Audi a5

20 Sie 2015, 16:23

Witam,

Prosze o ocene audi a5 [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Do tej pory jezdzilem vw wiec wszelkie wskazowki mile widziane.
Mam kawalek drogi aby to auto zobaczy wiec wolalbym najpierw uzyskac opinie czy warto sie nim interesowac?
Dzieki!
stefik
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 07 1986
Auto: vw

20 Sie 2015, 16:41

Wybrałeś najgorszy silnik w tym aucie :wink: generalnie pojęcie najlepszy nie istnieje, jak już to "najmniejsze zło" i tu zaczynają się schody :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14104
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Sie 2015, 16:42

Beznadziejny silnik pod względem trwałości. Będziesz wlewał olej litrami. Przebieg wygląda na prawdziwy.
Ogólnie dobrze będzie zmienić nawyki, bo nowe VAGi nie mają dobrych benzyniaków
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Sie 2015, 16:49

Beznadziejny silnik. Pozdrawiam. :)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Sie 2015, 17:35

stefik napisał(a):Mam kawalek drogi aby to auto zobaczy wiec wolalbym najpierw uzyskac opinie czy warto sie nim interesowac?


Nie warto, szukaj diesla 2.7, 3.0 albo szukaj innego auta.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Sie 2015, 17:38

diesle też takie sobie, a przykłady 3,0TDI już podawałem tutaj
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybryda do ostrej jazdy - Lexus RC 300h F Sport
    Nadchodzą ciężkie czasy dla miłośników ostrej jazdy – coraz więcej krajów zapowiada wprowadzenie ograniczeń dla samochodów z napędem konwencjonalnym. Są jednak samochody, które łączą ekologiczny ...

20 Sie 2015, 21:52

Wielkie dzieki za wszystkie rady!
Widze ze duzo lektury przede mna.
Zastanawiałem sie nad benzyna bo nie jezdze za duzo i bałem sie ze dpf bedzie sie zapychal ale skoro ten silnik jest awaryjny to sobie odpuszczam.
Z tego co juz zdarzylem poczytac to te 2,7 TDI sa w miare trwałe.
stefik
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 07 1986
Auto: vw

25 Sie 2015, 16:05

Jak benzyna w A5 to tylko modele po lifcie (roczniki 2012 i wyżej), gdzie wyeliminowano problemy z braniem oleju i napinaczem - silnik dalej nazywa sie TFSI ale to juz calkiem inna konstrukcja. Ale to juz tez inny budzet > 100tys.
tadziur88
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 01 1999
Auto: Ford Fiesta

25 Sie 2015, 18:17

Nie ma czegoś takiego jak poprawione TSI itp.. Wystarczy poczytać. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

25 Sie 2015, 19:04

Po prostu są za młode aby skala problemu narosła :D
Branie oleju to nie jedyny problem - np. wysilenie i ekologia w materiałach daje o sobie znać :?
Kiedyś pierwsze TSI też były opisywane w samych superatywach, bo paliły podobnie jak wolnossaki ale miały lepszy dół i były dynamiczniejsze, a o trwałości nikt nie myślał
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Sie 2015, 11:37

Uturbione silniki zawsze beda bardziej awaryjne od wolnossakow z definicji, bo sa bardziej złożone. Zalezy czego ktos oczekuje od auta. Jezeli ktos chce silnik starej sprawdzonej konstrukcji, który nie robi szału pod kątem dynamiki (chyba że celujemy w duże pojemności) to wybiera toyote/lexusa/honde i ma swiety spokoj.
Jezeli ktos lubi poczuć Nm i ceni mocny dół to bierze silnik uturbiony licząc się z tym, że jest większe ryzyko niż w wolnossaku, że coś walnie.
Co do A5 - są już użytkownicy co zrobili na nowym 2.0TFSI około 200tys. km i są zadowoleni.
Przy starych TFSI już w pierwszym roku po wprowadzeniu ludzie skarżyli się na chlanie oleju litrami i inne usterki.
tadziur88
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 01 1999
Auto: Ford Fiesta

26 Sie 2015, 13:23

tadziur88 napisał(a):Uturbione silniki zawsze beda bardziej awaryjne od wolnossakow z definicji, bo sa bardziej złożone.

Jedyne co jest prawdziwe z Twojej wypowiedzi jest to że silniki z turbo są bardziej złożone więc jest więcej elementów do popsucia tylko jakoś miłośnicy tdi nie widzą tego.
Jest to obiegowe stwierdzenie miłośników ściemy wieśwagenowej. To powiedz mi czemu inne marki mają silniki z turbinami które robią setki tysięcy kilometrów i jest gitara...?
A czemu np: silnik z Mitsu 4g63t 2,0 seryjnie ma moc około 280km. i zrobisz nim 200tyś.km. bez dotykania... chyba że chcesz zwiększyć moc x2 ....
A czemu mój kolega w 1,4 tsi wymieniał rozrząd i to dwa razy a przy 70tyś.km. poległ cały silnik (wymieniony na gwarancji)??? Jaki to ma związek z turbo???
A problem wąskich pierścieni i brania oleju to też wina turbo???
tadziur88 napisał(a):Co do A5 - są już użytkownicy co zrobili na nowym 2.0TFSI około 200tys. km i są zadowoleni.

Dobre... 200tyś.km. ale wyczyn :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10438
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Sie 2015, 14:28

Nie mowie, ze 200tys to wyczyn. Takie sa najwieksze przebiegi po 3 latach, a ciezko po takim okresie miec wiekszy przebieg.
Wiem tylko tyle, ze uzytkownicy Audi A5 po 2012r. generalnie nie narzekaja na usterki zwiazane z doładowanymi silnikami benzynowymi.
Nie wiem nic o silniku/samochodzie Twojego kolegi. Pod nazwa "TSI/TFSI" od ponad 10 lat wystepowaly rozne silniki, o calkiem roznych konstrukcjach.
To że większość TSI/TFSI to były jeszcze do niedawna buble, to swoją drogą.
Problem waskich pierscieni i brania oleju wystepowal w okreslonych rocznikach i w najnowszych wersjach silnikowych został wyeliminowany.
tadziur88
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 16 01 1999
Auto: Ford Fiesta

26 Sie 2015, 16:01

tadziur88 napisał(a):Nie wiem nic o silniku/samochodzie Twojego kolegi.


Mój kolega wykosztował się i kupił corrado (myślałem o scirocco :D ) 1,4 tsi demo z aso.
Ogólnie rozrząd się rozleciał i to dwa razy a za drugim uszkodził tłoki.

Tylko tu nie ma co patrzeć na pojedyncze przypadki tylko liczy się ogół... a ogół jest już nawet doceniany przez prasę z DE która zawsze stoi murem za grupą.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10438
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Sie 2015, 19:14

tadziur88 napisał(a):Uturbione silniki zawsze beda bardziej awaryjne od wolnossakow z definicji, bo sa bardziej złożone. Zalezy czego ktos oczekuje od auta. Jezeli ktos chce silnik starej sprawdzonej konstrukcji, który nie robi szału pod kątem dynamiki (chyba że celujemy w duże pojemności) to wybiera toyote/lexusa/honde i ma swiety spokoj.


To ciekawe, bo 2.0T w Renault ma trwałość 500 tysięcy kilometrów, a nawet stare 1.8T VAGa też było dość trwałe. Prawdą jest, że VAG przesadził ze skomplikowaniem konstrukcji w TFSI (bezpośredni wtrysk + turbo, a w niektórych wersjach jeszcze kompresor).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002