AUDI A8 VS Mercedes CL500

19 Wrz 2014, 09:01

CL500 fajny pomysł ale budżet 40k nie wrózy nic dobrego. Kaska totalnie na styk.
Zepsucie się auta to jedno a serwis to drugie. Mercedes posiada różne wynalazki które nie koniecznie są tanie więc 3k podczas okresowego przeglądu nie powinny nikogo zaskoczyć.

Za 40k jak ktoś kocha merce to lepiej rozpocząć zabawę z CLK 500 który na ładnym felunku fajnie się prezentuje, jest tańszy w utrzymaniu i o wiele szybszy od CLa.

Ogólnie za 40k jak ktoś nie obcował z tym rodzajem aut raczej bedzie wtopa przy CL500.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Wrz 2014, 09:39

W ogłoszeniach 3/4 CL-ów jest wystawione poniżej 40 tys. Powyżej są to wersje AMG lub poliftowe, więc wychodzi na to, że nie warto się pchać w rok 2000-2002, bo przeważnie będą pojawiały się poważne usterki?
stunt18
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A8 D2
Silnik: 4.2 Quattro 310KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

19 Wrz 2014, 11:47

Z jednej strony na takie auta jest mało chętnych więc można mocno się targować- opinia o Mercach z tamtych lat jest delikatnie mówiąc- kiepska. Z drugiej nikt nie odda dobrego auta, które kosztowało jako nowe grubo ponad pół miliona złotych za pół darmo. 40 000 spokojnie starczy na zadbanego przedlifta, mimo wszystko radzę dozbierać z 5-7k na nowszy model.
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

19 Wrz 2014, 12:39

stunt18 napisał(a):W ogłoszeniach 3/4 CL-ów jest wystawione poniżej 40 tys. Powyżej są to wersje AMG lub poliftowe, więc wychodzi na to, że nie warto się pchać w rok 2000-2002, bo przeważnie będą pojawiały się poważne usterki?


Geniodekt napisał(a):40 000 spokojnie starczy na zadbanego przedlifta,


Spokojnie to jest raczej rzecz względna :D

A więc taaak mili Panaowie:

Przed zakupem jakiegoś wynalazku nie można do niego podchodzić jak do naprawy populusa tylko całkowicie w innych kategoriach. To co jest tanio w egzotyku zazwyczaj w populusie przekroczyłoby jego wartość. Tym bardziej trzeba powiedzieć szczerze i brzydko cl przed lift jest śmietnikiem dlatego często w140 kosztuje więcej a jest starszy.

Przypuśćmy że kupisz CL500 to:
Olej silnika 8l !!!
Olej skrzynki 7l !!!
Świece z tego co się nie mylę może być ich 16
Pompa wody lubi płatać figle 1k

Do tego łatwo sie piszę zawiasik ABC itd. a jest naprawdę płatający figle. Składają się na niego
2x blok zaworowy około 5k
4x amor 4k (używka)
wahacze zależy który ale trzeba liczyć około 400zł

Więc podsumujmy: wymieniłem to co psuje się nagminnie i starter co spokojnie da kwotę około 10k-13k więc jak to się ma do 40k zakupu???

A jak przy następnym razie okaże się ze znowu trzeba coś pogmerać grubiej???

W swoim czasie myślałem o CLu ale stwierdziłem po znajomości z właścicielem CLa że zostanę przy Lexusie który przecież jest Japońcem więc pewnie graty są drogie :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Wrz 2014, 20:39

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Na zdjęciach nie wygląda źle, ja mam na samochód nawet do 60k zł, ale wiadomo, szukam czegoś tańszego, więc do 45-50 jestem w stanie wydać. Więc jakbym kupił takiego CL'a to mam jeszcze sporo wolnej kasy, nawet po ubezpieczeniu go, zawsze można coś grzebnąć, gruntownie sprawdzić i dbać, robić większe przeglądy regularnie i tyle. Wtedy auto będzie jeździło. Jak już kupię auto to na nim nie oszczędzam, jak trzeba coś zrobić to nie tnę kosztów bo to nigdy nie kończy się dobrze.
wyatt
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: ups

