Auris, Corolla czy Astra III ???

20 Lut 2011, 00:42

Który z tych 3 aut byście kupili i dlaczego? Kwota do wydania 25 000zł. Kryteria to: awaryjność, ceny napraw, spalanie oraz komfort jazdy.

Astra III
Toyota Auris
Toyota Corolla
pit85
Aktywny
 
Posty: 316
Miejscowość: bydgoszcz

20 Lut 2011, 00:45

Prosta sprawa.
Tylko Astra III.
Aurisa nie kupisz za tę kwotę, Corolle tak ale jeśli już to E12 która nieco już trąci myszką.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2011, 01:00

Sorry, pomyliłem się. Chodziło o Honde Jazz, a nie o aurisa. Coś więcej o tym aucie?
pit85
Aktywny
 
Posty: 316
Miejscowość: bydgoszcz

20 Lut 2011, 10:06

Awaryjność i spalanie Astry i Corolli są podobne choć to wszystko zależy od stanu autka i wersji silnikowej. Ja osobiście kupiłbym Astre. Jakie silniki Cie interesują?
lechu1992
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 157
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 04 04 2012
Auto: Toyota Avensis 1.6b 99r.

20 Lut 2011, 10:21

Corolla będzie sporo droższa w utrzymaniu. Za 25 000 zł z tych aut cudów nie będzie, jednak Astra to chyba najlepszy wybór.
Andree
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62
Miejscowość: pl

20 Lut 2011, 10:44

Czemu Corolla ma być droższa i to jeszcze sporo w utrzymaniu?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

20 Lut 2011, 11:28

Sprawdź ceny części, koszty serwisu (nie ASO) w Toyocie. Mam Astrę a znajomy Corollę E12 i mam porównanie. Trzeba zobaczyć jakie są części do wymiany i przy jakim przebiegu i dowiedzieć się ile to kosztuje.
Np co 6 lat albo 90 000 km trzeba zrobić regulację luzu zaworowego. Koszt? W ASO 500zl + 70zl za szklanke (500+16x70=1620).
Andree
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62
Miejscowość: pl

20 Lut 2011, 11:32

Nie mam akurat porównania Astry i Corolli, ale jak żona miała Yarisa, akolega corsę i serwis w ASO Yarisa wychodził troche taniej niz Corsy, nie licząc jakichs rzeczy dodatkowych, bo w Yarisie nie było nigdy nic a w Corsie kolega troche rzeczy musiał wymienić, przez co Yaris wychodzil znacznie taniej.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

20 Lut 2011, 11:32

A co z awaryjnością obu modeli? Bo jeśli Toyota jest tak bezawaryjna jaka panuje powszechna opinia, to nawet jeśli części będą 2razy droższe niekoniecznie eksploatacja musi być droższa. Źle mówie?
pit85
Aktywny
 
Posty: 316
Miejscowość: bydgoszcz

20 Lut 2011, 11:38

Dobrze mówisz, ale części do Japońców były drogie kiedys i taka opinia u niektórych została, a w chwili obecnej części sa na porównywalnym poziomie. Corolla powinna byc mniej awaryjna, ale opel będzie nowszą konstrukcją.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

20 Lut 2011, 11:48

Ok, ale tak naprawdę co mówią np. rankingi? Czy oni mają dostęp do wszystkich aut? Raczej nie :). A dodajmy fakt, że na początek trzeba znaleźć auto w dobrym stanie.
Nie mówię, że rolka jest zła. Ale biorę poprawkę na używany samochód, który może wymagać doinwestowania i wtedy koszt będzie wyższy w przypadku japończyka. Z tego co mnie słuchy dochodzą w Corolli szybko kończą się klocki hamulcowe i często przepalają żarówki (to takie bardziej irytujące problemy, bo wymiana żarówki to nawet godzina czasu dla nowego użytkownika więc lepiej w ASO zapłacić 10 zł, albo czasem za free zrobią i mieć spokój).
Jest teraz na sprzedaż Corolla z 2004 sedan, ale za 25 500 zł do negocjacji. Z salonu, srebrna, 85 000 km przebiegu, serwisowana (info z forum Corolli).
Andree
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62
Miejscowość: pl

20 Lut 2011, 12:00

jako własciciel corolli e12 może sie wypowiem:) otóż w moim samochodzie nie mialem jeszcze zadnej naprawy no prócz wymienienia żarówek ale to mi zajełó dosłownie 5 minut( ja nie mialem namniejszego problemu ze zmianą... nie wiem czemu ale taka prawda:)) klocki podobno co 40-50tys trzeba wymieniać jeszcze tego nie doświadczyłem.... oczywiscie to wszystko zalezy też od stylu jazdy. Pali mi w lecie w miescie okolo 7-7,5litra ,w trasie w okolicach 5, w ziemie około 1 litra wiecej. Wiec polecam auto... nigdy mnie jeszcze nie zawiodlo jeździ sie bardzo wygodnie i nie specjalnie czuje ze mam tylko 90koni jazda bardzo przyjemna i dynamiczna. Na razie jestem w 100% zadowolony wymieniłem tylko standardowe rzeczy(filtry itp) i nic wiecej w samochodzie nie ruszane od kupna czyli od wrzesnia;) zime przeszedł bezboleśnie
pop1
Początkujący
 
Posty: 100
Miejscowość: nikad

20 Lut 2011, 15:56

Kolega Corolla przejechał 180 tys i poza przeglądami wymieniał tylko chyba alternator. Nie wiem czemu przywrócenie Corolli do stanu użytkowego miało by kosztować więcej niż przywrócenie Astry? Jakoś nie mogę tego zrozumiec?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

20 Lut 2011, 17:19

Tak jak pisałem. Mój kolega jeździ E12 i wiem ile włożył w nią kasy w naprawy czy przeglądy. Części są droższe jeśli porównamy podobnej jakości a nie najtańsze.
Andree
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62
Miejscowość: pl

21 Lut 2011, 01:07

to chyba stereotypy ze częsci do japończyków są droższe... te czasy minęły... może twoj kolega kupil corolle w gorszym stanie i dlatego wiecej musial włożyć... wiem jedno... To naprawde dobry samochód!
pop1
Początkujący
 
Posty: 100
Miejscowość: nikad