Audi A6 C7 2.0 TDI na małe trasy - jak to jest z eksploatacją?

09 Sie 2023, 09:24

Witam, z racji, że mój tata jest "fanem" audi zaczął oglądać się za nowym samochodem.
Wstępnie założył sobie na celownik a6 c7.
Z tym, że robi on mało kilometrów, do pracy 10-15km czasem większe trasy po 50-60km. Rocznie ~10tyś km.
Jak do jego rocznych przebiegów ma się silnik 2.0tdi?
W benzynie raczej nie ma co wybierać...
Z racji, że i ja nigdy nie miałem diesela prosze Was o opinie.
Czy na tak małe trasy diesel sie opłaca? Jak to jest z eksploatacją?
Mitoma11
Nowicjusz
 
Posty: 6

09 Sie 2023, 09:31

Jak do roboty ma 15 km to tragedii nie ma, to jest 1 stronę czy dwie? Bo tak to wychodzi 30 km.
Jak dla mnie to ważny jest jednorazowy przebieg a nie to czy ktoś robi 10 czy 50 rocznie.
bo można wsiąść do auta i przejechać jednorazowo 500 km a można śmigać odcinki po 5 i ciągle gasić auto i też wyjdzie 10.

Sam silnik 2,0 TDI jest jak najbardziej ok, ale Audi A6 C7 to nowoczesne auto i koszty typowe jak na premium, a to musi być taka klasa? bo może lepiej w jakąś mniejszą A3 8V np iść?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

09 Sie 2023, 09:36

Jak wyżej, nie rozumiem tego kategoryzowania "przy 10 kkm diesel się nie opłaca, ale przy 20 kkm już się opłaca". Co na to wpływa? Czy przy 10k rocznie auto się zepsuje, a przy 20k rocznie się nie zepsuje? To raczej w drugą stronę działa, im mniejszy przebieg tym mniejsze ryzyko awarii :)

Jak ma 15 km w jedną stronę to luz, silnik zdąży się rozgrzać. Przepalić w trasie co jakiś czas i tyle.

Ewentualnie konkurencja z benzyną, ale skoro nie chce to nie ma o czym gadać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Sie 2023, 09:40

Kawał auta z dieslem żeby 10 tysięcy rocznie, 50km odcinek "większą trasą" nazywać :mrgreen:
Zapytam krótko - po co? W ogóle to czym ten twój ojciec teraz jeździ? Żeby się nie okazało, że przy pierwszej wizycie u mechanika dostanie zawału
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Sie 2023, 09:57

@Trevor
A3 8V też jest opcją. w jaki silnik celować?

@galakty
"Ewentualnie konkurencja z benzyną, ale skoro nie chce to nie ma o czym gadać."
Słyszałem, że w benzynie gorsze silniki, po prostu większe koszty eksploatacji w stosunku do diesela, dobrze myślę?
Właśnie robi sporo krótkich odcinków, te 10-15km w obie strony więc bardziej chodzi o takie krótkie odcinki 5-7km, czy tutaj nie będzie problemów w dieselu?

@franccc
Obecnie a4 b7. Chce zostać przy audi, założył budżet 50-65 tyś na sam samochód. Proponowałem mu ew. jakąś mazdę 6, volvo s60 jak miałyby się koszty eksploatacyjne w porównaniu do np. mazdy 6 ? (btw. ciężko go przekonać na coś innego...)
Mitoma11
Nowicjusz
 
Posty: 6

09 Sie 2023, 10:01

Mitoma11 napisał(a):Słyszałem, że w benzynie gorsze silniki, po prostu większe koszty eksploatacji w stosunku do diesela, dobrze myślę?
Właśnie robi sporo krótkich odcinków, te 10-15km w obie strony więc bardziej chodzi o takie krótkie odcinki 5-7km, czy tutaj nie będzie problemów w dieselu?


Benzyny w VAG są gorsze od diesli, ale ogólnie rzecz biorąc to benzyna byłaby lepsza, tylko innej marki.

Mazda 6 i Volvo S60 to bardzo dobre typy, ja bym szedł w tę stronę :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Sie 2023, 10:08

@galakty

Ok, spróbuję go jakoś przekonać :D
Oprócz mazdy, volvo samochód podobny gabarytowo do tej a6 jest jeszcze jakiś? Może podasz mi jakies 2-3 argumenty na + do mazdy/volvo? Jakie silniki benzynowe tu celować?
Mitoma11
Nowicjusz
 
Posty: 6

10 Sie 2023, 21:15

A ja się pytam jak w s60 można było tak blisko fotela zrobić ręczny, facet to jedynie buchnie śmiechem a kobita płaczem bo paznokcie połamane, a gdy opuszczasz to Ci się ręka klinuje :lol:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Mazda 6 fajne auto tylko w polskich warunkach to trzeba zainwestować w konserwację i w dodatkową powłokę lakieru bezbarwnego lub folię bo te 40 mikronów co tam jest to żart.
Tak czy tak dychę trzeba szykować :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Sie 2023, 21:31

galakty napisał(a):im mniejszy przebieg tym mniejsze ryzyko awarii :)


to też zależy od
-jak samochód był serwisowany
-jaki to konkretnie silnik/samochód
bo nowoczesny downsizingowy silni to 100 000km moze być dla niego agonia
a stary poczciwy benzyniak od toyoty czy hondy przy 250 000km ma pierwszą lekką zadyszkę :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

10 Sie 2023, 21:34

To jest zdjęcie v40 a nie s60, s60 ma pstryczka elektryczka
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Sie 2023, 07:29

toyman40 napisał(a):to też zależy od
-jak samochód był serwisowany
-jaki to konkretnie silnik/samochód
bo nowoczesny downsizingowy silni to 100 000km moze być dla niego agonia
a stary poczciwy benzyniak od toyoty czy hondy przy 250 000km ma pierwszą lekką zadyszkę


I od układu planet również.

Ja nie o tym jak ktoś wcześniej użytkował auto, tylko jak będzie użytkował teraz. Kiedy szybciej padnie osprzęt, od 10 kkm rocznie w mieście, czy 50 kkm rocznie w trasie? Albo inaczej, od 10 kkm w mieście, czy 20 kkm w mieście? Kiedy diesel staje się opłacalny?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Sie 2023, 21:07

Najpierw jeździlem 5 lat Stilo, teraz 5 lat Bravo, oba diesle, Bravo z DPF, przebieg roczny 6tys, do pracy 4km i zero awarii :)
Hoger
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 30 05 1996
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 mJet 120km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sie 2023, 20:02

A pewien jesteś, że ten dpf jest tam gdzie powinien i działa jak powinien? :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Sie 2023, 20:09

Niestety ale jest na miejscu i działa :) Nie raz już musiałem zamiast zjechać pod blok gnać na obwodnice i wypalać dziada.
Da sie żyć z DPF w mieście, trzeba tylko nauczyć się rozpoznawać kiedy zaczyna się wypalać i jeździć aż się wypali. Kiedyś podpinałem kompa i sprawdzałem % zapchania i jak było w okolicach 90% to leciałem w trase i wypalałem.
Hoger
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 30 05 1996
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 mJet 120km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sie 2023, 21:27

No to nie pisz, że po 4km robisz skoro specjalnie jeździsz go wypalać
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km