Audi A4 B8 jaki silnik

23 Sty 2022, 23:32

Witam zdecydowałem się na zakup Audi A4 B8 sedania lub kombi beż różnicy. Pytanie takie jaki silnik ponieważ słyszałem że benzyna jest taka SB. A diesel jest w sumie najbardziej optymalnym wyborem.
Ogólnie jest chodzi o trasy to auto będzie przez cały tydzień stało i tylko wyjazdy w weekend.
DlacEgo ? Ponieważ dojeżdżam do pracy innym autem starszym na dojazdy
A chce kupić auto nowsze na niedzielne wyjazdy i raz w miesiącu w góry lub nad morze
I co wybrać benzyna czy diesel.
Kwota to ogólnie około 30tys
DAWID9898
Nowicjusz
 
Posty: 31

23 Sty 2022, 23:45

Jeśli już nie ma innych samochodów na świecie to najmniej najgorszy będzie diesel. 2.0
Benzyniaka żeby to się trzymało jakoś kupy musiałbyś kupić po 2013, 2.0/225 a kasy na to nie masz
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1242
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Sty 2022, 23:52

No niestety mam auto wybrane jechałem tym i owym i padł wybor na te auto.
Lecz przecież jest wybór np. 1.8 160km ?
DAWID9898
Nowicjusz
 
Posty: 31

24 Sty 2022, 00:00

Możesz kupić, żaden problem. Tylko później żeby nie było zdziwienia, że pije 2 litry oleju na tysiąc kilometrów. Ten silnik to jedna z najgorszych konstrukcji jaka powstała w XXIw.
I już wiemy jak dobry research robiłeś "wybierając" samochód
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1242
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Sty 2022, 00:30

Zawsze można poszukać egzemplarza po remoncie, wtedy są papiery, brać i tyle.
Prawde mówiąc to ja nie wiem czy diesel to jest taki rozsądny wybór, w TFSI "może coś" paść, będzie brał olej, ale dolejesz i pojeździć, w dieslu z przebiegiem np 250 tys niemal jak w banku zacznie się odzywać np dwumasa, nie wiadomo jak inne kwestie typowe dla diesla, bardziej zmęczone auta itd.

No i benzyna to jest benzyna, a nie klekot, coraz więcej obostrzeń i zakazów wjazdu, chociaż przy takich autach to na razie nie grozi.
Trevor
Początkujący
 
Posty: 158
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

24 Sty 2022, 00:41

Jak dla kogoś problemem jest wymiana dwumasy to niech się w "premium" auta nie ładuje, niezależnie jaki by miało silnik.

Kolejny wyjeżdża z zakazem wjazdu. W Polsce jak to wejdzie to Euro 4 pewnie, więc tylko trupy nie wjadą.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7761
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, nie daj się wiosennemu zmęczeniu
    Choć tzw. wiosenne przesilenie nie jest jednostką chorobową, wielu kierowców właśnie o tej porze roku skarży się na gorsze samopoczucie i uczucie zmęczenia. Jak wpływa to na zdolność prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy? ...
    Bezpieczny rowerzysta - 5 zasad które warto znać
    Z roku na rok na naszych ulicach przybywa rowerzystów. Tylko w 2013 roku w Polsce sprzedano 1,28 mln rowerów, a tendencja jest rosnąca. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) szacowała ...

  • 24 Sty 2022, 08:25

    Trevor napisał(a):Prawde mówiąc to ja nie wiem czy diesel to jest taki rozsądny wybór, w TFSI "może coś" paść, będzie brał olej, ale dolejesz i pojeździć, w dieslu z przebiegiem np 250 tys niemal jak w banku zacznie się odzywać np dwumasa, nie wiadomo jak inne kwestie typowe dla diesla, bardziej zmęczone auta itd.


    Takie coś możesz pisać kiedy porownywałbyś tego diesla do wolnossaka 2.0 na pośrednim wtrysku a nie silnika, który ma dokładnie te same drogie elementy
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1242
    Przebieg/rok: >50tys. km

    24 Sty 2022, 11:34

    Trevor napisał(a):coraz więcej obostrzeń i zakazów wjazdu, chociaż przy takich autach to na razie nie grozi.


    a gdzie konkretnie te zakazy?

