Audi A6 C6 3.0TDI - Panewki, skrzynia czy wypalony tłok?

05 Sty 2021, 10:25

Witam od dwóch dni przy odpaleniu auta i włączeniu biegu D,S,R i trzymaniu na hamulcu auto zaczyna drgać. Dzieje się tylko to na tych biegach bo na P czy N drgania ustępują. Co może być przyczyną? Dodam że olej w skrzyni wymienialem 30 tysiecy km i wymieniam regularnie co 60 typ silnika BMK 3.0 tdi 225 km. Dodam jeszcze że jak ostatnio było zimno, rano odpalając samochod i np jade to obroty się zwiększając a automat nie chce zmieniać biegów z 4 na 5 albo z 5 na 6 wcześniej tez miałem taki problem ale auto nie miało taki wibracji jak teraz... Czy to konczacy się konwerter? Jaka cena jest regenerowanego? I gdzie polecacie regeneracje? Sprawdziłem przepływomierz jednak to nie on. Samochod dalej wibruje na biegu wym. Coś czytałem że to może być czujnik przyspieszania, ale jakby byl to ten czujnik to by błędy wróciły, a jednak nie wróciły po usunięciu... Dalej nic nie wiadomo. Ma ktoś jakieś pomysły? Dodaje filmik z pracy silnika... Dodam jeszcze że na biegu jałowym z tłumika wydobywa się czarny dym... Wtryski dzisiaj sprawdziliśmy na sprzęcie to nie są złe... Myślicie ze to panewki czy wypalony tłok? Bo jakby chodzil na 5 cylindrach
Soolider12332
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Sty 2021, 10:29

Ale przecież my Ci diagnozy przez internet nie wystawimy, przy tym silniku może być wszystko włącznie z rozrządem, jechać do mechanika na diagnozę. Pod kompa podłączałeś? Co mówi? Kompem możesz nawet sprawdzić anomalia skrzyni.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Sty 2021, 21:21

Dodaje błędy z mojego mini VAGA

Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie

A tutaj macie filmik z pracy silnika

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



No więc tak, wtryski byly sprawdzone i podkładki pod wtryskami, uklad dolotowy również sprawdzony i dalej nic nie pomogło...
Rozrzad zostal wymieniony na caly kompletny, tak samo jak i wtryski...
Soolider12332
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Sty 2021, 21:58

Miałem na myśli komuter z interfejsem a nie skaner za 50 zł.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Sty 2021, 22:28

Bylem na komputerze z "interfejsem" VCDS i jak usunąłem te bledy to nic nie pokazuje. Żadnych błędów w silniku i skrzyni...
Soolider12332
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Sty 2021, 21:31

No więc tak, jeśli chodzi o auto to ma stopiony jeden tłok mechanik sprawdzał kompresje i wpuszczał kamerke no i ma stopiony jeden tłok wiec czeka mnie remont silnika... No wiec tak mam pytanie, czy kupono używanych tłoków (6) w dobrym stanie będzie miało sens? Kupiłem wtryski po regeneracji (wtryskinowak) mechanik sprawdził i wtryski są dobre czy jest to możliwe że tłoki byly juz słabe, upalone przed wymianą wtryskow?
Soolider12332
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Sty 2021, 13:26

A po co chcesz wymieniać 6? Jak chcesz robić po taniości to wymień 1. Przy takiej robocie nie ma kompromisu albo robisz po taniości albo dobrze.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Sty 2021, 13:47

Robie dobrze, dzisiaj bylem u mechanika i wytlumaczyl mi wszystko... Żeby z gówna g...o nie lepić. Także wjadą nowe tłoki, nowe pierścienie, panewki, glowice pójdą do sprawdzenia no i oryginalne wtryski... :)
Soolider12332
Nowicjusz
 
Posty: 5