Które z nich jest lepsze/ekonomia i tania eksploatacja

24 Lis 2013, 13:07

Witam serdecznie Wszystkich!!!
Zbliża się zmiana auta/zakup tzw nowego używanego :) chodzi mi po głowie kilka modeli które mnie w jakiś swój sposób urzekły i robią to dalej.Czasem sam do końca nie wiem czym :) wiem dziwnie to brzmi ale ogólnie to wygląd auta musi robić swoje nie chodzi tu też o zewnętrzny wygląd ale środek.Najbardziej ciekawie wygląda środek Audi z aut które wymienię dlatego że ma zaje... kolor zegarów podświetlenie deski rozdzielczej,skóra drewno środkowy panel ładnie się prezentuje (chodzi mi tam gdzie klima itd) a w innych autach tego nie ma 2 pokrętła,2guziki i mało efektowne wnętrze ale mimo tego patrzę na nie ze względów tańszej eksploatacji od ich kompanów które mam na myśli.Przechodzę do rzeczy i mam nadzieję nakierujecie mnie na dobry wybór,wytłumaczycie dokładnie dlaczego takie auto typujecie a nie np 2 części tych aut takie jak (dwumasa-choć wiem że można zastąpić 1masą,wielowahacz tzn Audi :( części zużywające się nadzwyczaj szybko niż u innych moich typów i ogólnie to czym się sugerować przy ich wyborze.
A moje typy to:
Audi A3/A4/A6C4(2.6 v6 2.8v6) i C5(broń Boże 2.5tdi) (1.8T 1.9TDI również ASZ 130km)
VW Golf 4 Passat B5 (silniki jw.)
Seat Leon/Toledo I (silniki jw.)
Skoda Octawia (siliniki jw.)
BMW E46 (2.0D 136km)

I to chyba główne modele które chodzą mi po głowie i się podobają budżet 15Tyś
i cóż jeśli chodzi o silniki 1.8T nie wiem jak znoszą LPG choć zapewne nie bardzo i może mają więcej km to nie daje to takiej samej frajdy z jazdy jak 1.9TDI 110km +chip na 130km wiadome NM się liczą :) i inne odczucia z jazdy niż w benzynie.Chodzi mi tu głównie o te cholerne 2 masy bo wiem że Golf IV 130km je ma i Audi z tą samą mocą też ale jak pisałem da się je zastąpić 1masą.Turbiny cóż ciężko określić w którym szybciej padną 1.8T czy TDI zależy jak kto dba o auto.Przebiegi wiadomo raczej będą kręcone lecz zapewne realniejszy przebieg będą miały T benzyniaki,diesle cóż kręcone chociaż jeżeli jest rzekoma ks.serwisowa i ASO w którym można sprawdzić to może być realne-w obecnych czasach można wszystko jak i cofnąć licznik tak i sprawdzić historie powypadkową czy nie był to ulep 3w1.Chciałbym od Was usłyszeć czy ktoś ma/miał takie auto jak wygląda to od strony technicznej i wizualnej wg Was.Co dokładnie sprawdzać,które tańsze w eksploatacji,pojemniejsze itd.Jeśli coś będzie trzeba pisać i udzielę odpowiedzi.Natomiast jeśli mi się coś przypomni również wkleję.Pozdrawiam
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

24 Lis 2013, 14:24

Najtaniej Cie wyniesie jak kupisz któregos z tych VAGów z silnikiem 2.0 8v i zamontujesz do niego nową instalacje LPG. W małych budach jezdzi znośnie typu golf czy a3.
Spalanie ok 9.
Co do 1.8T mozna smiało gazować
Diesle wiadoma sprawa pozostaje 1.9 TDI ale jak to jest z dwumasem i turbinami musisz poszukać z tego co wiem najprostsza 90KM wersja ma jednomas i turbine o stałej geometri.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Lis 2013, 14:47

