ok. 2001r.

Wytypowane modele do zestawienia:
- Honda Prelude V 2,0 - 133KM
- Hyundai Coupe II 2,0 - 143KM
- Peugeot 406 Coupe 2,0 - 136KM
- Toyota Celica VII 1,8 - 143KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić na wysoki koszt amortyzatorów (KYB) w Hyundaiu i Toyocie, zespołu cewek (NGK) w Peugeocie oraz tylnych tarcz hamulcowych (TRW) w Hondzie.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:

Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 18:38, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Paź 2016, 09:00

A więc tak:::

Porównanie jak najbardziej fajne ale w celinie troszku źle określiłeś awarie panewek... ponieważ sama w sobie "wada" dotyczy silników 2zz (opisujesz 1zz) do tego kosztuje o wiele więcej niż 500zł. Oczywiście są szpenie którzy zrobią to za 500zł ale na 100% nie w profi warsztacie i nie dla siebie.
Co do opisywanej przez Ciebie 1zz to panewki lubiły się wysypywać ale tak jak w każdym aucie czyli przez brak odpowiedniego smarowania... co było następstwem apetytu na olej i jazdy bez niego.
Ogólnie jest to wada silników zz 1,4/1,6/1,8 przed liftowych.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Paź 2016, 09:08

Z panewkami mi chodziło o samą wymianę przytartych jeszcze przed ukręceniem tak jak to było np. w 1,9dCi i 1,9TDI BXE.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Paź 2016, 09:25

To nie jest tak prosto jak myślisz ponieważ są różne szkoły wymiany panewek ja obstaje za kierowaniem się logiką... a więc wymiana panewek wiążę się z demontażem miski olejowej, wyjęciem wału i zrobienia pomiarów... samo określenie czy czopy są porysowane jest średnio miarodajne... do tego jest obowiązkowa wymiana oleju a są też tacy co robią ją dwukrotnie więc zmieszczenie się w 500zł jest awykonalne nawet gdy wał będzie ok.
Ba nawet widziałem akcję gdzie mechanicy składają silniki do motosportu mając na stole rozebrany blok nie pozwolili na sprawdzenie panewek żeby ich nie ruszać z miejsc w których się ułożyły.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Paź 2016, 09:29

To jaki będzie koszt (bez wymiany oleju, który był wyżej), to poprawię w zestawieniu aby było miarodajne? :)
ww silnikach w 500zł się mieścili z tego co czytałem na forach - bez robienia pomiarów, bo i silniki do innego przeznaczenia, więc w Celice będzie więcej?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Paź 2016, 10:14

dzida napisał(a):To jaki będzie koszt (bez wymiany oleju, który był wyżej), to poprawię w zestawieniu aby było miarodajne? :)
ww silnikach w 500zł się mieścili z tego co czytałem na forach - bez robienia pomiarów, bo i silniki do innego przeznaczenia, więc w Celice będzie więcej?


W tym zestawieniu czyli celina 1zz vs reszta świata olałbym kwestie panewek tylko urealnił problem brania oleju... Ogólnie nie jestem na bieżąco więc nie wiem jak i za ile teraz się z tym walczy ale jest to upierdliwe i kiedyś kosztowało.
Panewki poruszyłbym jak byłaby celina7 ale z 2zz.

Co do techniki wymiany panewek to są fora (wiadomo jakie pt.taniość :D )gdzie tylko się odkręca i wymienia a są fora gdzie się stuka w czoło i mówi o całym zestawie czynności potrzebnych do zrobienia tego.

Mój kolega mechanik na wymianę samych panewek nie da żadnej gwarancji i nie podpisze się pod taką robotą.

Nawet pomyśl jeżeli rozmiar panewek dobiera się do wału to jak to zmierzysz z wałem na aucie w silniku bez aparatury pomiarowej... tym zajmują się wyspecjalizowane warsztaty.
A jak panewka się posypała a opiłki dostały się do obiegu oleju silnika w którym jest turbo i chłodnica oleju to też ktoś zdejmie tylko miskę olejową :?: :idea:

Ogólnie taniość wymiany panewek bierze się z ich ceny a prawda jest taka że ich cena nie ma znaczenia... to tak jak serwisowanie wieśwagen grup gdzie zajrzysz na alledrogo i jest za darmo tylko że później szczegóły pomnożą koszty x10...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Paź 2016, 10:29

Poprawione ;)
Remont silnika z wymianą tłoków w okolicach 3tys. zł uszczelnia silnik, a wymiana samych pierścieni i szlifowanie cylindrów niewiele daje.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Paź 2016, 10:44

dzida napisał(a):Remont silnika z wymianą tłoków w okolicach 3tys. zł uszczelnia silnik, a wymiana samych pierścieni i szlifowanie cylindrów niewiele daje.

O kurcze to nie zachowałem się jak typowy pimpiarz marki... tojota dzięki mnie przegrała :D

W komentarzach dodałbym że dużo silników było wymienionych na nowe w ramach gwarancji a od 2005r usunięto problem.

Dobrze że nie porównywałeś tego mocniejszego silnika bo to dopiero jest zestawienie traumatyczne dla przyszłego posiadacza celiny. :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Paź 2016, 10:54

Z tym usuwaniem problemu niech zostanie w Twojej wypowiedzi, bo ogólnie rozpatrywałem okolice 2002r. :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010