20 Wrz 2014, 11:36

Twój tok myślenia nie jest zły, ale może cię doprowadzić do bankructwa. Musi być jakiś powód, dla którego wystawiasz auto za cenę wyraźnie niższą od rynkowej. Dobre auto schodzi na pniu, bo takich jest mało, zwykle zmieniają one właścicieli w obrębie rodziny lub znajomych. A to ogłoszenie to jakaś kpina, samochód nie wymaga wkładu finansowego ? To po jaką cholerę go sprzedaje ? I to po 1 roku ? Pakiet startowy będzie wynosił minimum 70 % wartości auta, już to przerabiałem z Volvo. Zobacz po ile poliftowe CL chodzą na automobile.de
Nie muszę chyba dodawać, że licznik jest o minimum 100 % przekręcony ? :yes:
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

20 Wrz 2014, 18:21

Po liftingu na mobile coś za 60 tyś dostanę spokojnie, tyle maksymalnie chcę wydać. Chyba to będzie najlepsza opcja, troszkę dorzucić do budżetu i kupować w Niemczech. Silnik raczej 500 albo 55AMG
wyatt
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: ups

21 Wrz 2014, 09:57

Na 55 AMG po lifcie Cię nie stać, powyżej 70 000 zł.
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

21 Wrz 2014, 13:43

Dla mnie wybór pomiędzy tymi dwoma autami jest wręcz nienormalny...Przecież w Audi z silnikiem 4,2 V8 masz trochę lepsze osiągi, auto jest duże, pewnie wygodniejsze, lepiej wygląda (jest świeższe, w tym sensie), nie widzę żadnego plusa za rzecz Mercedesa. Chyba, że ktoś na siłę kupuję znaczek. Audi miało zawsze lepsze silniki od Mercedesa, np. diesle w najnowszej S klasie i Audi A8, w Audi największy diesel jest szybszy. Podobnie jest z Audi A6 i Mercedesem E klasą, nie wspominając już o RS6, które uważane jest za najszybsze kombi na świecie. Mercedes musiał dać do najnowszej S klasy 5,5 litra benzynę, żeby pokonać o 0,2 s do 100 km/h Audi S8 D4 z nowym silnikiem 4,0 benzyna a w praktyce informacje te są wyssane z palca bo Audi wygrywa z tym szajsem w wyścigu bo ma napęd quattro. Można sprawdzić na yt. Nie wiem jak oni mierzą sobie ten sprint do 100km/h ale coś przegieli. Dla mnie jak autor jeszcze wybiera to chyba jedynym rozwiązaniem jest tu A8. Tym bardziej, że w tych Mercedesach lubi sypać się skrzynia biegów, która tania nie jest.
johny27
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Paź 2014, 13:09

Posiadam od 7 miesięcy tak owego mercedesa i faktycznie nie jest jakoś super tanio z utrzymaniem ale dramy też nie ma.

no to po kolei .....

silnik V8 :
bardzo prosta i bezawaryjna jednostka:
osiem garów ,
osiem cewek ( koszt uzywki 50zl nie to co w cl600 nowa 6000zl )
16x swiec
dwie przepustnice
silnik posiada 24 zawory po jednym wałku na głowice
rozrząd na łańcuchu ( daje rade do ok 300000km )
spalanie trasa 10-12L miasto 16-22L
bolączką są wycieki z pod pokrywy zaworów

skrzynia :
przedlift posiada 5-cio biegowy automat który jest niezawodny (skrzyna praktycznie taka sama jak w okularze )
na minus tej skrzyni przemawa jednak brak choćby szóstki co poprawiło by osiągi

polift: 7G tronic potrafi sie podobno sypnąć jak nie dba sie o olej ( nie mam dośwadczenia z tą skrzynią )

Zawieszenie ABC :
niestety chyba najwiekszy ból tego auta
potrafi paść pompa i listwy zaworowe bez wzgledu na przebieg i bez wzgledy czy to po lift czy przed lift . Pompe mozna dostac za 1600zl a bloki regenerują za około 700-1200 (zależy jak uszkodzony ) płynu hydraulicznego wchodzi 4l po 90zl za 1l .

