AUDI A8 VS Mercedes CL500

17 Wrz 2014, 09:10

Witam,
Nadszedł czas na zmiane auta, najbardziej do gustu przypadło mi Audi A8 D3 oraz Mercedes CL500/600. Nie ograniczam się tylko do tych obu ale najbardziej mi przypasowały do gustu, głównie zwracam uwagę na komfort, dużą moc, bezawaryjność (o którą bardzo cieżko w autach naszpikowanych elektroniką). Mój budżet to 40 tys, auto jeżdżone będzie 80% trasa 20% miasto. Minimalna moc to 250KM (benzyna, Diesel - bez różnicy). Proszę o opinie osób które miały coś doczynienia z tymi autami lub takiego typu, oraz propozycje innych ciekawych samochodów do w.w kwoty, pod uwagę biore Coupe albo limuzyna.

Pozdrawiam!
stunt18
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A8 D2
Silnik: 4.2 Quattro 310KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

17 Wrz 2014, 10:10

Szukanie naprawdę nie boli: :ok:
audi-a8-d3-vt70852.htm
mercedes-cl-w215-vt70906.htm
Dorzucam jeszcze VW Phaetona
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Wrz 2014, 10:19

Tak, takie testy albo opisy redaktorów już sudiowałem, bardziej chodzi mi o praktykę i opinie kto tymi autami rzeczywiście jakiś czas jeździł ;)
stunt18
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A8 D2
Silnik: 4.2 Quattro 310KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

17 Wrz 2014, 12:48

Na tym forum takich osób nie znajdziesz, my tutaj się specjalizujemy we wszystkim po trochu, i raczej nikt ze stałych bywalców nie ma tak luksusowych i egzotycznych aut (no może poza szybkim, on chyba miał Lexusa LS430). Aczkolwiek mój artykuł o Mercedesie CL pisałem na podstawie wiadomości wyczytanych na forach -bodajże Audi A8 Club i http://mb201-124.eu/forum/47-mercedes-s-cl-i-sec/
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Wrz 2014, 16:23

Bierz CL500, jeden facet z mojego bloku ma takiego w gazie i jeździ aż miło :roll: auto wg mnie bardzo ładne, piękny dźwięk silnika no i luksus wewnątrz. Nie jest tak mainstreemowy jak Audi (chociaż A8 też populusenm nie jest). Blachy w porządku - facet trzyma go pod blokiem :cry: a rudej jak to mercach z tamtego okresu nie widać. Przed zakupem dokładnie sprawdź airmatic.
Podsumowując - przyjemne gran turismo, którym od czasu do czasu można spalić kapora lub poszaleć w inny sposób, jednak trzeba dobrze trafić bo to nie focus i za grosze zamiast naprawić możesz go jeszcze bardziej popsuć :wink:
Geniodekt napisał(a):tutaj się specjalizujemy we wszystkim po trochu
kwintesencja forum :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Wrz 2014, 17:33

Czytałeś w ogóle ten artykuł ? :lol: Przecież Mercedes CL nie ma airmatica, tylko ABC :naughty:
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Wrz 2014, 21:03

Fakt, teraz spojrzałem :oops: To w sumie jeszcze gorzej :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Wrz 2014, 21:45

Jedynie pod względem kosztów ewentualnych napraw, o jakieś 10-15 % gorzej :wink: ABC ma ogólnie większą trwałość, jeżeli specjalny olej był wymieniany regularnie (co niestety rzadko się zdarza), to w polifcie wytrzyma grubo powyżej 300 000 km bez generalnego remontu. No i zdecydowanie lepiej pasuje do sportowego wizerunku CL-a niż nieco kanapowaty Airmatic.
Więcej o Active Body Control tutaj:
mercedes-s-class-w220-vt70849.htm
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

18 Wrz 2014, 07:25

A jak uważacie, jest duża rożnica pomiędzy CL przedliftowym a poliftowym? Chodzi mi czy dużo poprawiono błędów, czy jest to nie bardzo znaczące?
Mike tak jak mówisz, trzeba dobrze trafić, na pewno lepiej kupić auto z DE , ale akcyza i cło będzie bardzo wysokie przy silniku 5L, lecz pozostają poszukiwania w kraju (najlepiej sprowadzone). A co do A8 jakoś mam wrażenie, że łatwiej dostać ładnie utrzymany egzemplarz. Rozsądek mówi Audi, a serce Mercedes :D
stunt18
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A8 D2
Silnik: 4.2 Quattro 310KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

18 Wrz 2014, 14:21

stunt18 napisał(a):ale akcyza i cło będzie bardzo wysokie przy silniku 5L

Nie większa niż za Hondę Accord 2.2 CDTI
stunt18 napisał(a):jest duża rożnica pomiędzy CL przedliftowym a poliftowym?