Rozumie ale 2.0 8V ma 115km jeżeli dobrze pamiętam a w audi a3 ich nie widziałem w vw i skodzie owszem,a audi występują 1.8 125km 1.6 101km 1.8T 1.9tdi.
Natomiast o zagazowaniu 1.8T poczytam na pewno skoro to znoszą byłoby git i teraz pytanie czy przy kupnie jechać do gazownika i żeby powiedział jaki to gaz ewentualnie sprawdzić w papierach jakie wtryski itd czy kupić auto przkładowo 11tys 1.8T i zagazować go za 2500zł??
Jeśli chodzi o 90km słabo jak dla mnie ewentualnie chip na 110/130km choć jak pisałem 2mas na 1mas da sie zamienić ale nie miałem z tym styczności lecz mechanicy i na forach jest to że tak powiem czarno na białym.Czekam na dalsze sugestie.
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

24 Lis 2013, 14:52

Lepiej gaz założyc nowy i wiedziec co sie ma. Zła instalacja zaszkodzi silnikowi bardziej niz sam gaz. http://lpg-forum.pl/warsztaty-lpg.html
Warto znalezc kumatego instalatora który zrobi wszystko zgodnie ze sztuka, zdejmie kolektor do nawiertów jak potrzeba ustawi zawory... zestroi instalacje podczas jazdy.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Lis 2013, 19:03

Znajdzie się ktoś jeszcze i wypowie się na temat silników TDI i moich wytypowanych aut??
Ps. jeśli chodzi o Skode Octawie to wersja Laurin&Klement :)
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

24 Lis 2013, 19:18

Miałem Octavie 1.9TDI 110KM (została schipowana na prawie 130PS),teraz ma ją ojciec i autko spisuje sie świetnie,prawie wogóle sie nie psuje.
Teraz mam A3 1.9TDI 110KM i też sobie chwale,została przywieziona z Niemcowni za magiczne 1500euro (cena za samo auto),miała do wymiany przedni zderzak (popękany) i w paru miejscach wymagała poprawek,wszystko zostało zrobione zaraz po zakupie. Przebieg oryginalny :!: obecnie ponad 296tys.km.
Odnośnie tych dwóch autek są z tym samym motorkiem,palą mało (po mieście niecałe 7l),części tanie i dostępne od ręki,jedynie moge przyczepić sie do Octavii i wykończenia wnętrza (plastiki czasami trzeszczą) oraz miejsca z tyłu (więksi ludzie beda mieli problemy z kolanami gdyż jest troszke mało miejsca).
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ewolucja Suzuki LJ-80
    Pytanie „czym różni się SJ od Samurai” jest jednym z częściej wracających na forum dyskusyjnym. Jednak niniejszy artykuł nie powstał w celu zestawienia parametrów technicznych, wymiarów czy ...

25 Lis 2013, 12:36

TFSI więc widzę że jesteś bardziej za Audi A3 i masz racje jakoś wnętrza jest całkiem inna niż a Skodzie a jak wygląda pakowność tych obu aut?
I chciałbym jeszcze zapytać co sądzisz o Skodzie Octawi wersja Laurin&Klement bananowe skóry drewienko itd,czy jest ona polepszona od zwykłej wersji poza skórą? chodzi mi o plastiki itd?
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

26 Lis 2013, 12:04

TFSI ??? możesz coś więcej napisać

Panowie? nikt nie jeździł/posiadał tych aut? licze na Waszą pomoc
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

27 Lis 2013, 15:49

Panowie proszę o jakieś wskazówki...
Ps.dziś tak rozmawiałem z kolegą co ma Fiata Stilo 1.9JTD 115km 2005r i sobie go bardzo zachwala,ekonomia tanie części itd ale czasami ma swoje wybredne dni jak wyświetlające się błędy Air Bag itd które można oczywiście samemu zrobić.Kupił go w salonie i ma przebieg 180tys z groszami może będzie rozważał jego sprzedaż i wtedy jeśli byłby wart zdecydowałbym się na niego...A Wy co sądzicie na tem.stilonów??
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

27 Lis 2013, 15:59

Ja z kolei czytalem (nie znam nikogo kto ma stilo) ze czesci do stilo sa drogie, a jak na fiata to bardzo drogie.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017