Przykładowe ceny czesci (podaje te które sam wymieniałem )
filtr powietrza 40zl szt ( potrzebne dwa )
filtr paliwa 80zł
uszczelka po pokrywe zaworów 90zł (oryginał )
podswitlenie tablicy tył lampka 70zł (oryginał )
wymiana oleju w skrzyni biegów z wymianą filtra i wtyczki około 700zl z robotą (olej wysokiej jakosci zamiennik)
olej hydrauliczny 350zl (4l) + dwa filtry do wspomagania i do zbiorniczka głównego (cen nie pamietam )

jakies pytania to pisac smiało chętnie pomogę
Tempo
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: w215
Silnik: m113
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

02 Paź 2014, 18:10

Dzięki za rzeczową wypowiedź :ok: Fakt, że zawieszenie ABC nie jest wzorem trwałości, ale przyznasz chyba, że pod kątem wrażeń z jazdy jest niezastąpione. Spotkałem się z informacjami, że do 2001 roku układ był fabrycznie zalewany źle dobranym olejem ATF koloru czerwonego, a po lifcie w 2003 wymieniono filtr 10-mikronowy (czarny wkład) na 3-mikronowy (biały wkład). Zaś serwisy nie były świadome konieczności okresowych wymian oleju hydraulicznego, przez co do wielu egzemplarzy trzeba włożyć na dzień dobry pare(naście) tysięcy, ale później jest spokój. Możesz to potwierdzić ? :piwo:
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

02 Paź 2014, 21:00

Ten układ nie jest tak starszny jak o nim piszą , oczywiscie jesli mamy parcie by robic wszystko w serwisie ASO wydamy majątek.

Sam amortyzator podobno jest bardzo trwały.

Z pompą podobnie, moja padła przy przebiegu 195000km i wieku 12lat (była od nowości i płyn nie zmieniany aż czarny ) .
Nową kupiłem na alledorgo za 1600zl ( nie regenerowaną tylko faktycznie fabrycznie nową-taki fuks ) i lata aż miło . cena nowej w DUDA AMG Poznań 3400zl nie żadne 8000zł
Wymiana pompy do ogarniecia trzeba tylko pilnować by przy wymianie ani przez chwile nie chodziła na sucho (pomocne bedzie otworzenie komputerem zaworu zwrotnego w pompie )

i zostają te nieszczęsne listwy które przedzej czy pózniej muszą paść :mrgreen:
u mnie narazie nic nie opada wiec tego tematu nie przerabiałem osobiscie i mało wiem .
Ale w weekend widziałem SL'a po 2003 roku z przebiegiem około 100000km i już opadał na jedno koło . Wiec poprostu trzeba regeneracje tych zaworów wpisać w cene utrzymania auta jak wymiane rozrzadu w Audi :)

Płyn kupowany w ASO aktualnie ma kolor zielony. cieżko dobrac zamiennik gdyż na butelkach nie ma symbolu płynu i dla bezpieczeństwa radze nie kombinować 350zl za 4L to nie majątek przy takim aucie. idzie kupić dodatkowy filtr który montuje sie na przewód przy zbiorniczku wyłapujący opiłki co znacznie wpływa na bezawaryjność . Na ebay.de dodają go w komplecie do płynu .

Lata sie na tym zawiasie super! Jak jadę po kostce brukowej to gdyby nie sam hałas kół nie wiedział bym ze to bruk :D
Tempo
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: w215
Silnik: m113
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

03 Paź 2014, 13:15

Tempo bardzo fajne podsumowanie co i tak nie zmienia faktu że kupując auto najtańsze można liczyć na "dyszkę" ze starterem i zawiasem chyba że ktoś lubi czekać aż olej będzie jeszcze czarniejszy a uszczelka sama się wykruszy... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Paź 2014, 15:14

Szybki powiedzmy ze kupujemy taniego zmęczonego CLa ale w pełni sprawnego
i zaczynamy zabawe ,a że podchodzimy do tematu z pasją wymieniamy :
olej mobil1 5w50 200zl
filtr oleju 40zł
filtry powirtrza 80zl
filt paliwa 80zl
olej do abc 350zl
filtr do wspomagania + filtr w zbiorniczku głównym 150zl
olej w skrzyni biegów ori ASO 800zl
filtr oleju w skrzyni (cena-brak danych)
opony używki łądne 18cali 800zl
hamulce przód tarcze+klocki brembo 700zl
hamulce tył tarcze +klocki brembo 550zl
swiece 16szt bosch 650zl
+ robota mechanika powiedzmy za wszystko 500zł

razem mamy : razem 4900zł ALE PRZECIEŻ JESZCZE SIE NIC NIE POPSUŁO :!:

Dlatego faktycznie warto mieć luznie 10000zl . 5000zl na pakiet startowy + drugie tyle na nie przewidziane awarie :)
Tempo
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: w215
Silnik: m113
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003