    że do centrum paryża nie wjedziesz czy co ? :mrgreen:

    Trevor napisał(a):w dieslu z przebiegiem np 250 tys niemal jak w banku zacznie się odzywać np dwumasa


    benzyniaki też mają koło dwumasowe, które jest dostępne w sklepie w razie jego wymiany.

    jak słyszę to płakanie o dwumas to się niedobrze robi.
    toyman40
    Początkujący
     
    Posty: 169

    24 Sty 2022, 11:38

    Konkrety?
    proszę...

    W Krakowie do końca roku 2022 powstanie strefa czystego transportu, która dwa lata później obejmie niemal całe miasto. Oznacza to z zakaz wjazdu dla kilkuletnich dziś diesli, już w 2024 roku strefa obejmie obszar wewnątrz IV obwodnicy, czyli już niemal całe miasto, a wjazd do tej strefy zabroniony będzie na przykład dla diesli niespełniających normy Euro 6, wprowadzonej w 2015 roku.


    franccc napisał(a):Takie coś możesz pisać kiedy porownywałbyś tego diesla do wolnossaka 2.0 na pośrednim wtrysku a nie silnika, który ma dokładnie te same drogie elementy
    czyli Twoim zdaniem 10 letni diesel a 10 letnia benzyna ma taki sam przebieg?
    Trevor
    Początkujący
     
    Posty: 158
    Prawo jazdy: 09 10 2010
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Opel
    Paliwo: Benzyna

    24 Sty 2022, 11:43

    Skąd info o kilkuletnich diesli?
    Sprawdziłem kilka stron i nigdzie wprost nie ma napisane o Euro 6, tylko że Urząd Miasta uważa, że silniki po 2006 roku trują mniej.

    Poza tym najpierw niech to dojdzie do skutku, bo takie gadanie to już od kilku lat jest.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7761
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    24 Sty 2022, 11:55

    a po co mam wjeżdżać do centrum krakowa jak ostatnio tam byłem 15 lat temu....ja jeżdżę w miejscach gdzie nie ma żadnych nakazów i zakazów, mogę sobie jeździć ze silnikiem parowym i nikomu nic do tego :lol:

    pozatym można kupić nowego diesla z euro 6 i już mogę wtedy wjechać, albo jeżeli do tego dojdzie to wolę i tak w centrum miasta albo pieszo albo komunikacją miejską podjechać :lol:, a później przesiadam się do swojego tdi i na wioski jadę gdzie chcę, a mieszczuchy niestety muszą się podporządkować. :mrgreen:
    toyman40
    Początkujący
     
    Posty: 169

    24 Sty 2022, 13:04

    Trevor napisał(a):czyli Twoim zdaniem 10 letni diesel a 10 letnia benzyna ma taki sam przebieg?


    Czyli moim zdaniem 10 letni diesel w przypadku a4b8 jest o wiele rozsadniejszym wyborem niż 10 letni benzyniak, który potrafił gwarancji nie dojechać.
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1242
    Przebieg/rok: >50tys. km

    24 Sty 2022, 13:49

    franccc napisał(a):Możesz kupić, żaden problem. Tylko później żeby nie było zdziwienia, że pije 2 litry oleju na tysiąc kilometrów. Ten silnik to jedna z najgorszych konstrukcji jaka powstała w XXIw.
    I już wiemy jak dobry research robiłeś "wybierając" samochód

    No już bez przesady. Mamy takie auto nie od nowości na liczniku prawie 300 a i kij wie ile jest w rzeczywistości. Oleju nie bierze, kompresja bdb, turbo działa bez zastrzeżeń i śmiga już 5 rok bez jakichkolwiek napraw :D
    Cynerion
    Początkujący
     
    Posty: 213
    Prawo jazdy: 09 10 2009
    Auto: Ford Mondeo mk4
    Silnik: EB 1.6 160KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    24 Sty 2022, 14:05

    Jeśli ktoś wcześniej zrobił generalkę likwidując wszystkie fabryczne niedoróbki to czemu nie
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1242
    Przebieg/rok: >50tys. km