Auta ze stałym napędem 4x4

13 Lut 2014, 09:59

Witam wszystkich przymierzam się do zakupu autka z napędem 4x4.
Jeśli by ktoś się mógł wypowiedzieć jakie auta poza wymienionymi przeze mnie mają stały napęd na 4 koła mówiąc stały mam na myśli rozwiązania typu audi quattro w a4, subaru, niva. Nie interesują mnie rozwiązania z dołączanym napędem czy też synchro, 4motion z VW (jeśli gdzieś pomyliłem się w terminologi przepraszam). Auta które do tej pory znalazłem:
-audi (b3, b4,a4,a6, a8 allroad, Q5)
- vw passat b5
- Mitsubishi lancer
- grupa subaru
-niva

Dodatkowym celem mojego posta jest zebranie spójnej bazy danych o pojazdach ze stałym napędem na 4 koła.

pozdrawiam
blaiseahj
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 1916
Auto: nie mam

14 Lut 2014, 09:34

czy może ktoś zorientowany na forum może dodać jakieś autka czy może już wyczerpałem możliwości i więcej aut ze stałym napędem nie ma ??
blaiseahj
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 1916
Auto: nie mam

14 Lut 2014, 21:54

Te auta to nie w tym dziale :no:
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

16 Lut 2014, 14:31

piotr R napisał(a):Te auta to nie w tym dziale

Przeniosłem do działu 4x4.

Stały napęd na 4 koła ma jeszcze Toyota RAV4 modele do 2006 roku.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

16 Lut 2014, 15:32

Trzeba rozróżnić jedną ważną rzecz - są auta opisywane jako 4x4, a nie mają z tym nic wspólnego, ponieważ mają napęd nie na 4 koła tylko na dwie osie. I są samochody, które mają napęd na 4 koła, czyli na śliskim kręca się wszystkie 4 koła, a nie dwa - jedno z przodu i jedno z tyłu, jak to jest w autach z napędem na dwie osie. Kluczową rolę spełnia tu blokada dyfra.
Czyli auto jadąc po twardym ma napęd np tylko na tył. Jak np. prawe tylne koło zacznie się ślizgać, włacza się blokada dyfra i dołącza lewe koło. Jak tylna oś zacznie się ślizgać, to dołacza się przednia oś. Jak jedno koło z przodu zaczyna się ślizgać, to dołącza drugie koło. I w ten sposób na śliskim kręca się wszystkie 4 koła.
A auto stoi dalej :D i zaczyna się zabawa :D
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Lut 2014, 19:50

Najważniejsze do czego żelazo ma być. I co z tego że będzie miało superhiper napęd 4x4 jak nie będzie spełniać Twoich wymagań. Jeśli chcesz auto z napędem na 4 koła to szukaj takiego który będzie odpowiadał Tobie pod względem komfortu, spalania, wyposażenia czy jednostki napędowej i bezawaryjności, wszystkie auta cywilne czy to ze stałym napędem czy dołączanym na śnieżnej drodze poradzą sobie bardzo podobne (tzn. lepiej niż ośki) bez względu na to czy to Haldex III, V czy 4Motion, 4Matic czy X-Drive. W codziennej normalniej eksploatacji nie zauważysz za bardzo różnicy czy to Haldex III czy V.
A jeśli chcesz auta ze stałym napędem to np. GT-R R34, GT-R 35, system Mitsubishi Superselect, Peepy i Landryny.
Aaaaa i A8 nie wychodziło nigdy jako Allroad :ok:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota RAV4 czy Honda C-RV?
    W popularnym segmencie SUV-ów Honda C-RV i Toyota RAV4 są od lat liderami sprzedaży na amerykańskim rynku. Renomowana organizacja konsumencka Consumer Reports przeprowadziła badanie porównawcze obu modeli i ...