Jest, koniecznie szukaj CL-a po lifcie. Faktycznie Audi A8 jest rozsądniejsze i bardziej odporne na brak wiedzy eksploatacyjnej (jak na klasę luksusową). Pomyśl jeszcze nad VW Phaetonem, Jaguarem XJ X350, Lexusem LS430.
stunt18 napisał(a):Rozsądek mówi Audi, a serce Mercedes

Dokładnie :(
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

18 Wrz 2014, 21:42

Ze tak się wtrącę, warto byłoby brać tego Merca w jakimś dobrym gazie? Jest kilka ofert z instalacją BRC, w sumie jestem przeciwnikiem gazu, ale też jestem zakochany w Mercedesie, chyba po rodzince, mój tata kupił 10 lat temu S klasę i W220 i naprawdę jeśli chodzi o jazdę to auto nieziemskie, ma do dzisiaj, rozgląda się coś za W221 po lifcie. Do tej pory byłem zdecydowany na Pheatona (w innym temacie, min, Geniodekt mi pomagał), ale zawsze mnie ten CL pociągał. Pytanie czy na gazie będą jakieś odczuwalne zmiany mocy i przede wszystkim dźwięku, bo to co ten samochód sieje z wydechu już w wersji Cl500 jest dla mnie wspaniałe.
wyatt
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: ups

18 Wrz 2014, 22:04

wyatt napisał(a): w sumie jestem przeciwnikiem gazu
Auto jest od tego, żeby stać Cię było na jazdę nim, więc w czym przeszkadza gaz? :sly: BRC robi porządne instalki
wyatt napisał(a):Pytanie czy na gazie będą jakieś odczuwalne zmiany mocy i przede wszystkim dźwięku, bo to co ten samochód sieje z wydechu już w wersji Cl500 jest dla mnie wspaniałe
Z tego co zaobserwowałem i usłyszałem nie ma żadnych braków w przyspieszeniu i dźwięku - gdziekolwiek bym nie był zawsze podbiegam do okna gdy ów pan odpala swojego Cla :naughty:
W zasadzie to dwa różne auta (A8 i CL). A8 to limuzyna, czyli czysto teoretycznie powinno się w nim podróżować z tyłu a CL to jednak gran turismo (mimo, że w dużej mierze bazuje na S klasie). Ja bym brał Mercedesa bo po prostu bardzo mi się podoba jego wygląd no i dźwięk silnika :wink: Może ten film pomoże Ci w podjęciu decyzji :naughty:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Wrz 2014, 22:38

Kuuurrrr....ma to czego szukam. Poważnie myślę nad porzuceniem Pheatona, którego namiętnie szukam i szukanie takiego czegoś. Jak wygląda z awaryjnością ? Interesuję mnie wersja Cl500. Oczywiście autor tematu zdecyduję jak chce, ale ja chyba wybrałem :D
wyatt
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: ups

19 Wrz 2014, 06:42

Panowie wszyscy za CL-em, więc jeszcze bardziej mnie to skłania do Mercedesa :D Lecz dużo zależy od egzemplarza, a w kraju ciężko znaleźć zadbany :/ Ale z drugiej strony warto stracić kilka tygodni na poszukanie tego właściwego :P
stunt18
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi A8 D2
Silnik: 4.2 Quattro 310KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

19 Wrz 2014, 07:06

wyatt napisał(a):Pytanie czy na gazie będą jakieś odczuwalne zmiany mocy

Przy normalnej jeździe miejskiej- nie, o ile założysz dobrą instalkę (jakieś 8k zł+ 40 000 na auto, pewnie jeszcze jakiś pakiet startowy)
wyatt napisał(a): i przede wszystkim dźwięku

Nie
wyatt napisał(a): Jak wygląda z awaryjnością ?

Jak mówiłem, w przedlifcie bardzo kiepsko, po 2003 poprawili sporo m.in. zawieszenie i zabezpieczenie antykorozyjne, ale nadal nie jest idealnie. Auto w swoim czasie było jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie, a jego eksploatacja wymaga bardzo dużej wiedzy, albo bardzo dużych pieniędzy. Nawet w ASO trudno o osoby dobrze zaznajomione z tym modelem, zwykle mylnie twierdzą, że zawieszenie jest bezobsługowe i oleju się nie wymienia, a to podstawa, żeby potem zapłacić 700 zł za ewentualną regenerację bloków zaworowych, a nie 7000 za nowy (są dwa). Ogólnie każda próba oszczędzania na profesjonalnym serwisie kończy się bardzo źle. Phaeton jest tańszy w utrzymaniu, nie znacząco, ale jest.
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006