Audi A8 hybrid

17 Lip 2012, 12:19

Audi A8 łączy wydajność hybrydowego silnika sześciocylindrowego ze zużyciem paliwa motoru czterocylindrowego. Jednostka 2.0 TFSI wespół z silnikiem elektrycznym generują 180 kW (245 KM) mocy. Maksymalny moment obrotowy to 480 Nm. Od 0 do 100 km/h hybrydowe A8 rozpędza się w zaledwie 7,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Przy tym flagowy okręt marki Audi zadowala się średnio jedynie 6,3 litrami paliwa na 100 km. Na tak niskie spalanie ogromny wpływ ma karoseria pojazdu zbudowana w technologii ultra, opartej na wykorzystaniu lekkich materiałów.

Zdjęcie

Audi A8 hybrid jest hybrydą równoległą. Silnik spalinowy oraz silnik elektryczny zostały zamontowane bezpośrednio jeden za drugim i w razie potrzeby mogą współpracować za pomocą tego samego sprzęgła. Napęd, poprzez zmodyfikowaną ośmiobiegową przekładnię tiptronic, skierowano na przednie koła. Akumulator litowo-jonowy znajdujący się z tyłu pojazdu dostarcza 1,3 kWh energii. Chłodzony jest powietrzem, a system chłodzenia w razie potrzeby przełącza się pomiędzy dwoma trybami pracy.

Napęd elektryczny pozwala Audi A8 hybrid na pokonanie około trzech kilometrów przy prędkości 60 km/h. Prędkość maksymalna przy użyciu wyłącznie napędu elektrycznego wynosi 100 kilometrów na godzinę. Kierowca może wybierać między trzema programami jazdy. Hybrydowy menedżer, będący jednostką sterującą układu przeniesienia napędu, wybiera najbardziej odpowiedni z pięciu trybów pracy.

POLECAMY Audi A8 hybrid w skrócie

Masa własna 1870 kg sprawia, że Audi A8 hybrid jest zdecydowanie najlżejszą limuzyną hybrydową w swojej klasie. Świetny wynik to efekt zarówno niskiej wagi dodatkowych komponentów hybrydowych (ok. 130 kg), jak i ultra-lekkiej karoserii. Wykonana z aluminium, w technologii ASF (Audi Space Frame), waży tylko 231 kg.

Zdjęcie

Również układ jezdny modelu A8 hybrid czerpie z umiejętności inżynierów Audi konstruowania pojazdów z lekkich materiałów. Łączy w sobie doskonały komfort jazdy, ze sportową precyzją sterowania. Wahacze zostały wykonane ze stopów metali lekkich, układ kierowniczy korzysta ze specjalnego elektromechanicznego napędu. System regulacji dynamiki jazdy Audi drive select oraz zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension wraz regulowanym systemem amortyzacji, znajdują się w standardzie.

POLECAMY Audi z napędem hybrydowym - A6, Q5

źródło: Audi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3832
Zdjęcia: 13140
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan NV200 - TAXI na ulicach Barcelony
    Nissan zaprezentował 22 listopada model NV200 oraz koncepcyjny pojazd e‑NV200 jako taksówkę miejską nowej generacji, przygotowując grunt dla pojazdów zeroemisyjnych w Hiszpanii i zapowiadając dalszy dynamiczny ...